Borderlands 2: поглед отвътре

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 22 апр. 2012

В много отношения кариерата на Мат Чарлз е мечта за всеки, който иска да се занимава с разработка на видео игри. Завършил графичен дизайн в Университета на Далас, той специализира в създаване на нива за игри. Първите си стъпки в гейм индустрията Мат прави като тестър към Ritual Entertainment, където помага за изглаждането на бъговете в SiN Episodes: Emergence. Малко след това се присъединява към базираното в родния му град Далас студио Gearbox. Започва работа по шутъра Borderlands и качествата му са признати бързо, което го превръща в продуцент на втората част на кооп играта.

Днес Мат Чарлз говори пред сайта Destructoid за това какво можем да очакваме от Borderlands 2.

Destructoid: Здравейте, една от причините поради която Borderlands 2 се очертава като едно от най-чаканите заглавия на РС фронта тази есен е специалното внимание, което отделяте на компютърната версия на играта. Разкажете нещо повече за това.

Мат Чарлз: За нас е удоволствие винаги да се вслушваме в онова, което нашите фенове имат да ни кажат. Когато започнахме работа по Borderlands 2, първата ни задача бе да прегледаме огромно количество ревюта на оригинала. Освен това разговаряхме с играчи в нашия форум, за да научим и тяхното мнение. Така открихме няколко общи неща, които ни помогнаха да идентифицираме слабите места на Borderlands. Конкретно на РС геймърите можем ад обещаем, че играта ще бъде на най-високо ниво. Този път нямаме право на грешки.

Destructoid: Кажете ни нещо повече за героите в играта. Наскоро обявихте и Zero, но все още не знаем много за тях. Възнамерявате ли да обърнете повече внимание на индивидуалните истории на всеки един персонаж?

Мат Чарлз: Със сигурност повече, отколкото направихме това в оригиналната игра. Когато започнете Borderlands 2 ще научите много за главните герои. Освен това тук ще присъстват и героите от първата игра. Няма да можете да ги управлявате, но ще ги срещнете като NPC-та.

Zero например е особено интересен. Той ще допадне най-много на онези, които обичат стелта. В него се съдържа експлозивна комбинация от близък бой, стелт и снайпер.Все още не мога да разкрия подробности за това как ще се развият уменията му, но геймплеят със Zero се гради върху заблудата на противника. Представете си например как той прави клонинг на самия себе си, който заблуждава врага, докато в същото време вие се промъквате от друга посока.

Destructoid:  Как ще се впише самата история в кръстоската между FPS и RPG игра?

Мат Чарлз: Опитваме сe да подходим доста гъвкаво по начина, по който ще се развива историята в играта. Ако наистина не се интересувате от диалозите и постоянно ги превъртате, няма да ви накараме насила да общувате с NPC-тата. Просто може да се наслаждавате на екшън частите от играта и да не мислите за друго.

Но от друга страна, ако държите да разберете за какво става въпрос, тогава ще може да се възползвате от по-добре структурираните мисии в играта. Сега вече наистина можем да разкажем смислена история отначало до край. Само ще споделя, че диалозите и разказите в Borderlands 2 са между шест и седем път и повече от тези в оригинала.  

Destructoid: Кажете нещо за средата, в която ще се развива действието.

Мат Чарлз: Постарали сме се да направим различните територии максимално интересни, така че във всяко място да видите нещо ново. Освен това се опитваме да интегрираме всички части на планетата в основната история, така че дори и да не пробвате страни куестове, пак ще видите почти всичко най-интересно. Главната сюжетна линия обхваща около 90 процента от териториите в играта. Въпреки това останалите 10 процента са запазени за допълнителни куестове, така че освен че ще ви бъде интересно да изпълните съответната странична мисия, ще знаете, че правите това в територия, която иначе не бихте посетили.

Destructoid: На колко зони е разделена играта този път?

Мат Чарлз: Трудно е да се каже, защото светът на Borderlands 2 е много комплексен. Въпреки това ще имате възможност за бързо пътуване между отделните зони, което е удобно за играчите, защото самата карта ще бъде по-голяма от предния път. Но не става въпрос само за чисто физическа големина, а също и за нещата, които може да правите в нея.

Destructoid: В известен смисъл Borderlands беше изненада, защото никой нямаше чак толкова големи очаквания за нея, а тя се представи много добре. Този път играта създава сериозни очаквания. Как ви се отразява това?

Мат Чарлз: При първата игра експериментирахме много. Мoже би си спомняте как дори година преди излизането й всъщност решихме, че тя ще бъде със cell-shaded графика. Накрая сякаш налучкахме успешната формула, но наистина никой не предполагаше, че ще постигне такъм успех.

Сега главното предизвикателство пред нас е да запазим онези неща, които се харесаха на хората в оригинала, като в същото време добавим и нещо ново, което да привлече тези, които не бяха доволни тогава. Borderlands е и ще си остане страхотна игра и ние искахме да създадем истинско продължение, а не просто подобрена версия на оригинала.

Destructoid: Що се отнася до ко-оп режима, можем ли да се надяваме на междуплатформен формат?

Мат Чарлз: За съжаление не мога да ви отговаря на този въпрос.

Автор: Destructoid; превод – Иво Цеков