Call of Duty: Modern Warfare 2 мултиплейър

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 17 сеп. 2009

Ако все още играете на Call of Duty: Modern Warfare, това е похвално и напълно разбираемо. Но ако искате да бъдете в крак със случващото се, оградете датата 10 ноември в календара си и отменете всичките си ангажименти след нея за… да речем, известно неопределено време. Защото след днешното ексклузивно представяне на мултиплейър режима на Call of Duty: Modern Warfare 2, направено от Infinity Ward ,няма и следа от съмнение – тази игра ще се превърне в най-голямото събитие на сезона. А верни на традицията, ние ще ви предадем всичко, което се случи на спонсорираното от Microsoft събитие, което се проведе в Лос Анджелис.

Кустомизирай всичко, което се движи

Трудно е да изберем откъде да започнем, но кустомизацията е добър вариант за това. Мултиплейърът на Modern Warfare 2 ще бъде с много по-високо ниво на кустомизация от предшественика си. Така например вместо да използвате за обозначение традиционното трибуквено съчетание – което тук е разширено до 4 букви – може да изберете собствена емблема и дори титла. Първоначално изборът ви е ограничен, но с напредването на играта ще получавате нови възможности. В крайна сметка ще имате на разположение цели седем страници с емблеми и двадесет и две с различни титли. Ако си задавате въпроса как ще може да видите тези неща на практика, ето и отговора: ако някой играч свали самолет например, на екрана се изписва неговата титла и емблема, така че да знаете на кого да благодарите – или благословите.

Традиционно големият списък от допълнителни умения този път е обогатен с нови. Сред тях са Bling (дава ви две приспособления за основното ви оръжие, например оптически мерник и заглушител едновременно), Scavenger (възстановявате изцяло мунициите си след като убиете някого), и Hardline (бонусите от поредните ви убийства струват с една точка по-малко). Нещо повече, самите допълнителни умения могат да се ъпгрейдват, така че когато се справите с дадена задача ще стигнете нивото “Pro”, което разширява или подобрява действието на оригиналното умение.

Капка по капка бонус става

Бонусите от поредни убийства (т.нар. killstreaks) също са подобрени. Ако успеете да повалите 11 врагове, без да умрете, това ще ви даде достъп до заветния самолет АС-130, познат ви от мисията “Death from Above” в CoD: Modern Warfare. С негова помощ може сериозно да вгорчите живота на опонентите си. Други killstreak-бонуси включват Counter-UAV (блокирате радара на врага), Airdrop (получавате друг случаен бонус), Sentry Gun (картечница), Predator Missile (ракета, чиято траектория може да управлявате) и Pave Low (боен хеликоптер, който е по-мощен от нормалния). Ако се върнем към кустомизацията, може да променяте реда, в който различните killstreak-бонуси стават достъпни за вас. Ако например искате да имате Counter-UAV на разположение след четири поредни убийства, просто го сложете в съответния ред. Това е чудесна новина за всеки, който може да отстрани последователно четирима души. Ако обаче сте по-добър в умирането, тогава за вас е Deathstreaks – това са бонуси, които дават шанс и на по-слабите играчи. С Copycat може да “откраднете” снаряжението и класа на играча, който ви убива непрекъснато, докато Painkiller ви дава повече точки живот при следващия рунд.

Оръжията на труда

Почти всички оръжия от сингълплеър режима ще бъдат пренесени и в мултиплейъра, а с помощта на Akimbo най-сетне ще може да държите по един пистолет във всяка ръка. Предвидена е нова категория “гранатомети”, а наред с офанзивните оръжия, може да се екипирате и с щит за безредици вместо главно оръжие. Той е достатъчно издръжлив, за да ви предпази от повечето стрелби, а с него дори може да атакувате – необходими са ви два удара за убийство.

Разширена е и допълнителната екипировка. Освен димни и бойни гранати, вече може да ползвате Semtex и дори ножове за хвърляне. Те ви позволяват да отстраните някого безшумно, а ако не улучите, просто може да си приберете ножа за повторно ползване.

След края на всяка игра може да видите различни мини-награди въз основа на представянето ви. LocknLoad например се дава на играча, направил най-много презареждания, Lockdown – на онзи, който е стоял най-много на едно място, а Defuser – на обезвредилия най-много бомби.

Очевидно е, че момчетата от Infinity Ward се придържат не толкова към принципа “Ако не е счупено, не го поправяйте”, а са го ъпгрейднали до “Единственият начин да направите велик мултиплейър е да създадете най-доброто, на което сте способни, след което постепенно да започнете да го подобрявате”. С други думи, представения мултиплейър на Modern Warfare 2 е подобна и същевременно доста подобрена версия на този от оригиналната игра. А ноември е близо… 

Автор: Иво Цеков