facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Call of Duty: Modern Warfare (2019)
Ревю | 09.11.2019 | автор: Terwell


оценка:
Производител:
Infinity Ward
Издател:
Activision
Жанр:
Шутър, Екшън
Платформа:
PC
сайт на играта »

плюсове

Нелоша история

Добра графика

Солиден гънплей

минуси

Кратка кампания

Не поема рискове

Call of Duty поредицата има тежка задача. От една страна, мнозина я смятат за най-елементарната версия на пуканков шутър, от който не може да се иска кой знае какво; от друга, ако предложи просто претоплени пуканки, ще отнесе критики, че просто почива на стари лаври. В един момент серията като че ли просто нямаше накъде да отиде - беше във Втората световна, в Студената война, в съвремието и в бъдещето. Поради тази причина, нейните създатели решиха да прибегнат до най-елементарния, но и най-досаден инструмент от репертоара на гейм-индустрията - рибуут със същото име като оригинала.

Call of Duty: Modern Warfare (2019) не е същата игра като Call of Duty: Modern Warfare (2007). Това би трябвало да се подразбира. Това, което трябва да установим, е дали Call of Duty: Modern Warfare (2019) е добра игра.

Сингълплейър кампанията е кратка.

Ако я играете на по-ниска трудност и не умирате често, ще ви отнеме малко над четири часа. Не знам дали можем да очакваме повече, при положение, че в днешно време анимиране на движението на малкото пръстче на персонаж струва около един милион долара.

Беше ни обещано историята да е по-мрачна и oooh boy, дали наистина не е така. Ако сюжетът може да се опише с пет думи, те ще са "Женевската конвенция? Какво е това?" Лошите в историята са много лоши - стрелят по деца, обгазяват цивилни, бомбардират лекари, отварят дупка в озоновия слой и изхвърлят пластмасата в общия боклук, вместо в кофата за рециклиране. Дори добрите често са лоши. Противниците ни са стандартните за този тип екшъни - подозрително мултикултурна терористична организация Ал-нещо-си и Русия. Действието се развива (отчасти) в измислената държава Урзикстан, окупирана и управлявана с желязна ръка в продължение на две десетилетия от руснаците. Малко е странно, че всички останали локации в играта са истински места, освен тази конкретна държава, но както и да е.

Руската окупация е показана като изключително жестока,

а въоръжените сили извършват военни престъпления под път и над път. Играта се опитва да се измъкне от тази политически-некоректна клопка, като ни казва, че това технически не е армията на Русия, а войски под командването на един действащ независимо генерал. Разбирате ли, не че Русия е лоша държава по принцип, а просто руснаците като хора за зли и жестоки маниаци... Ъъъ, така май не звучи по-добре.

Принципно руснаците в истинския живот не се трогват особено от това, че ги поставят в ролята на лошите всеки път, но в случая може би сте чули за скандала, при който една сцена от играта разбуни духовете на руските геймъри и те наводниха страницата на играта в Metacritic с оценки "нула". Във въпросната сцена се разказва за "магистралата на смъртта", на която руската армия е бомбардирала отстъпващи урзикстански военни и цивилни. Тази сцена действително се е случила в нашата реалност, но в Кувейт, бомбардираните са иракчани, а бомбардиращите - американци. Отново технически, това е друга магистрала и това не е същият случай, но всеки се досеща от какво е вдъхновен. Тоест в случая руснаците нямат против да бъдат изобразявани като извършващи престъпления срещу човечеството гротескни карикатури... стига да не им приписват и чужди военни престъпления.

Сюжетът е разказан компетентно

- сравнително интересно е да видиш какво ще се случи после, дори и да има някои малки странности, като например това, че в раздираният от две десетилетия гражданска война и окупация Урзикстан има пълно с цивилни, почти неохранявано американско посолство (което, естествено, бива превзето от екстремисти с очакваните в такъв случай ексцесии), или пък как двама от героите успяват да стигнат от Санкт Петербург до Молдова с крадена полицейска кола (разстоянието е около 2000 км.) Това са дребни кахъри. Говорейки за герои, триумфално се завръща легендарният капитан Прайс - макар, че това не е същият персонаж като от оригиналната игра от 2007 г. Уви, липсва "Соуп" МакТавиш, героят, в когото се вселявахме в оригинала (защо се казва Соуп? Това е класифицирана информация). Споменават се доста имена от оригинала, които са живи и здрави в тази паралелна вселена и финалът определено загатва за продължение. Традиционно за поредицата, никога няма да сте сами на мисия - винаги ще сте с поне един управляван от изкуствения интелект съюзник, а често и с цяла армия. Честно казано, лично мен това много ме радва.

