BloodRayne 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 31 авг. 2005

Най-сексапилните задни и предни части, излизали някога на пазара, най-накрая решиха да дефилират и за PC. Дългоочакваното продължение на Blood Rayne излезе за конзоли още в края на 2004 г., но по непредвидими стечения на обстоятелствата ние, собствениците на “персонални” щайги, трябваше да чакаме почти една година, за да можем лично да покръвосмучем на воля за втори път. За съжаление обаче и двойката страда от някои от проблемите, които не направиха от BloodRayne перфектната игра напук на авторите й, които толкова усърдно са се опитали да разнообразят нейния геймплей. Но все пак геймката е достатъчно интересна, че да поддържа нивото на хормоните на нейните играчи критично високо.

Световното турне на Рейн

След като през 1935 с доста зор успя да победи Кейгън (макар и да не заби лично зъбите във врата на баща си, за което и до ден днешен не си е простила) Рейн, без нито една бръчка по лицето си, реши да посвети последните шейсет години на коронния си номер – лично отмъщение. Тя започна да обикаля света и да демонстрира свръхестествените си способности, кършейки всички клони на родословното дърво на своя отец. Око за око зъб за зъб, дето има една приказка. Като неин създател, Кейгън е избил до крак целия й род, за да може по-късно тя да няма към кого друг да се обърне, освен към него. И сега Рейн е решила да му върне услугата.

За нещастие на цялото човечество обаче неговите отрочета са сформирали т.нар. Култ към Кейгън, чиято цел е да вкара цивилизацията в нова ера, където хората ще бъдат просто обикновен добитък за кръвосмучещите хищници. Въпросното братство дори е успяло да се сдобие със специална субстанция, наречена Покривалото. Когато бъде пусната във въздуха, тя ще направи небето кървавочервено, а смъртоносните слънчеви лъчи – напълно безвредни за всички вампири. И тогава ще настъпи истински Апокалипсис. Познайте кой ще трябва да го спре…

Жадни ли сте за още по-кървава касапница?

Основната идея в BloodRayne 2 не е променена и на сантиметър – избивате тълпи от гадове по възможно най-ефектния и брутален начин. Сега обаче начините, по които ще става това, са увеличени неколкократно. На първо място функциите на харпуна, който Минс даде на Рейн още в първата част, са доста изменени. Благодарение на него в двойката ще ви бъде предоставена възможността да прихващате всички гадове (освен босовете) и да ги мятате в желана от вас посока. По този начин онези, които имат оръжие, ще го изпуснат и ще бъдат още по-лесна плячка за вашите зъби. Аз пък защо просто не ги запокитите отвъд парапета? Или още по-добре – в някой огромен вентилатор, който ще ги направи на кайма, но и същевременно ще се развали и ще ви предостави идеален път за бягство. Това е и една от най-големите новости в играта – доста подходящо кръстените

“killing puzzles”

които ще трябва да решавате с помощта на харпуна и заобикалящите ви предмети. Например, ако хвърляте в горяща камина достатъчен брой хора, ще продъните долната й част и ще може да се измъкнете от така създалата се безизходна ситуация. Или пък да ги усмъртите в боклуджийски камион, за да го накарате да избухне и това да ви проправи път.
Явно на авторите тази идея им е допаднала адски много, защото не след дълго се оказва, че това ще е основното ви задължение. В един момент даже за адски кратък период от време ще трябва да запокитите четири гада в някакви машинарии, разположени в четирите ъгъла на един дансинг, за да развалите кървавото поле, което го е обвило и ви препречва пътя. В това няма лошо, но често трудно може да прецените накъде и с каква сила ще отхвръкне нещастника, в който сте забили веригата на харпуна. Така че понякога тази иначе добра хрумка се превръща хем в еднообразен, хем в досаден, начин да продължите напред.

