Black and White: Creature Isle

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 12 мар. 2002

Ако някои от вас все още не са чували за Black and White: Creature Isle – няма страшно. Нормално е. След шумно огласената първа част на играта, рекламната кампания на експанжъна към нея беше по-скоро дискретна. Нямаше обещания за революционни иновации и нечувани нововъведения.
И ако трябва да сме точни, новото творение на Lionhead и мистър Молиньо едва ли ще предизвика твърде масова еуфория. Същата графика, същата неповторима атмосфера, същите герои и естествено – същата игра. Black and White: Creature Isle е един класически add-on от онзи тип, които се изиграват, след което дискът изчезва в покритата с паяжини купчинка с подобни нему експенжъни. В него няма да ви се налага да водите безмислени конфликти с други могъщи богове. Вместо това миролюбиво ще можете да играете на разни аркадни игри. За вас – не знам, но в момента това ме влече повече :).

Какво ново в Creature Isle?

В продължението на култовия божествен симулатор ще ви се наложи да преминете през серия от изпитания, приготвени за вас и вашето същество. Естествено, тъй като играта се казва Creature Isle, с повечето от изпитанията ще трябва да се справяте единствено чрез с вашето животно. Но нека не бързам, по-добре да ви разкажа как започва самата игра.

Сещате ли се за онези трима смелчаци, които не спираха да пеят, само и само за да им помогнете да си построят кораб и да отплават от вашият остров? Те бяха един от най-любимите ми персонажи в цялата първа част.
Истински се забавлявах, докато пеейки ме умоляваха да има помагам.

Но какво се е случило с тях след тяхното отплаване? След дълъг път, троицата най-случайно корабокрушира на непознат остров – Creature Isle. Той е населен с племена, които не се кланят на никакво божество. И, разбира се, тримата приятели успяват бързо да склонят туземците да повярват във Вас – Великия Бог. В този момент концентрацията на чиста вяра достига своя пределен праг и ви изпраща на въпросния остров заедно с вашето животно…

Общо взето, това е началото на историята. Така завършва и въвеждащата анимация, която е направена с енджина на играта (така беше и в оригинала). На новият остров откривате група животни без богове, обединени в организация, наречена Братството (Brotherhood). Но как така на едно място се събират толкова много животни без свои свръхестествени покровители?

Отговорът

Преди години на острова живял един могъщ бог. Той имал вярно и любящо животно. Един ден след люта бика божеството било победено. Животното му обаче успява  да се спаси и остава на острова. Местните племена постепенно започват да губят вярата си в него и в един момент то се оказва изоставено и съвсем самотно. Животното е на ръба на отчаянието си. Накрая то отива на една висока скала и решава да се самоубие (уви, вече и в компютърните игри започнаха да се появяват комплексирани герой :-))

По странно стечение на обстоятелствата обаче се оказва, че точно в този момент на брега се появява друго изоставено животно, умеещо да плува – крокодил! Той измъква давещия се самоубиец и му вдъхва нова надежда за живот (господи, колко трогателно… чак ми се доплака). Скоро на острова започват да прииждат всякакви други магически зверове, останали без господари по една или друга причина.

Появяват се обаче и зложелатели, които се опитват да пречат на мирното съжителство между представителите на божествената фауна. За тази цел вече сформираното Братство решава, че ще приема на острова животни, само ако те успеят да мината изпитанията, специално измислени за целта. Естествено, като новодошъл и вие ще трябва да се изправите пред всичките тези препятствия и да ги преодолеете.  А те доста разнообразни – като се започне от боулинг и се стигне до истински бой, тичане и градинарство.

Изпитанията

Ще ви бъдат възлагани от различните членове на Братството, а едно от тях – и от местното племе. Ще трябва да се състезавате с костенурката, което въобще не толкова лесно, колкото звучи. Ще трябва да се справите и с мандрила, който ще ви предизвика на футбол, с вълка, който ще иска да си поиграете на криеница и т.н. След като биете някое животно, можете да смените формата на вашето същество с неговата. Освен това можете и да предизвиквате сразените противници като спаринг-партньори.

Изпитанието, което ще ви бъде дадено от туземците, обаче е по-различно. В единия край острова има едно яйце,  поставено внимателно в гнездото на едно дърво. Вашата цел е да го свалите оттам, след което да го измътите :). Имайте предвид, че това въобще не е лесна задача. За целта трябва да намерите достатъчно топло място, на което да го поставите, защото вашето животно определено няма кротува на едно място толкова дълго време. Когато яйцето се излюпи, от него ще се излезе малко и невинно пиленце. То се нарича Tyke и неотлъчно следва вашето животно както дете – своя родител. То се учи от вашия звяр по същия начин, както той е взимал пример от вас. Така бързо-бързо ще трябва да влезете в ролята на дядо :).

