facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Civilization IV: Warlords
Ревю | 02.09.2006 | автор: Орлин Широв


оценка:
Производител:
Firaxis
Издател:
Жанр:
Походова стратегия
Платформа:
PC

Civilization 4 видя бил свят преди точно девет месеца. Ако някой от вас си е мислил, че Firaxis няма да пуснат експанжън, то значи не е следил внимателно серията на Сид Майър. Civilization IV: Warlords е традиционното продължение на играта, което този път се появява след емблематично количество време. Девет месеца са били нужни на програмистите и дизайнерите, за да завършат приятното освежаване за любимата игра на много хора, а резултатът може да се обобщи като още от същото това нещо, което направи Civilization мегахит.

Основните промени в това разширение са добавените нови сценарии и цивилизации. Ако включените в оригиналната версия на играта нации не са ви били достатъчни, то сега определено изборът става приятно разнообразен. Ако се чудите откъде идва името на Warlords, моментално ще ви дам отговор - от специалната нова “велика” единица. Предполагам си спомняте, че в предишните части на играта имаше “велики” артисти, учени и др., които влияеха положително на града и единиците ви. Warlord е нова “велика” единица, която е по-скоро нещо като великите генерали от предишните части на Civilization. Те трупат опит и могат да бъдат включвани в битки, като влияят положително на останалите бойни единици.

Ако трябва да говорим за усещането на играта, то то е 100% същото, както при Civilization 4. Основната разлика е възможността да се изправите срещу нови цивилизации, но това не изменя концепцията на играта по кой знае какъв начин. Програмистите са добавили и нови чудеса за строеж, най-доброто сред които е Великата китайска стена, благодарение на която границите на империята ви ще бъдат моментално покрити с дебели защити.

Изхождайки от заглавието на добавката, предполагам, че Firaxis Games са искали да стимулират играчите към по-военни победи, защото, както знаете, тоталното надмощие в Civilization може да бъде спечелено и без битки. Начините за контрол над населението могат да се разделят на идеологически и религиозни - монархия, република, теокрация, феодализъм и фашизъм са все неща, които можете да откриете в графата “идеологии”, а между религиите се срещат християнство, будизъм, ислям, хиндуизъм и други. Въпреки това най-добрият начин за правораздаване си остава ножът, като предполагам това са се опитали да кажат и авторите на играта.

Друга причина, която може да ви накара да си купите допълнението, са хубаво направените сценарии. В тях трябва да изпълните дадена мисия за определено време, като дървото на откритията в повечето случаи ще е различно от стандартното за играта. Така например ще можете да избирате между французи и англичани при колонизирането на Америка. Целта е да популяризирате религията си по-добре от противника, като така излъчите победител в битката между католици и протестанти. Други сценарии са съсредоточени в Близкия и Далечния Изток, Древна Персия, Древна Гърция и др.

В аудио-визуално отношение Civilization IV: Warlords няма абсолютно никакви промени. Графиката е същата като в оригиналната геймка, а звукът е запазил елитарния си класически стил.

В заключение ще кажа, че Warlords е добавка към Civilization IV, която е предназначена по-скоро към старите хардкор фенове. Поради факта, че единствените по-големи новости са сценариите и новите цивилизации, тя може да задържи интереса главно на много зарибените по Civilization. Важно е да не забравяте, че за да играете Warlords, ви трябва и копие на базовата версия на играта. 


Любопитно

* Саунтракът на четвъртата част на цивилизацията е доста прецизно пипнат. Селекторът на композициите е отделил доста време, докато подбере подходящите тракове, а резултатът е много класен. Има композиции в стил ренесанс (Деспрез, да Палестрина), барок (Бах), класика (Моцарт, Бетовен), романтика (Брамс, Дворжак, Римски-Корсаков), минимализъм (Джон Адамс). Много от композициите са дело на отговорния за озвучаването в Civilization Джеф Бригс.

* Лидерът на всяка страна има уникална мелодия по време на дипломация. Единствено Кублай Хан и Чингис Хан делят една и съща композиция. Доста от мелодиите са популярни, като химнът, звучащ при появата на Рузвелт или римейкът на Марсилезата при Наполеон. Музиката на председателя Мао и Александър Велики например е римейк на мелодиите от третата част на Civilization.

* Мъжкият глас, който озвучава сценариите, е използван преди в Sid Meier’s: Alpha Centauri. Той принадлежи на Едуард Нимой и освен това произнася и култови фрази след всяко научно откритие.

* Ако доближите камерата близо до някое населено място, това, което ще ви направи впечатление, ще сa характерните звуци за дадения народ! Ще се изненадате, ако се приближите и до океана. Там ще ви посрещне тътенът на вълните.

* 3D енджинът Gamebryo, който се използва, както в Warlords, така и в оригиналната четвърта част, е използван за първи път в Sid Meier’s Pirates!.

* Елвис Пресли винаги се е появявал в игрите от серията Civilization. Този път той е един от “великите” артисти.

 
системни изисквания
Windows 2000/XP, 1.2 GHz processor, 256 MB RAM (Windows 2000) / 512 MB RAM (Windows XP), 1.7 GB HDD, DirectX 9.0c
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ПОРЕДИЦАТА
Sid Meier's Civilization V 6
Civilization V: Gods & Kings 3
Civilization III: Conquests
Sid Meier's Civilization IV
Civilization IV: Beyond the Sword
Civilization 2: Test of Time
Sid Meier's Civilization III
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Total War: Shogun 2 31
Hearthstone: Heroes of WarCraft - PCM2.0 30
Napoleon: Total War 28
XCOM: Enemy Within 21
Disciples III: Renaissance 21
King's Bounty: Armored Princess 17
Worms Reloaded 17
XCOM: Enemy Unknown 15
King Arthur - The Role-Playing Wargame 12
Fallen Enchantress: Legendary Heroes 12