Карпатските дракони

Освен харпуна – и основният огнестрелен арсенал на Рейн е претърпял сериозни изменения. Вместо да събира най-различни пистолети, пушки и картечници и да търси постоянно муниции за тях, още в първото ниво на BloodRayne 2 тя ще получи един доста готин дар от имението на Зеренски (меко казано третостепенен персонаж в играта). Става въпрос за Карпатските дракони – двойка прокълнати пистолети, които се зареждат с кръв. Това става като ги забивате в тялото на жертвата си по възможно най-разнообразни начини. Ако червената течност в тях свърши, все още може да ги използвате, но с цената на вашата собствена кръв.
 
За добро или за лошо, Карпатските дракони са единствените огнестрелни оръжия, които ще носите (въпреки че може да използвате стационарни картечници). Те обаче притежават шест различни режими на стрелба, които ще отключвате след убийството на определени противници. Освен това всеки един от тях може да бъде ъпгрейдван по два пъти, стига да го използвате достатъчно често. По този начин ще увеличите мощността и количеството муниции, което побират.

Комботата, фаталитита и вампирски сили

Каквото и да си говорим, бойната система в двойката е бая преработена, но изглежда сложна единствено на пръв поглед. Комботата и фаталититата са увеличили значително своя брой. Очакват ви над тридесет различни удара, които ще изпълнявате с помощта на вече по-късите и по-здраво прикачени към ръцете на героинята остриета или просто с ритници. Наред с това мацето може да се пързаля и по определени тръби и междувременно или да срязва всичко, покрай което мине, или да стреля в различни посоки едновременно.  

Що се отнася до акробатичните движения, играта до голяма степен започва да прилича на Prince of Persia. Рейн се катери къде ли, по какви ли не отвесни и хоризонтални тръби и на всичкото отгоре, ако междувременно някой се опитва да я спре, е способна да се провеси надолу с главата и да му вкара няколко куршума.

Към вампирските умения на червенокоската се забелязват някои доста готини попълнения. Например Ghost Feed, при което тя отделя душата от тялото си и я праща да се храни с някой враг наоколо, докато междувременно се бие с друг. Или пък Blood Fury, което е нещо като подобрена версия на Blood Rage. При него остриетата на Рейн стават по-дълги от обикновеното, а тя – по-смъртоносна от всякога.

Елементи на интеракция

Любопитно е да се отбележи, че сега ще трупате и нещо като опит, който се увеличава в зависимост това колко по-изобретателни и касапски убийства извършвате. Тук идват на помощ почти всички предмети около вас. Дали ще набучите някого на стърчащо от земята желязо или ще го метнете от изключително голяма височина, дали ще го залепите на електрическото табло или пък в някоя месомелачка – това зависи изцяло от вас. А когато изпълните достатъчно касапски убийства от този род (които прочее ще ги гледате на забавен каданс, за да се насладите максимално на хвърчащите във всякакви посоки човешки крайници), индикаторите ви за кръв и гняв ще станат с една идея по-големи.

Рейн ще се срещне и с най-различни по вид и големина босове. Повечето от тях се убиват предимно с включването на Blood Rage, плюс помощта на безценните остриета. Но при други – като например Слез – ще трябва да проявите изключителна изобретателност, за да се доберете до вътрешността на гигантския му корем и да изтръгнете сърцето му собственоръчно.

Адски енджин

Като за игра, видяла бял свят за конзоли за първи път в края на 2004, Blood Rayne 2 изглежда доста добре. Определено PC версията й е на светлинни години от нейните събратя, но все пак има какво още да се иска по отношение на визията. Вярно е – Рейн изглежда меко казано зашеметяващо. Често ще спирате и ще завъртате камерата около нея, само и само за да се насладите на перфектното й тяло и добре оформените й очи. Всичко останало обаче изглежда леко пренебрегнато. Много от нивата са твърде мрачни, а враговете определено не изглеждат толкова добре, колкото червенокоската.

За финал – BloodRayne 2 определено е една много приятна и забавна игра. Макар и не особено дълга, макар и с все още относително монотонен геймплей, тя ще се понрави на всеки фен на вампирите, екшъна и кървищата.  Очакваме продължение…

Автор: Владимир Тодоров