Batman: Arkham City

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 27 ное. 2010

Мрачна, обсебваща те, убийствено добра – такава бе Arkham Asylum. Първата игра, която наистина успява да улови есенцията на един от най-интересните супергерои въобще.

Разбира се – обявяването на продължение бе неизбежно. Как обаче се върви по стъпките на шедьовър като Arkham Asylum и какво ни подготвя Rocksteady този път?

По отношение на своя сюжет

играта, естествено, ще бъде директно продължение на оригинала. Надзирателят Куинси Шарп, с когото се срещнахме в лудницата „Аркам”, си приписва заслугите на Батман за победата над Джокера, и по този начин успява да спечели кметските избори в Готам Сити. Веднага след встъпването си в длъжност той обявява, че лудницата, както и затворът „Блекгейт”, не са подходящо място за местната престъпна сган. Поради тази причина Шарп закупува голяма част от по-бедните квартали на Готам, обгражда я с високи стени, поставя за стражи добре обучени наемници и изсипва всички престъпници именно там – в новосформирания Аркам Сити, намиращ се буквално в сърцето на града…

За Батман това е бомба с часовников механизъм, която може да избухне във всеки един миг. Месеци наред обаче той не може да намери извинение, за да прекоси стените на Аркам Сити и да проучи ситуацията по-отблизо. Докато Двуликият най-накрая не му го предоставя на тепсия. В желанието си да спечели уважението на останалите затворници, току-що пристигналият злодей в Аркам Сити обявява, че ще екзекутира публично Жената котка. Черният рицар, разбира се, няма как да позволи подобно нещо – особено предвид миналото между него и мистериозната дама. Крайно време е да прекоси стените на Аркам Сити и да види какво всъщност се случва в това гнездо на престъпници, като по пътя си ще разкрие една дълбока конспирация, свързана с безскрупулния местен психиатър Хюго Стрейндж…

Според колегите ни от Game Informer,

Батман ще стартира своето приключение с (почти) всички джаджи

с които разполагахме и в края на Arkham Asylum. Това обаче не означава, че Черният рицар няма да разполага и с нови. Сред споменатите до този момент допълнения например е Grappler Boost, която, в комбинация с няколко ловки маневри, ще позволява на Батман буквално да „лети”. Друго устройство пък ще му предостави гъвкавост, характерна за Човека паяк – с други думи, ще може да се „полюшва” от сграда към сграда с лекота.

Освен това сега Батман ще може да си служи с по-голяма част от джаджите си по време на битка, а не само батаранга или Grapple Gun-а. Така например, по време на по-разгорещени сражения, ще имате възможност да използвате експлозивния гел, за да напръскате някого и впоследствие – да го взривите. Действие, подходящо за отстраняването на голям брой противници наведнъж.

Простата, но изключително ефективна меле бойна система ще се завърне отново. Но, естествено, ще бъде доразвита. Сега ще можем да контрираме ударите на повече от един враг наведнъж, ще парираме летящите към нас обекти, ще нанасяме поредица от унищожителни удари върху един конкретен противник и т.н.

Що се отнася до детективския режим

тук можем да очакваме доста по-сериозни промени. В Arkham Asylum той бе толкова полезен, показвайки ни всички важни места около нас, че често забравяхме да го изключим. Сега от Rocksteady обещават, че той ще представлява по-скоро вид увеличена реалност – т.е. дигитални елементи/подсказки ще бъдат наслагвани директно върху реалния свят. Също така можем да очакваме и множество пъзели, а не просто задачи от типа – проследи оставените следи.

В този ред на мисли – Гатанката отново ще ни тормози със своите тайни. Този път обаче ще можем да получаваме повече информация за тях, разпитвайки както намерим за добре затворниците, верни на злодея. “Гатанката продължава да прави живота на Черния рицар наистина черен със своите кошмарни пъзели и загадки”, обяснява Сефтън Хил от Rocksteady – “Информацията и местоположението на най-важните улики се знаят само от малцина. Затова вместо да отключва нови места чрез карти, Батман ще има възможността да идентифицира носителя на важната информация сред група противници и да я изтръгне от него със сила.”

Не на последно място – Arkham City ще включва и мултиплейър режим, макар че Rocksteady все още пазят този аспект от играта в тайна. Можем обаче да предположим, че ще ни очаква своеобразен кооп между Батман и Жената котка, което на теория звучи страхотно. Остава да видим и реализацията на практика, което ще стане най-рано през есента на 2011-та.

Автор: Владимир Тодоров