Broken Sword: The Angel of Death

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 01 окт. 2006

След като се сражава с огнедишащи дракони, с разярени богове на маите и дори се превърна в рицар на отдавна загубения Свещен орден, Джордж въобще не подозираше, че за пореден път ще бъде въвлечен в ново приключение. Още повече Чарълс Сесил, отговорникът за всичките му неприятности, му бе обещал, че Broken Sword ще бъде трилогия и че за нищо на света няма да прави повече игри и да го забърква в още неприятности! Затова, след като бе застрашил живота си за n-ти път, нашият герой беше решил да се занимава с патенти до края на живота си. Но репутацията му след инцидента в Гластонбъри бе напълно съсипана и той бе принуден да се затвори в най-мизерния офис на света, за да предоставя гаранции на гангстери и убийци със смешни татуировки…

Бизнесът обаче хич не вървеше. Сякаш отрепките бяха малко в тази част на града. Джордж осъзнаваше, че бе достигнал дъното, но въобще не подозираше, че докато се прибира към тесния си девет на пет метра офис в един “прекрасен” дъждовен ден, на бюрото му ще го очаква мистериозна русокоса красавица на име Ана Мария с таен ръкопис и група малоумни бандюги по петите й. Да, за свое нещастие той отново ще трябва да спасява света. За четвърти път…

Какво е “Ангелът на смъртта”?

Още първият ви досег с Ана Мария ще ви навлече куп неприятности – офисът ви ще бъде изпотрошен, партньорът ви ще започне да се цупи, че MP3-плейърът му, наред с всичките 40 гиги музика, е дал фира, а на всичкото отгоре ръкописът се е изпарил от сейфа в хотелската стая на девойката. Но какво всъщност има на него и защо представлява толкова голям интерес за всички наоколо? Това ще бъде основната ви задача – да го разчетете.

Ще се заемете с разследването на тъмна тайна, свързана с Моисей, израилтяните и бягството им от Египет. Тайна, заровена в отдавна забравената история. Тайната на древно оръжие, наречено “Ангелът на смъртта”. Тайна, за която най-мощните организации в света са водили прикрити и безспирни войни в продължение на цяло хилядолетие. А в самия край на приключението ще трябва да си отговорите на един от най-спорните въпроси, които всички ние не веднъж сме си задавали – “Кое е реално и кое не…”

Завръщане към корените

Въпреки положителните ревюта, които Broken Sword 3 получи, изчезването на добрата стара “посочи и цъкни” система предизвика вълна от недоволства. Ето защо в четвъртата част тя отново е вплетена в напълно триизмерния свят, при това по доста елегантен начин. Може да играете само с мишката или в комбинация от мишка и клавиатура. Както сами си прецените, че е по-удобно. Интерфейсът е максимално изчистен и интуитивен, а опцията за безшумно промъкване е премахната, макар че на моменти ще трябва да се прокрадвате покрай разни зорки очи. Джордж обаче все още умее да тича, което ще му бъде от полза по време на решаването на някои от куестовете, които изискват определено време за изпълняването им. Като например моментът, в който трябва да отнесете бучка лед, преди да се е разтопила, до една цепеница, за да я накарате да се раздими и да прогоните лошковците от техния офис.

Главоблъсканиците

Като стана въпрос за загадки, няма как да не отбележа, че бутането на сандъци отново е на лице. За щастие пъзелите с тях са далеч по-малко (всеки, който е играл предната част, няма как да не се съгласи, че това бяха едни от най-досадните моменти). Джордж е запазил умението си и да се катери, да върви по первази, плътно прилепил гръб към стената, да прескача малки пропасти и прочие. Но иначе екшън елементите са редуцирани, да не казвам напълно отстранени. И слава Богу.

От време на време пък ще трябва да се осланяте на помощта на Ана Мария, която е учудващо издръжлива (а по-късно и на любимата ми Нико, която се подвизава и като игрови герой). Още в началото на играта русокоската ще се опита да задържи вратите на някакъв товарен асансьор, за да попречи на преследвачите й да се качат. Междувременно вие ще трябва да откриете алтернативен начин да ги заприщите.
Работата е там, че може да се лутате и половин час, а Ана Мария все така упорито ще се напъва да ги задържи. Осъзнавам, че би било досадно да се въведе времево ограничение в случая, но все пак можеше да се подходи по по-различен начин към тази загадка.

В общи линии често ще се налага да се лутате напред назад, без да знаете какво да правите, просто защото подсказванията от страна на играта са едва доловими, или пък защото не сте говорили с всички за всичко възможно. Поне Revolution си направили собствен сайт с подсказки. Иначе пъзелите са логични, не мога да се оплача. Но определено са над средното ниво на трудност. Че за какво са ви мозъчните клетки иначе?

That’s all folks!

Уви, ако анимационният вид на героите в първите части бе по-осезаем, в The Angel of Death той почти напълно се е изгубил. Визуално играта не представлява нещо кой знае колко особено, а по стил на рисуване се опитва да бъде по-сериозна и прилича по-скоро на Gabriel Knight 3.
Що се отнася до саунда, това е една от малкото игри, на които бих дал цяла шестица. Саундтракът е феноменален, а наетите от разработчиците актьори са се постарали да озвучат виртуалните си герои по максимално реалистичен начин, което на моменти допринася допълнително за уникалния хумор, с който е пропита цялата игра.

За финал мога да ви кажа само следното – вече десет години поредицата Broken Sword продължава да бъде еталон за приключенския жанр, наред с игри като Monkey Island, Legends of Kyrandia, King’s Quest и прочие. И четвъртата част не е изключение от това правило. The Angel of Death е заглавие, предназначено за сериозните фенове на куестовете. Пък и е фантастично начало за непросветените.

Автор: Владимир Тодоров