Cossacks: Back to War

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 17 дек. 2002

Имало едно време на Изток племе, наречено казаци. Все луди глави, любители на конете, водката и Майка Русия. Живели си те и воювали където и както им падне. Популярността им се качила дотолкова, че скоро се превърнали в част от елита на армията, а малко по-късно (след приблизително 200-300 години) и вдъхновили група програмисти да създадат симпатична игра, носеща името Cossacks: The Art of War.
Произведението се справи дотолкова с пресъздаването на войните през няколко века, че успя да натрупа достатъчно популярност, необходима за създаването на два експанжъна. След Cossacks: The Art of War идва и настоящата стратегия – Cossacks: Back to War.

Подобно на оригинала отрязъкът от време, на който е посветена играта, отново е периодът 16-18-ти век. На картата присъстват

всички силни държави от време оно

Списъкът е един вид равнозначие на Европа плюс Азия (в лицето на Турция и Русия) и Африка (представена от Алжир). Мисиите на Back to War са в класически вид. Има си карта, база, ъпгрейди, ресурси и врагове. Задачките, които се поставят, са леко банални и опират до: разбий лошите, натрупай злато и поеми господството над света. В Cossacks: Back to War ще можете да управлявате две нови държави – Унгария и Швейцария, а броят на допълнителните мисии клони към цифрата 100.

На пръв поглед всичко изглежда повече от елементарно, но в цялата красота са добавени няколко затрудняващи уловки. За съжаление Cossacks е от онези игри, в които трябва да следите по десетина показателя. Строенето на армията не е единственото нещо, което ще ви бръкне в паницата с ресурси. Константно елемент от приходите отиват за хранене, а при стрелба с топовете част от желязото и въглищата също се харчат за нови муниции. Ако решите да водите грандомански кампании, ще се разорите за минута и половина. Дори ако опитате да продадете и замените излишните си ресурси (от рода на дърво и злато), ще успеете да удължите агонията с едва няколко мига. 

Друга бруталност 

помрачняваща настроението, е балансът между силите на живите единици, бойните сгради и корабите. Обикновените пешаци и конницата са силни единствено срещу себеподобни. Крепостните стени и бойните кули са ужасяващо по-мощни в сравнение с други стратегии. Проста атака от типа дванайсет маринки срещу турета завършват повече от плачевно…

Cossacks има и един странен момент, който се забелязва най-добре в единичните мисии. Ако решите да си наемете солдат, ще можете да го направите на момента. Новоангажираните се появяват за секунда и така обезсмислянето на собственото ви производство е пълно. Разликите в цените не са толкова стряскащи, а казармите изискват време преди да сглобят единиците. 

По отношение на външността си играта не дава нищо особено. За радост няма “страхотни” изхвърляния в

мрачните дебри на 3D-то

По идея графиката е пусната в единствен режим 1024 на 768. Въпреки това картината е лека, не се наблюдават никакви сътресения. Подобно е положението с аудиото, където всичко е малко невзрачно. Детайлите и ефектите са малко и не опират до нещo повече от шумни топовни изстрели.

Всъщност това, което може да се каже за Cossacks, е, че съставките на кашата са подбрани в подходящата концентрация и всичко е смесено добре. Като цяло играта е достойна и става за джиткане. Ако си падате по стратегии от рода на Age of Empires, бихте останали напълно доволни и запленени…

Автор: Сергей Ганчев