Commandos Strike Force

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 мар. 2006

В света на компютърните игри поредиците, превърнали се в живи легенди, се броят на пръсти. Нямам намерението да ви ги изброявам, защото съм сигурен, че всички вие сте достатъчно добре запознати с тях. Или поне с повечето. Обект на този материал обаче е само една – маниакалната тактическа стратегия Commandos, чиято първа част води началото си от преди повече от осем години. Тя се прие изключително положително и това надъха испанците от Pyro Studios с кураж да я доразвият. И когато след няколко доста успешни заглавия бе изчерпана на макс, дойде време да се направят коренни промени. И те са вече на лице в Commandos Strike Force. За да не загуби своя блясък и да продължи да радва геймърите с неподправения си стил, поредицата пое по един съвършено различен път. Тази най-нова част е – забележете – фърст пърсън екшън пуцалка с преобладаващи стелт елементи! Да, без майтап!

От тактическа стратегия към FPS

Благодарение на жанровите промени Commandos Strike Force ще ви позволи да изпитате отново неповторимата атмосфера на Втората световна война, характерна за испанската поредица. Но този път от малко по-различен ъгъл. Броят на главните действащи лица е леко намален в сравнение с преди. Но общата идея е почти същата. Единствената разлика е, че не ги гледате над тиквите им, а зяпате швабите директно през очите на командосите. Геймката ще ви повери съдбата на трима специално обучени солджъри, чийто специалитет е да проникват зад тила на врага точно там, където конфликтът е в разгара си, и да изпълняват какви ли не опасни и жизненоважни за изхода на войната мисии. И от вас зависи дали ще се измъкнат живи или на парченца…

Въведение

Приключенията на елитния съюзнически отряд, наречен “Ударна сила” (Strike Force), започват в размазаната от тежкия нацистки ботуш Франция. В първите встъпителни задачи играчът ще получи възможността да се запознае с основните умения на всеки един от тримата командоси. Кампанията се състои от четиринадесет мисии, разпределени в три различни истории. Действията протичат съответно във Франция, в снежната Норвегия и Русия. Едно от най-забележителните качества на соловия режим е вариативността, която той предлага. Мисиите и отделните задачи се различават значително помежду си. А за да постигнат още по-голяма свобода на действие, програмистите от Pyro Studios отново са предвидили множество възможности за преодоляването на дадено предизвикателство. Разбира се, затова до голяма степен спомага и възможността да избирате с кой персонаж да играете в дадения момент, подобно на модела, познат ни от предишните части на поредицата. Тази опция е на разположение единствено в определени нива, в които ще се наложи да превключвате между двама от войниците ви. А кои точно ще бъдат те, зависи от развитието на фабулата и особеностите на конкретната мисия.

Strike Force

Сигурен съм, че вече се чудите с кои от старите пушки ще можете да разцъквате в новата игра на Pyro Studios. Само три от основните персонажа, добре познати от миналото, ще се преродят в Commandos Strike Force. Зелената барета Франсис О’Браян, снайперистът Уилям Холкинс и шпионинът Джордж Браун са мъжагите, които сформират елитния съюзнически отряд. Успоредно със запазените индивидуални способности на всеки един от тях, в новия игрови жанр се пренася и част от атмосферата на поредицата. Така например зелената барета е първенец в сферата на тежките оръжия. Справя се чудесно с орди врагове в близък бой и притежава изключително полезното умение да си служи с взривни вещества и противотанкови оръдия. Снайперистът г-н Холкинс е спец в безшумните убийства и тайното проникване в добре защитени вражески обекти. Също така владее до съвършенство умението да борави с ножове, които с лекота забива във вратовете на противниците си. Дори и от по-сериозно разстояние. Третият член на групата е шпионинът. Той може да се похвали с най-висок военен ранг и е нещо като ръководител на дружината. Любимото му занимание е да се дегизира като вражески солджър. За целта се нуждае единствено от труп, чийто дрехи да приватизира. Добрата работа в екип прави от тези трима безстрашни бойци един непобедим тим, който умее да се справя с невероятно заплетени ситуации, по всевъзможни начини. Предназначението на “Ударна сила” е само едно – да работи зад гърба на вражеските военни части, или с други думи казано – директно в кипящия казан на ада.

