Beachhead 2000

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

През далечната 1982 г. една игра на име Beachhead предизвика фурор, който можеше да се сравнява по-късно само с появата на Wolfenstein 3D, Doom и Starcraft. Тогава Bruce Carver и Access Software просто взривиха геймърите със заглавие, което не само предлагаше непознатия дотогава speech, но и жесток геймплей, обилно гарниран с кървав екшън.

Сега, близо 20 години по-късно, геймърското братство получава нова възможност да изживее тръпката, наречена Beachhead. Този път заглавието е дело на Digital Fusion. Липсата на Bruce Carver в раздела credits обаче едва ли е най-важното.

Купонът на плажа отново тече!

Като отворих дума за плажове е редно да ви кажа и какво ви чака в Beachhead 2000. В случая парти има, но на него не присъстват нито хубави мацки по бански, нито пък младежи с бронзов тен 🙂 Гостите на веселбата са вражески армии, които имат за единствена цел да превземат защитавания от вашата част бряг. За целта многочисленият противник използва бомбардировачи, хеликоптери, танкове, бронетранспортьори и гигантски количества пехота. Срещу тази напаст вие имате сравнително скромни средства за отбрана. На ваше разположение е една-единствена картечница, която трябва да отблъсне напъните на противниковите пълчища. В по-късните нива командването ви отпуска по няколко самонасочващи се ракети (идеално оръжие срещу самолети и хеликоптери) и по 1-2 артилерийски удара, които имат направо помитащ ефект върху напиращите към вашето укрепление пехотинци.

В началото цялата история изглежда като една забавна и относително безпроблемна екзекуция, но скоро ще видите и обратната страна на медала. А тя се нарича

недостиг на муниции

На всяко ниво разполагате с крайно ограничени количества от тях и ако не внимавате, много скоро ще видите зловещия надпис Game Over. За да се предпазите от подобен неприятен развой на събитията, трябва да стреляте доста прецизно и да избягвате големи залпове, които само хабят ценни куршуми без да елиминират кой знае колко много противници. Въобще, за да се постигне някакъв успех в играта, е необходимо всеки изстрел да бъде добре премислен и да гледате по възможност да убивате по няколко вражески единици наведнъж.

Интересни изненади има и на тема графика. Първата липса, която ще откриете из менютата, е 3D ускорението. Такова просто няма, въпреки че играта е изцяло 3D. Интересното обаче е, че използването на софтуерен режим въобще не разваля спектакъла на монитора. В играта си има зрелищни експлозии, детайлно нарисувани противници и всичко необходимо за една здрава патаклама. От цялата тази история дори системните изисквания не са станали безумно високи, което показва, че понякога с ефективно програмиране може да се постигнат истински чудеса стига да има необходимото желание за това 🙂

Въобще като цяло Beachhead 2000 е един много приятен екшън, които ще зарадва повечето почитатели на жанра. Заглавието на Digital Fusion не предлага неповторимата тръпка на оригинала от преди 20 години, но това едва ли е била и целта на авторите. Важното е, че легендата все още е жива и е добила един доста приятен модерен облик, които гарантира поне няколко часа приятни занимания с играта.

Автор: Никола Дърпатов