Графиката е доста добра - особено внимание трябва да се обърне на лицевите анимации, които са отлични. Огънят и експлозиите като цяло също изглеждат феноменално. А най-големи похвали можем да отправим към сцените, в които героят ни включи очила за нощно виждане - тогава, поради използвания ефект, изображението става трудно различимо от заснети истински кадри. Не говорим просто за зелен филтър върху картината, гледката наистина е впечатляваща. Откъм визуално оформление единствено можем да имаме критика по отношение на повторяемостта на противниците, които изглеждат като клонирани, а ragdoll физиката на моменти произвежда доста неестествени резултати, но и това са дреболии.

Другата колона, на която се крепи Call of Duty, разбира се е мултиплейърът

- за доста играчи той има дори по-голямо значение. В най-стандартния режим - отборен deathmatch -  на първо място трябва да отбележим завръщането на Killstreaks, при които получавате награди в зависимост от броя причинени убийства, които заменят Scorestreaks (награди, базирани на точки). Играта въвежда и няколко невиждани досега начина за игра в мрежа, сред които и "Реалистичен" режим. При него се скрива почти целият интерфейс и трябва например да броите и да помните с колко патрона разполагате, защото вече нямате индикатор за това. Този режим обаче е по-скоро куриоз, който да изпробвате няколко пъти, отколкото нещо, което ще играете постоянно.

Друг интересен режим е "Gunfight", в който се играе двама на двама, а най-амбициозният е "Ground War" - мащабна битка с до 64 играча, директно предизвикателство към поредицата Battlefield. Този режим обаче за съжаление страда от някои недостатъци, като твърде малко карти (само две при пускането на играта) и сравнителна постност - все пак, Call of Duty няма опита на Battlefield при пресъздаването на този тип боеве. Играчи се оплакват също, че картите във всички режими са малко кемперски - предимство има този, който вземе снайпер и клекне на точната позиция. А трябва да се има предвид, че в мултиплейър се умира изключително лесно. Гънплеят стандартно е много добър - тук няма какво да коментираме, поредицата има шестнадесет години усъвършенстване зад гърба си. Оръжията могат да бъдат модифицирани с доволно количество екстри. Единствената може би издънка е с пушките-помпи, които според много играчи не се държат реалистично и са способни да наранят противник от огромни разстояния.

Като теглим чертата, определено можем да кажем, че това е един успешен рибуут. Да, не ни показва нещо изненадващо ново, но в случая не мисля, че това е целта. Идеята по-скоро е да се поставят основи, на които да се изгради нова трилогия. Някои може би ще сметнат това за доене на крава от страна на Activision и със сигурност можем да ги критикуваме за това, че не поемат рискове, но не можем да ги критикуваме за успешно свършена работа по един, макар и не-революционен проект. На моменти безграничната жестокост в сингълплейъра и лесната кончина в мултиплейъра могат да ви дойдат малко в повече, но лично за мен това е едно добро заглавие. 

 
системни изисквания
OS: Windows 7 64-Bit или Windows 10 64-Bit, CPU: Intel Core i3-4340 или AMD FX-6300, GPU: NVIDIA GeForce GTX 670 / NVIDIA GeForce® GTX 1650 или AMD Radeon HD 7950, RAM 8GB, HDD 175GB
напиши коментар
 

281 мнения
профил »
radi каза на 09.11.2019, 12:09 ?. :

Ще е тествам
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Call of Duty: Modern Warfare (2019)

Превю:
Играта ще е пълен рестарт на Modern Warfare поредицата, със същите персонажи, но напълно различна история

новини:
Чрез този ход от Activision целят подобряване на day one изживяването на играчите.
Честно казано, показаните кадри ни напомнят много на излязлата през 2007 година игра със същото име, но това не е задължително лошо.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Crysis 3 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69
Aliens vs. Predator 68