Chivalry: Medieval Warfare – PCM2.0

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 22 апр. 2014

Chivalry: Medieval Warfare представлява първото комерисално заглавие, с което разработчиците Torn Banner Studios се захващат и издават. Заглавието представлява мулиплейър базиран екшън от първо лице, пренасящ ни в измислено време на гражданска война, силно наподобяващо средновековието.

За предшественик на Chivalry: Medieval Warfare може да се счита модът за Half-Life 2 на име Age of Chivalry, създаден от същите разработчици. За разлика от него обаче, Chivalry: Medieval Warfare е задвижван от Unreal Engine 3, което дава съвсем нови възможности на играта. Но стига толкова с техническите подробности и нека видим какво представлява самата игра.

В средата на цялостния замисъл седи наскоро избухналата гражданска война в земя, наречена Агата. Изправени едни срещу други са досегашните господари на тези земи: Рицарите на Агата и новообразуваната фракция на Масонския орден.

Рицарите на Агата срещу Масонския орден

След смъртта на крал Аргон по време на кръстоносните походи, нацията на Рицарите на Агата изпада в смут и размирици. Военните сили, ръководени от Фейдрид Кеърн, се опитват да възстановят спокойствието и реда, предоставяйки ги в ръцете на законния според тях наследник Дейнъм Аргон, племенник на бившия крал.

От другата страна на конфликта стои новообразуваната фракция на Масонския орден. Създадени и ръководени от великия Малрик Тероруин, масоните се стремят да направят народа на Агата по-силен и корав в тези тежки времена и щедро раздават обещания за светло бъдеще. Орденът често използва страх и демонстрация на сила, за да привлича повече от нисшата класа на тяхна страна.

Преди да се хвърлите в битка

Като начало играта предоставя тренировъчен режим, който е силно препоръчителен за всеки нов играч, навлизащ в света на Chivalry. Тренировката се състои от изпълняването на прости задачи, задавани на играча от неговия командир. Започвайки от елементарния клик с ляв бутон за замахване на меча, до сложни избягвания на удари и навързване на комбота от удари, че дори и стрелба с катапулти и балисти. Без да изиграят този режим, играчите биха изпаднали в тотален смут, скачайки дирекно в битката.

Освен тренировъчния режим Chivalry предлага и игра срещу ботове, където новите играч могат допълнително да изострят своите умения, преди да бъдат захвърлени в центъра на битката. С това обаче се изчерпва и сингълплейър елемента.

Класовете

Четирите класа за игра, с който играта разполага, са далеч по-гъвкави и различни един от друг, от колкото първоначално изглежда. В единия край на спектъра от войници имаме тежко бронирания Knight – мощен и бавен, способен да понася най-много удари за сметка на скоростта си. Рицарите често биват използвани като двигател на военната машина, напредвайки бавно, но сигурно, с щит и оръжие в ръка. Те са идеални за избутване или задържане на врага на място. Изпълняването на най-тежките задачи като бутане на таран и разбиването на портите на замък често се полага точно на тях.

Следващ в този ред е Vanguard-а, сравнително по-леко брониран, но и по-бърз от тежкия рицар. Този клас специализира в използването на оръжия за две ръце, като тежки дълги мечове и огромни копия. Допълнително, те притежават способността да изпълняват кратък charge на няколко метра след дълъг спринт, който често се оказва смъртоносен за противника. Man-At-Arms се счита за най-бързия и най-гъвкав от всички класове. Жертвайки голяма част от бронята си за сметка на скорост, той е способен да надбяга всеки друг на бойното поле. Рязко подскачайки в дадена посока, избягвайки по този начин иначе смъртоносни удари, те създават смут и изненада у врага, което отваря възможност за бързо и безкомпромисно обезглавяване.

Последен в списъка, а често и най-малко избиран клас е Archer-а. Стрелците често биват подценявани и смятани за най-слабия клас от всички. Факт е, че когато тежкият Knight или бързият Man-at-arms достигне до стрелеца, изходът е почти винаги ясен… стрелецът се оказва я без ръка, я без глава. Изключително труден за научаване, този клас отблъсква повечето играчи, поради сложността си и липсата на удовлетворение от премахването на главите на враговете с рязък замах на меча. Ако обаче отделите достатъчно време, за да се обучите в майсторството на стрелбата с лък или арбалет, можете да се превърнете в най-голямата заплаха за врага на бойното поле.

В крайна сметка, това, което най-вече различава класовете, е тяхната скорост и обсег на оръжията. Всеки клас има индивидуални оръжия, които може да отключи след определен брой убийства с предното такова. Оръжията за всеки клас биват три вида: основното оръжие, с което ще се биете, второ оръжие, което рядко се използва, но понякога обстоятелствата го изискват, и накрая специално оборудване, което варира от щитове до огнени бомби и брадви за хвърляне.

Механика и режими на игра

Това, което прави Chivalry: Medieval Warfare наистина успешно заглавие, е комбинацията от простота, гъвкавост и точност, едновременно с изключително трудното повишаване на уменията за поразяване на врагове. Атмосферата в повечето карти е мрачна и тъмна, а битките кървави и брутални. Всеки звън на сблъскващи се мечове и щитове звучи почти истински, а и се чувства така. Играта предоставя висока степен на реализъм и чувство за война. Сраженията са близки, персонални и брутални, често завършващи с премахване на крайници, хвърчаща кръв и адски грохот. Точно тези качества предоставят огромно задоволство от всеки елиминиран противник и допълнително изостряне на жаждата за вражеска кръв.

Режимите Free for All и Team Deathmatch представляват чисто и просто меле от размахване на мечове и профучаващи стрели. Capture the flag е точно това, което сме свикнали да виждаме от този режим на игра – превземане на чуждия флаг и отнасянето му в собствената база. Режимът Duel представлява дуел между двама бойци, необезпокоявани от никой друг. Всички останали в сървъра могат да наблюдават тези дуели или да водят такива помежду си.

Най-мащабния, а и често считан за най-интересен режим е Team Objective, където единият отбор е нападащ а другия защитаващ. Нападащият отбор трябва да изпълни множество от отборни цели, като опожаряване на цяло селце или разбиването на порта на замък. Целта на защитаващия отбор е, разбира се, да предотврати успешното изпълнение на тези цели.

Комедия и търкалящи се глави

Често комбинацията от свръх-брутализъм и несериозни ситуации води до изключително комични сцени. Нерядко можем да станем свидетели на леко абсурдни ситуации, например когато тежко брониран рицар срещне хилав и усмихна Man-at-arms и след кратка размяна на удари и един рязък замах, главата на Man-at-arms-а вече се търкаля надолу по стълбището, а Knight-a продължава по пътя си, като не спира да ръси обиди по адрес на майка ви. Примерите за подобни ситуации са почти безкрайни, и именно това допринася до голяма степен за свежестта и първичното удовлетворение, което носи Chivalry : Medieval Warfare.

———————————————————–

Статия ни беше изпратена от Косьо Попов, забучена на стрела, изстреляна през прозореца на редакцията. Това е поредната статия, създадена от читател, която публикуваме като част от новата PC Mania 2.0. Ако досегашните са ви харесали, имаме още добри попадения!

Искаш да публикуваме и твоята статия? Възможно е! Всички подробности ще намериш тук.

Автор: PCM 2.0