Bayonetta

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!

Да, това е първото нещо, което ти хрумва при срещата с скрийншотите на Bayonetta. Дори още преди да си видял секси вещицата, на която е кръстена играта, в действие. И понеже вече почнах да избързвам с изненадите – да, Bayonetta е настина вещица със сплетена в сложна прическа свръх дълга, гарваново черна коса, слабост към плътно прилепналите кожени дрехи и ботушите на високи токчета с прикрепени към тях… пистолети! И макар нейният сексапил да е малко „твърде” за моя консервативен вкус (имаме си дори секси очилца на чипото носле, хе-хе), аз все пак чудесно разбирам защо един пубер би получил солиден пристъп на слюнкоотделяне при вида на таз девойка.

Независимо дали одобрявате или не стила на новото творение на SEGA, все пак е трудно да се отрече, че играта има феноменалната визия. По нищо не отстъпваща на кой да е досегашен Devil May Cry, между другото. В което няма нищо чудно. Bayonetta е първото заглавие на новото японско студио Platinum Games, в което ключова фигура е Хидеки Камия, един от креативните гении в основата на първия DMC.

Препратките към епичните подвизи на полудемона-получовек Данте, далеч не свършват на ниво визия. Основната част от геймплея на Bayonetta се върти около несметен брой от ултра акробатични техники, стрелба на поразия и солиден набор от ефектни магически атаки. Чудовищата отново извират на талази, но този път те изглеждат твърде странно дори по стандартите на Devil May Cry. Най-бързият начин да ги опиша е като „тролове и орки, преоблечени като ангели”. Звучи идиотски, нали? Но тия създания наистина изглеждат уродливо като при това са накичени със снежно бели ангелски крила и си имат дори задължителните ореолчета над главите. Все още за предисторията на играта не се знае кажи-речи нищо, но ми се струва, че там също ни чака по-скоро изненада, отколкото просто обръщане на полюсите от типа „добрите са лоши, а лошите добри”.

Другото ми очакване е за доста брутално ниво на насилието. За пример ще дам серията от завършващи техники (а-ла „фаталитата” на Mortal Kombat), които ще са една от основните атракции в Bayonetta. Тези от тях, видели засега бял свят, са свързани най-вече с трансформацията на косата на нашата секси вещица в огромен юмрук, крак или дори драконова глава, която забива стръвно зъби в гърдите на гигантските босове. За друга част от „фаталитата” Байонета ще призовава различни уреди за мъчение, с които да довършва своите противници. Като например гилотина, която след това да бъде пусната в действие с един умел ритник. Сигурно се сещате, че всичко това няма как да мине без, най-малкото, реки от кървища.

Повечето от щастливците, имали шанса да се пробват на живо с Байонета (разбира се, че имам предвид играта), твърдят в един глас, че новият потенциален хит на SEGA демонстрира невероятно ниво на завършеност, особено за проект, на който предстои близо година продукция. Дали тронът на Данте/Неро ще бъде най-после (поне) разклатен? Амбициите определено са такива. Нека не забравяме все пак, че истинският коз на Devil May Cry не е единствено невероятната графика. Малко са игрите, които в момента могат да демонстрират аркейд екшън от този порядък. Аз сещам само за две – God of War и Ninja Gaiden. Ако авторите на Bayonetta са твърдо решени да превърнат голяма челна тройка в четворка, то за тяхно добро се надявам да разполагат с поне още някой друг заек по ръкавите.

Автор: Ивелин Иванов