Blood Omen 2

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Много години след финала на първата част на Blood Omen, в която Kain избра да управлява Nasgoth, се появява антивампирска фракция, нарекла себе си Safaran, и нейното влияние лавинообразно започва да се засилва. Тя се управлява от Safran Lord, който е и духовен наставник на тази каста. Когато той решава, че силата им е нараснала достатъчно, те се сблъскват с армията, управлявана от Kain. За жалост или радост, сафанските пълчища побеждават. При това във финалната битка Kain губи безкрайно мощния меч Soul Reaver, който е хвърлен в бездна от предводителя на вражеските войски. След двестагодишна кома Kain се свестява на странно място с почти липсваща памет и умения. Красивата вампирка Uman му обяснява, че е прибрала полумъртвото му тяло, занесла го е в столицата на Nasgoth Meridian и е бдяла над него през цялото това време. След като той се събужда, тя му разказва какво се е случило през тези два века – как кастата Safran вече има огромно влияние и че вампирите са останали малко и са обединени в орден, наречен Cabal с една единствена цел – обезглавяването на армията на сафраните (буквално и преносно), което да доведе и до тотален крах на цялото антивампирско движение. Задача, която дава на Kain възможност лично да отмъсти на техния предводител. И не чака покана, а направо се заема с тази тежка и дълга мисия…

Така започва втората част на вампирската сага Legacy of Kain, семпло наречена Legacy of Kain: Blood Omen 2. Но само името остава скромно. В самото начало прекрасната вампирка Uman се заема с обучението на нашия герой. Тя му показва как да скача и да прелита огромни разстояния, как да се бие с ръце и оръжие и как да блокира атаките на противника. Да, няма грешка!

Kain вече владее умението да парира удари

И това е само първата от новостите, въведени от Eidos и Crystal Dymanics. А те са повече, отколкото може да си представите. Още има и така наречените Black Gifts, което са необикновени умения, подобни на силите, вплетени с липсващия Soul Reaver. Те се ползват, само когато е необходимо. Първите две от тях се казват Rage (Ярост), и Mist (Мъгла).
Яростта засилва ударите и ги прави по-смъртоносни. А мъглата е много интересна способност да се обвиeте в “нея” и да станете невидими за врага. Когато ползвате това умение, сте абсолютно безшумен и като капак на всичко можете да нанасяте удар от типа headshot – с един удар да убивате врага, което е поредната, но не последна новост. Трябва обаче да се приближите много близо и в гръб на противника, и когато се появи череп над главата му, да натиснете клавиша Action. Освен това в зависимост от оръжието, с което сте екипиран, го правите по различен начин – с боздугана му отвявате главата, с късите мечове му прерязвате вратните жили като на жертвен агнец, с големите саби го разсичате на две… Производителите твърдят, че

има над двадесет начина за нанасяне на тези удари

но аз мисля, че са повече. Това са първите две нови умения на вампира ни, а има още четири, които придобивате с напредването в действието. Всяко от тях има свое приложение и е необходимо на определен етап от играта. Те дават и възможност различните части от нея да бъдат преиграни по няколко начина. Оръжията, с които може да боравите, са адски много – от гореспоменатите боздугани и мечове до огромни брадви, алебарди, бойни секири и оръжия, на които дори и аз, горд притежател в batte.net на варварин 94 левел с 20 точки на mace mastery, не мога да назова с точно име. 🙂 Но не си мислете, че, екипирани с някое от по-големите оръжия, ще станете непобедим.

Противниците, с които ще се срещнете, сто процента ще ви накарат да забравите идеята за директна атака и да потренирате умението си за блокиране. Гадините са и много на брой. И освен че имат различен вид и умения, имат и друга тактика за преборване.

Играта е разделена на епизоди. Колко са на брой, не знам, но със сигурност ще ви стигнат за една-две седмици джиткане. Всеки има свой облик и атмосфера, както и различно местно население, част от което ви помага, докато другата бяга, както би направил всеки нормален човек при среща на живо с вампир.

Добавени са дори и RPG елементи

Kain има две стъкленици. В едната е кръвта му (животът), а другата е лилава на цвят и в нея се трупа Vampire Lore. Когато то достигне до максимума си, към банката с кръв се добавя още малко. И така героят става по-здрав и читав. Интересно е, че лилавата колба се пълни и когато нашето момче успешно блокира атаките на противниците си. Другото много готино нещо е завръщането на босове по време и на края на нивата. Това определено ми липсваше в последната излязла по тематиката игра  – Soul Reaver.

Като проблем се очертават системните изисквания, ако искате всички екстри на максимум. Но пък ако прочетете статията за ъпгрейдите в този брой на списанието, може нещата да добият друг вид. Имам само няколко забележки, част от които наскоро появилият се пач за щастие премахна. Но остана налудничавата система за запазване, както и внезапните, но редки появи на десктопа, докато играете. Ако те бъдат отстранени до излизането на списанието, добавете към оценките за геймплей и общо по още 1/2.

И като за финал, един приятелски съвет – не минавайте покрай месарски магазин поне два-три дни, след като сте играли Legacy of Kain: Blood Omen 2. Може да ви се долочи кръв – нещо, което няма как да обясните на пристигналите полицаи и/или доктори.

Автор: Пеню Дачев