facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Beyond Good and Evil
Ревю | 09.02.2004 | автор: Лили Стоилова


оценка:
Производител:
Ubisoft
Издател:
Ubisoft
Жанр:
Приключение
Платформа:
PC
сайт на играта »

В очарователния футуристичен свят на Hyllis настава хаос. Гигантски уродливи създания се спускат от небето и обвиват живите същества в непробиваеми мехури. Телата конвулсират безпомощно. После внезапно застиват...

Макар с къса тъмна коса, придаваща й почти момчешки вид, Jade не може да скрие чара, който се крие в пронизващия й зелен поглед, изпълнен с надежда за живот въпреки загубата на родителите й. Надеждата да подари живот на сираците, за които се грижи в дома - тези малки причудливи същества от различни биологични видове, които я караха да забрави самотата и да открие себе си отново.

За секунди небето се навъси. Светкавици разкъсаха гъстата пелена от облаци и изтръгнаха зеленоокото момиче от състоянието на медитация. Децата се изплашиха до смърт. Jade се опита да активира щита. Енергията беше недостатъчна. Малките детски телца бяха погълнати в мехури, представляващи телата на внезапно появилите се кокалести създания със смъртоносни нокти. Къде е армията, която обеща да пази населението от войната сега?

Оттук нататък управлението над Jade е във вашите ръце. Разполагате с daj-jo (подобно на тояга оръжие). Битките са лесни, а в началото на играта дори по-лесни от „лесни”. Чрез натискането на няколко бутона можете да нанасяте различни удари, но атаките ви не са прекалено разнообразни. Красотата на играта обаче, макар и скрита не точно в битките, можем да открием и тук. В саундтрака изключително добре са съчетани класически елементи и хорово пеене с по-динамично звучене...
След като разчистите

кокалестите пришълци

започва ново филмче... Jade освобождава децата и бавно пристъпва към зейнала в земята пропаст, в която потъват изчадията. Малките камъчета под краката й започват да подскачат нетърпеливо към пропастта. Тя загубва равновесие. Гигантско създание, подобно на злокобно цвете от кости, я сграбчва и изцежда дъха й. Пленило я в смъртоносна прегръдка, то я завлича под земята. Съзнанието й се замъглява. Изкушаващият покой, който я кани ласкаво в прегръдките на мрака, е прекъснат от виковете на Pey’J - нашето 50-годишно прасе.

Сега поемате управлението и на двамата и се справяте с новото препятствие. Пристигат журналисти, които някак винаги са на подходящото място в подходящото време. Отразяват събитието и ви изкарват герои, но защо не пристигнаха по-рано с подкреплението, което трябваше да ви спаси?

Така стъпка по стъпка затъвате в историята и от една абсолютно достоверна и спокойна ежедневна обстановка, вие сте въвлечени в лабиринт от предателство, конспирация и подкупност в един странен и очарователен цветен свят на бъдещето.

Основен в геймплея е

stealth-елементът

Но и той, както и боят, не може да ви предложи нещо революционно. Оригиналността в геймплея на играта се крие в една на пръв поглед безинтересна незабележителност. Jade е фоторепортер. Наета е да снима всички биологични видове на планетата и чрез фотографиите си получава парични ресурси, които ви трябват в хода играта. Може би не звучи много привлекателно, но всъщност е много оригинално и неочаквано интересно хрумване. Трябва да откривате видовете, които да снимате и да ги издебнете, така че да правите качествени снимки. Снимайте всичко!
Децата в дома за сираци, буболечките, птиците, рибите, дори опонентите и босовете. Има тръпка в това докато избягвате смъртоносните хватки на противниците да се опитвате да ги хванете в близък план с фотоапарата си.

Разнообразие в геймплея внася и карането на различни превозни средства. Например в началото на играта управлявате лодка. Водите битки и от нея. Докато сте на борда й, се борите и с течението. Освен това трябва и да се съсредоточите и избягвайки различни животоотнемащи препятствия и съобразявайки се с тесните коридорчета на подземен лабиринт, да преследвате друго превозно средство. А ако се забавите, губите пари и започвате преследването отначало, защото има прегради, които се затварят и не можете да настигнете целта си.

Ще решавате и

така наречените „пъзели”

Има вероятност и трудността им да се повиши по-късно в играта, но тези, които аз срещнах, се ограничават с това да натискате бутони или да викнете друг герой на помощ. В моя случай това беше вторият играем персонаж, за когото ви споменах в началото на статията - прасето. По-късно в играта се появява и третият играем герой - Double H (по-малкия брат на Трите хикса :-P ). Той е войник, заловен от Alpha Sections (лошите) и освободен от Jade. След като тя го спасява, той се присъединява към екипа, който тя води. Готино хрумване в геймплея (не че е новост де...) е, че можете да говорите с другите герои, които управлявате.
Графиката в играта е не просто шарена. Тя е изключително свежа комбинация от цветове и форми, която е нетипична и много привлекателна, примесена с преувеличени cartoon-образи. Дори главната ни героиня е нетипичен герой, за който са използвани предимно решения в зелено. Очите, устните, дрехите - зелено, зелено и пак зелено...

Изключително ме подразни обаче фактът, че можете да запаметявате играта само на определени места. Както знаете, и това не е новост. Наистина не разбирам защо продължават да се правят игри за PC, които залагат на това „затруднение”. Помислих, че създателите са си казали, че щом боят е лесничък, трябва да ни натрапят някаква друга трудност за компенсация. Но за щастие греших! Въпреки че на пръв поглед можете да запаметявате играта само на определени места, те са разположени почти навсякъде, а и ако все пак успеете да умрете, автоматично се озовавате една стъпка преди фаталния край, така че положението не е толкова трагично.

Много приятно ме изненада и фактът, че играта не залага на боя дотолкова, въпреки че той присъства. Основната идея за играта се е родила с историята и геймплеят следва сюжета, а не обратното, което допринася за смислено оформено действие без нелогични пропуски. Интересен е и фактът, че играта, разработвана три години, се заражда в главата на един човек, който сам извършва основната работа по проекта си. Става дума за Michel Ancel - създателят на Rayman. Beyond Good and Evil често е сравнявана и със Zelda: The Wind Waker и Metal Gear Solid.
Като цяло определено си заслужава да си дадете парите за тази игра. Оригиналните хрумвания и богато обагрения свят на бъдещето превъзхождат многократно малките пропуски в играта. Така че намерете си я непременно. 

 
системни изисквания
700 MHz Pentium III, Celeron, or AMD Athlon
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Beyond Good and Evil

Чийт:
Сладка мацка, в труден куест пълен с тайни.

новини:
Оригиналното приключение вече ще бъде излъскано във Full HD формат, а графиката и саундтрака към играта също ще бъдат значително подобрени и осъвременени.
Шефът на Ubisoft France потвърди в интервю пред сайта GameKult, че компанията не се е отказала от продължението на играта и статусът й все още е "в продукция".
Дългоочакваното продължение на приключенската игра може и да не стане факт, след като от Ubisoft обявиха, че за момента спират работата си по него.
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Dead Space 3 80
Assassin's Creed III 80
Alan Wake 73
Assassin's Creed IV: Black Flag 71
Portal 2 65
Grand Theft Auto V 61
Dishonored 58
Thief 56
Alien: Isolation - ВИДЕО РЕВЮ 50
Call of Juarez: Bound in Blood 48