Това е и една от най-интересните хрумки в играта. Така ще можете да видите как вашето възпитание се отразява върху трето лице. Ако вашето животно успее да обучи Tykе добре, то вие ще получите още един помощник и току виж успеете да привлечете вниманието на мистериозното женско същество Eve, което обитава острова…

Останалите изпитания не са толкова интересни, но са доста разнообразни и оформят една съвсем отделна аркадна игра. В едно от тях, примерно, ще можете да научите животното си да строи – нещо, което то не можеше да прави в първата част на играта. Казвайки “учене”, се сещам, че в Creature Isle вашето същество ще прихваща знанията доста по-бързо. Достатъчно е сам да му покажете нещо еднократно и то вече е го е попило :). Друго доста интересно изпитание е боят с носорога, където той ще ви покаже всякакви интересни хватки и удари. Другите задачи обаче ми бяха скучни и писват доста бързо. Много често ще трябва да залагате повече на своето търпение, отколкото на мисъл и опит в играта.

Недомислици

В началото стана дума, че изпитанията са съсредоточени не върху вас, а върху вашето животно. Въпреки това, предполагам, че си давате сметка, че вие сте този, които ще трябва да се справя с тях, а не то. Аркадните игри обаче изискват да покажете на вашето животно какво и как да направи, използвайки системата за реалистични движения. Във футбола и състезанията пък ще трябва да му давате насоки чрез каишката. Нещо ужасно дразнещо и недоизпипано е, че обикновено е без значение колко развити са статистиките на звяра ви. Всичко зависи само от вашите действия, способности и рефлекси. В оригиналната игра имаше моменти, в които успявахте да свършите някои неща, само защото вашето божествено същество беше натрупало повече умения и опит. Сега всичко зависи от вас и от никои друг. Според мен в този случай животното е сложено предимно за украса и е просто ваше виртуално превъплъщение.

Технически подробности и геймплей

Авторите уверяват, че опитните геймъри ще превъртят Creature Isle за 15 – 20 часа. По мое мнение обаче, това е времето, нужно на неопитни играчи. Addon-ът се минава бързо,  лесно и без особени затруднения. Дразнещи са единствено моментите, в които зацикляте на дадено изпитание и минаването му е въпрос на търпение, а не на добра игра. Ставайки въпрос за визията, няма какво ново да се каже. Lionhead не са пипнали енджина и графиката на играта си остава същата. Ако трябва да съм искрен, ще си призная, че сега вече не изглежда толкова революционно, както преди около една година. Все пак тогава нямаше GeForce 3.

Това е и другият проблем на играта. Вече ми се струва малко стара и малко изтъркана. Може би леки модификации на графичния енджин щяха да помогнат. Но уви, всичко си е същото. Дори и саунда. Той не е пипван и всичко звучи идентично.

Не ме разбирайте накриво обаче. В графично и звуково отношение творението на Lionhead въобще не е лошо, както показват и оценките, разбира се. Просто то не е мръднало за една година, а голяма част от геймърите не оценяват само промените в идеологията на играта (уви, и аз мисля така).

Вместо край

Все пак накрая ще си позволя да се отклоня малко от темата и да се отдам на дървена философия :). Не ви ли дразни поне малко фактът, че историята на тази уж сериозна игра се върти около депресирани самоубийци и сапунисани раздувки ? Все пак целят куп от събития след това като че ли няма нищо общо с въведението на играта. Кому ли е било нужно боготвореният Молиньо да измисля предистория, наподобяваща сюжета на латиноамерикански сериал? Нима дори и великите гейм-дизайнери започнаха да се изчерпват?  Нима не останаха свежи идеи, че започна да се заимства от “Дързост и Красота”? Нима това е бъдещето на компютърните игри?

Поне аз смятам, че не е така. Надявам се, че все още има фирми, които мислят и за геймърите, а не само за дебелината на портфейлите си. Надявам се, че игрите със скучни и недомислени истории, правени като че ли за да се отбие номера, ще спрат да излизат. Все пак геймърите не са като пенсионерите и не се увличат по сапунени сериали… или поне аз се надявам да е така. Само дето игри като The Sims упорито се опитват да ме опровергаят…

Автор: Орлин Широв