Civilization III: Conquests

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 24 дек. 2003

След страхотния, но неприятно бъгав експанжън Play the World, дойде моментът, в който Firaxis пожелаха да се реваншират за грешките си. И това, вервайте ми, наистина се случва с най-новото разширение за цивилизацията на Сид Мейър, наречено Conquests. То добавя над двеста подобрения и нововъведения в геймплея на Civilization III и включва абсолютно всичко като ново съдържание, което вече видяхме в Play the World (включително и поддръжката на вече един далеч по-усъвършенстван мултиплейър). И това, ако не е реванш…

Девет завоевателни сценария

Най-голямото преимущество на Conquests е, че съдържа няколко изключително прецизно изработени сценария, пресъздаващи най-ключовите моменти в историята на човечеството. Например възхода и падението на Римската империя, завоевателните мераци на Наполеон, Втората световна война (и по-конкретно – екшъна в Тихия океан) и прочее. Те протичат динамично, тъй като са времево ограничени (от няколко десетки или стотина хода) или имат по-раздвижени условия за победа. Един от сценариите например свършва в момента, в който се построят и Седемте чудеса на света, а друг, когато някоя от нациите не покори 66 процента от терена и 46 от населението.

Но геймплей-манията не свършва дотук. Списъкът с дребни подобрения и нововъведения над цялостния облик на Civilization III е просто огромен. Conquest добавя десетки нови технологии, сгради, ресурси, единици; няколко допълнителни чудеса (а някои стари са преработени), цивилизации (включително маите, хитите и инките), условия за победа, бедствия (като изригващи вулкани) и правителства. За съжаление някои от тях са присъщи единствено за деветте завоевателни сценария и няма да бъдат открити в стандартния начин на игра.

Към всичко това можем да добавим и няколко нови опции като две допълнителни нива на трудност: полубог и Сид (най-високото) и възможност за контрол над поведението на противниците – агресивно, нормално или пасивно. Firaxis са въвели и две нови характеристики за някои от цивилизациите. Иде реч за мореплаване и земеделие. Първата дава бонус в търговията на крайбрежните ви градове, а корабите се движат по-бързо и имат по-голям шанс да не потънат в дълбоки води. Земеделието, от друга страна, увеличава най-вече общия приход на храна във всички “квадратчета” около градовете. Тези две характеристики спомагат за допълнителното обособяване на отделните нации и заедно с всички останали нововъведение допринасят за един още по-задълбочен и увлекателен геймплей.

Одъртяла визия

На ниво графика и саунд всичко е на старото си равнище, което, за съжаление, е доста овехтяло за времето, в което живеем. Не очаквайте каквито и да било 3D-екстри в това отношение. Един особено дразнещ елемент е, че лицата на някои от лидерите на новите цивилизации в завоевателните сценарии са всъщност заемки от мутрите на старите. Така например крал Агамемнон на микените носи същия фейс като познатия ни Александър Македонски.

Едва ли ще видим повече експанжъни за Civilization III, тъй като Firaxis са се съсредоточили върху възкресяването на друга класическа геймка на Сид Мейър. А именно Pirates! – класика, вдъхновила игри като Sea Legends и Sea Dogs. Пък кой знае какво ни крие бъдещето? Може пък дори и Civilization IV?

Автор: Владимир Тодоров