Blair Witch vol 2: Legend of Coffin Rock

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 23 дек. 2000

Изиграхте ли вече Blair Witch Volume 1: Rustin Parr? Ако не сте, побързайте, защото излезе продължението на тази и увлекателна и малко страшничка игра.

Тя всъщност е трилогия, пусната на пазара от съдружието на три фирми, наречено многозначително G.O.D. Всяка от тях подготвя по една част от нея и всеки път нещата малко или много се въртят около едно и също нещо – енигматичното градче Бъркитсвил. И след като Terminal Reality ни “изплашиха” през миналия месец, сега е ред на HumanHead – малка софтуерна работилница по класически американски модел. Перфектната маркетингова стратегия на G.O.D. все повече ме впечатлява. Нещата изглеждат просто перфектни – по американските кина точно тръгна втората част на филма “Проклятието Блеър”, наречена Book of Shadows: Blair Witch 2. Освен това играта се появи някъде два дни преди Хеллуин…

В първата част на Blair Witch беше пресъздадена историята за изчезването на седем малки дечица и тяхното жестоко убийство. Действието се развиваше през 1941 година, а главна героиня беше Doc Holliday – агент от бюрото Spookhouse, което се занимава с мистични явления. Във втората част часовникът е върнат с 60 години назад, но часът и мястото на срещата са същите – Бъркитсвил. Историята този път е доста по-заплетена, а резулатът е доста читав адвенчър.

Но по същество… Годината е 1886-та. Студена и сковаваща зима е откъснала Бъркитсвил и неговите жители от възраждащия се след Гражданската война американски свят. Селището е изолирано поне до следващата пролет. Действието ви пренася в загадъчните гори около него, в които лежи млад войник. Той е съсечен със сабя и главата му наистина изглежда като разрязана диня. Намерен е от малко момиченце на име Робин Уивър (звучи ли ви познато?!). Невръстната русокоска решава да го спаси. Тя му помага да стигне до родната си къща, където нейната леко чалната баба започва да се грижи за пострадалия. Той от своя страна страда от амнезия и не помни нито как се казва, нито какво му се е случило, нито как се е озовал в гората. Заради факта, че се е появил изведнъж и е изникнал от гората, бабата му дава името Лазар (Lazarus) и го сравнява с едноименния библейски герой. Четете Библията!
Това далеч не е всичко….

Скоро малката Робин изчезва

В градчето е сформиран отряд, който да я търси. По това време нашият герой е в безсъзнание и е пропуснал този факт. След като се свестява, бабата на Робин запова да го моли да открие малката й внучка. Тя е убедена, че участниците в спасителния отряд са прокълнати и обречени. Според нея Лазар е единственият човек, който може да се справи. Това е началото на вашето ново приключение.

Навлизайки все повече и повече в действието, няма начин да не забележите основното подобрение в сравнение с първата част – играта е доста дълга. За това допринася изключително оригиналният подход на създателите от HumanHead. Те са включили и много ретроспекции. Постепенно Лазар си спомня откъслечни моменти от своето минало, докато накрая картината е завършена. Така например играта ни връща в далечната 1863 година, когато Лазар е лейтенант от армията на Севера. Той копнее по своята любима и й пише прочувствени писма от фронта, в които обещава да се завърне и да се ожени за нея.

Оказва се също, че Лазар е бил и преди в същото прокълнато градче.
30 години по-рано

той е изпълнявал бойна задача по тези места – да открива и залавя южняшки ренегати. Героят си припомня поредица от зловещи събития. Лека-полека в съзнанието му изплува споменът за нещо страховито… За Вещицата !!!

Но със сюжета – до тук. Всеки път ще се налага да изигравате куестовете по два пъти – веднъж като изгубилия паметта си младеж с превръзка на главата и втори път – като възстановилия своите спомени северняшки лейтенант, който мислено се връща към времето, когато пак е бил в Бъркитсвил. Преплитането на двете истории е изключително сполучливо и в нито един момент няма да ви е скучно. Всеки път обстоятелствата са коренно различни, така че на практика изигравате нещо съвсем друго.
Време е да споменем и техническата страна. И този път ви очаква инсталация от един гигабайт. За щастие, тя протича доста бързо, така че този факт звучи по-досадно, отколкото всъщност е. На практика няма разлики в графиката на Volume 1: Rustin Parr и Volume 2: The Legend of Coffin Rock – и двете части използват

един и същи графичен енджин

И този път дизайнерите са обърнали особено внимание на малките детайли и изпипването на отделните елементи. Всъщност “постижението” на HumanHead е в доста по-цветния и по-светъл дизайн на играта. Звукът отново е на завидното добро ниво, както беше и в предишната серия. И този път около вас се чуват смразяващи стенания или плач на изоставени дечица. Управлението пак е съчетание на мишка и клавиатура като все пак е нужен известен тренинг. След усвояването на тънкостите обаче то не би представлявало никакъв проблем за вас. Играта отново се развива от гледната точка на страничния наблюдател (third person perspective), което предизвиква малко неудобство при воденето на бой. Този път схватките са доста по-лесни, тъй като разполагате с избор между няколко оръжия.
Имате стандартен револвер, за когото можете да събирате амуниции почти навсякъде. Той е доста по-ефективен, отколкото сигурно си мислите. Както се полага за офицер от армията на Съединените щати, имате и кавалерийска сабя, която ще ви бъде верен помощник.

Най-забавното оръжие е кръстът

с когото ще “успокоявате” всякакви блудни души, бродещи из горите на Бъркитсвил. Като цяло геймплеят се развива линеарно, но за разлика от Rustin Parr целта винаги е изключително ясна и проста. Това донякъде ви помага по-бързо да приключите с играта, но пък и не може да се каже, че засилва желанието за по-задълбочено занимание с нея. Друго ново нещо са враговете от тип “бос”. Битката с тях е доста по-сложна, отколкото с войниците, които са лесна плячка за вашия револвер, докато ви мушкат с щик в корема…

Недостатък е липсата на каквато и да е било страховитост. Но това в никакъв в случай не е голям проблем. Играта е изключително добър action-adventure, когото ви препоръчвам горещо. O, и да не забравя – нужни са ви сносни познания по английски, за да проследявате развитието на историята. Иначе ще загубите поне половината от тръпката…

Автор: Александър Бойчев