Ключът към победата

За да изпълните задачите си успешно, ще ви бъдат нужни не само завидни бойни умения и съобразителност, а и отлично въоръжение. Арсеналът, с който разполагате, е максимално съобразен с историческия период, в който протича сюжетната линия. Той може да бъде класифициран в три групи. Безшумни оръжия: нож, струна (използвана за душене) и пистолет със заглушител. Основни – няколко вида пистолети, леки картечници и пушки. И разбира се, специални: това са тежките картечници, снайпер, взривни вещества и противотанкови оръдия.
Всички тези играчки ще ви бъдат крайно необходими, за да се противопоставите на безпощадната нацистка армия. Тя се състои от най-различни по чин военни. Имайте предвид, че за да се справяте добре с мисиите на шпионина, трябва да познавате йерархията в немските части. Когато сте облечен в дрехи на обикновен войник, ще бъдете лесно разпознат от повечето врази. Успеете ли да убиете военен с по-висок ранг и да се намърдате в униформата му, вероятността да ви разкрият намалява значително.

Не е лесно да си командос

В зависимост от степента на трудност (която можете да избирате) се променя и нивото на изкуствения интелект на противниците. А също така и бързината на техните реакции и разбира се, цялостната сложност. Преобладаващите стелт елементи създават необходимостта от устройство, което да показва местонахождението на противниковите части. Затова програмистите от Pyro Studios са проектирали специален радар, който се вписва прекрасно в интерфейса на Strike Force. Той локализира движенията на враговете, попаднали в неговия обсег. За съжаление обаче понякога обърква играча, защото засича присъствието на противници, които се намират на други етажи. В геймплея е вместено още едно приспособление, улесняващо живота на геймърите. То представлява нещо като часовник, който се появява над главите на враговете, когато се приближите до тях. Благодарение на този показател можете да вземете ефикасни решения за вашите предстоящи действия. Да предприемете бягство, да отстраните противника или да се скриете преди той да е повикал подкрепление или да е активирал алармата.

Мултиплейър

Сигурен съм, че има геймъри, които дори няма да си направят труда да стартират соловата кампания. Те директно ще изпробват мултиплейър режимите, които са мушнати в играта. Това са традиционните Deathmach и Team Deathmach, както и нововъведението Sabotage. В този аспект от геймплея ще могат да премерят сили до шестнадесет човека наведнъж. За съжаление играта не предлага кооперативен мултиплейър, но никога не се знае какви са плановете на разработчиците за близкото бъдеще.

Енджин на заем 🙂

Атмосферата от предишните части на поредицата не би могла да бъде пресъздадена в сферата на фърст пърсън шутърите без сериозна графична платформа. Разработчиците обаче решават, че няма смисъл да си губят времето в писането на чисто нов енджин. Затова използват вече тествания в поредицата Grand Theft Auto, в Manhunt и The Movies RenderWare, който оптимизират за нуждите на продукта си. По този начин им остава повече време, за да се фокусират предимно върху оформлението на дизайна на нивата и на цялостното визуално качество. Commandos Strike Force може да се похвали и със зашеметяващи сенки и наистина враждебна околна среда, създаваща усещане за достоверност.
Музикалното оформление и звуковите ефекти не се нуждаят от коментар. Те са на изключително високо ниво, на каквото трябва да бъдат във всички игри, излизащи през 2006-та година.

Добре изпълнен ход

Идеята на испанците от Pyro Studios да променят жанровата концепция на поредицата е определено печеливша. Въпреки че много хора ще изкажат недоволството си от това действие и ще намерят редица кусури. В действителност Commandos Strike Force е страхотен тактически фърст пърсън шутър, в който по особено елегантен начин са пренесени част от основните мотиви на класическата стратегическа поредица. Според мен това е единственият креативен ход, който девелъпърите можеха да предприемат, за да спасят играта си от съдба, подобна на тази, която сполетя Heroes of Might and Magic IV например.

Автор: Асен Георгиев