Civilization IV: Beyond the Sword

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 01 сеп. 2007

Традиция е всяка част на култовата серия игри Civilization да се сдобива с по две продължения. От това може да достигнем до два извода. Първият е, че следващата геймка, която може да очакваме от Сид Майър, ще е Civilization 5 (Revolutions?).

Другият извод е, че след Warlords, Civilization IV: Beyond the Sword най-вероятно ще е последното разширение за четвъртата част на сагата за развитието на човешката цивилизация. Това не е толкова лошо, особено като вземем предвид всички новости, които екипът на Firaxis Games ни е приготвил тази година. Съвсем накратко мисля да ви разкажа какво концептуално ново има в Civilization IV: Beyond the Sword и ви предлагам сами да разгледате каретата, които описват по-подробно новите цивилизации, науки, единици и други екстри.

Най-основната промяна, според мен, е подобреното AI. В това продължение ще трябва да играете с една сложност по-надолу, ако искате да се представяте като преди. В противен случай рискувате да губите доста битки, докато свикнете с новите задобрели компютърно управлявани противници. Много е важно да спомена и изцяло променената шпионска система, която дава възможност да интегрирате ваши хора в чуждите цивилизации и да трупате информация за тях (вече има и велики шпиони). Както в предишните части можеше да се достигне глобална доминация с религия, култура, военни действия и т.н., в Civilization IV: Beyond the Sword може да превземете света, чрез своите

капиталистически корпорации

Благодарение на тях (и на вашите Велики личности), можете да продавате на конкуренцията си различни ресурси (на неизгодни за тях цени, разбира се). Така, след като развиете голяма корпоративна мрежа, може да се окаже, че държите икономиката на цялото земно кълбо.

Готино нововъведение е и възможността да освобождавате ваши колонии. Единственото условие е те да са на друг континент и след като им дадете независимост те ще започнат да се самоуправляват. Така пестите време да контролирате голяма империя, а дори след обявяването на независимост колониите ще продължават да ви носят
приходи.

Задължително трябва да добавим към това и десетте нови цивилизации, новите сценарии, новите военни единици, сгради, открития и други подобрения. Общо взето всички тези изцяло нови екстри превръщат Civilization IV: Beyond the Sword в едно невероятно продължение, което е задължително за всички фенове на поредицата. Имайки предвид, че то е фокусирано върху по-късната част на играта, е яко, че авторите са се сетили да добавят възможност за стартиране директно в късен етап от развитието. Това става, като всички играчи си купуват определени градове, сгради, открития и т.н. и започват от определен момент – например след откритието на барута.
Сега бих ви препоръчал да разгледате каретата и да веднага след това да започвате разиграването на това перфектно продължение.

Какво ново:

– 10 нови цивилизации
– 16 нови лидера
– 25 нови бойни единици
– 18 нови сгради и технологии
– 11 изцяло нови сценария
– 6 нови чудеса
– Нови дипломатически отношения
– Подобрен изкуствен интелект
– Възможност за освобождаване на колонии
– Възможност за старт в по-късен етап
– Океански търговски пътища

Нови чудеса:

Статуята на Зевс – удвоява притеснението от развоя на военните действия при нации, воюващи срещу вас.
Мавзолея на Мавзол – увеличава Златната ера с 50%.
Статуя на Христос – разрешава смяна на строя без преминаване през анархия.
Shwedagon Paya – дава достъп до всички религии.
Папска обител – много могъщ инструмент за контрол на религиите на други нации.
Статуята на Мао – дава добра продукция дори и от водните участъци около града.
Национален парк – Забранява добива на въглища от района, но повишава чистотата и дава един специалист за всяка опазена гора.

Интересни единици:

Paratrooper – дава възможност за парашутни десанти.
Privateer – има скрита националност и може да блокира търговията на крайбрежни градове.
Ship-of-the-Line – дава бонус срещу фрегати.
Cuirassier – появява се на мястото на кавалерията, която от своя страна е на разположение по-късно в играта.
Mobile Artillery – артилерия, която може да бъде предвижвана на собствен ход. Дава бонус срещу авиация.
Mobile SAM – предвижвана на собствен ход противовъздушна установка.
Guided Missile – самонасочваща се ракета.
Airship – засича подводници и получава бонус при атака над кораби.
Anti-Tank Infantry – получава бонус при атака на бронирани единици.
Attack Submarine – много опасни подводници, който могат да правят изненадващи военноморски атаки.
Tactical Nuke – тактическо бомбардиране с атомна бомба.

Ключови технологии:

Военно дело – изисква се за Ship-of-the-Line и гренадири.
Напреднала авиация – изисква се за Jet Fighte-и и Gunship-ове, но маха конюшните.
Лазер – изисква се за Mobile SAM и Mobile Artillery.
Естетика – изисква се за да може да построите Партенона, Статуята на Зевз и Shwedagon Paya.
Stealth технология – дава възможност за построяване на Stealth Bomber и Stealth Destroyer.
Суперпроводимост – дава възможност за построяване на лаборатория. 

Корпорации:

Aluminum, inc. – дава възможност за производство на алуминий от въглища.
Cereal Mills – дава допълнително храна на градовете ви срещу зърно, ориз или жито.
Creative Constructions – дава възможност за допълнителна продукция в замяна на желязо, мед, камък или мрамор. Само Велики инженери могат да строят офиси на тази корпорация.
Civilized Jewelers – изисква първо да сте открили технологията Mass Media. Тази корпорация продава злато, сребро или скъпоценни камъни при много добри условия.
Mining Inc. – повишава значително продукцията в градовете в замяна на въглища, желязо, мед, злато или сребро.
Sid’s Sushi Co. – изисква откритието на медицината и с нея можете да продавате риба, раци, миди и ориз при много добри условия.
Standard Ethanol Company – корпорация, която дава възможност на играча да обменя масло за зърно, захар или ориз.

Новите цивилизации, техните лидери и столици:

Вавилон – Хамураби и столица Вавилон
Византия – Юстиниан първи и столица Константинопол
Етиопия – Зара Якуб и столица Аксум
Свещената Римска империя – Шарлеман и столица Ахен
Кхмери – Сурияварман II и столица Йасодхарапура
Маи – Пакал II и столица Мутал (Тикал)
Американски индианци – Седящия бик и столица Кахокиа
Холандия – Уилям ван Оранйе и столица Амстердам
Португалия – Жоао II и столица Лисабон
Шумер – Гилгамеш и столица Урук

Новите природни явления:

– Цунами
– Наводнение
– Земетресения
– Откритие на нов ресурс
– Дипломатически брак
– Молба за помощ от друга цивилизация
– Неочаквани искания на гражданите

Автор: Орлин Широв