Dark Souls II – какво знаем за PC версията

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 15 апр. 2013

През 2012 г. и собствениците на PC успяха да се пренесат в света на една от най-бруталните ролеви игри въобще. Каквото и да си говорим обаче, портът й бе отчайващ. Играта с мишка и клавиатура на практика бе невъзможна, курсорът не изчезваше от екрана, не се поддържаха резолюции, по-високи от 720p, използваше се Games For Windows Live и какво ли още не.

Е, за щастие поне в основата си Dark Souls бе същата изключително добра игра, която обича да наказва всеки, който дръзне да се занимае с нея. Това обаче определено не оправдава пренебрежителното отношение на компанията към PC феновете, които все пак откриха решение на почти всички проблеми буквално часове след премиерата.
Днес очакваме Dark Souls II. На фона на всичко това, имаме ли повод за притеснения относно PC версията? Вероятно не, поне ако се вярва на студиото. Според три източника в мрежата втората част ще върви с 60 кадъра в секунда, а не с 30, както Dark Souls: Prepare to Die Edition. Гейм директорът Юи Танимура пък вече заяви, че този път PC версията ще е приоритетна, най-малкото защото се разработва едновременно с конзолната, а не след нея, както бе с първата част.

Струва си също така да се отбележи, че на илюстрацията на кутията на играта, която се появи преди известно време, не се забелязва Games for Windows Live. Разбира се, това може и да се промени след време. А може и студиото да се е вслушало в оплакванията на играчите от тази платформа. Така или иначе в момента Namco все още на са потвърдили или отрекли дали ще използват GfWL.

Как стоят нещата с управлението?

На този етап никой нищо не е споменал относно това дали авторите ще акцентират върху играта с мишка и клавиатура. Ще се използва ли някаква система, която да елиминира онлайн чийтингът, който тормозеше първата част? Отново не се знае. Можем само да се надяваме, че From Software ще използва времето за разработка, с което разполага (играта ще излезе най-рано през 2014 г.) и ще поправи всички проблеми, характерни за Dark Souls: Prepare to Die Edition.

Онези от вас, които са играли на първата част, знаят колко предизвикателен, но в края на краищата – възнаграждаваш е нейният геймплей. Дали авторите няма да тушират нивото на трудност в желанието си да достигнат още по-голям кръг от геймъри? Нека не забравяме, че от Dark Souls са продадени 2.4 млн. копия. Това е голям кръг от геймъри, които не се притесняват от високото ниво на трудност, така че From на практика нямат повод да го променят. Пък и Танимура вече заяви, че няма да има easy режим и че студиото иска да направи още една изключително предизвикателна игра (save системата ще остане същата).

От пуснатия наскоро трейлър става ясно, че From наистина нямат намерение да се отклоняват от изпитаната формула. От Dark Souls II лъха приятна доза познатост, примесена с периодични пътешествия сред пълен мрак. Поне на този етап притесненията са излишни. Просто трябва да имаме търпението да дочакаме премиерата й.

Автор: Петър Йорданов