Ballance

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 08 авг. 2004

Твърди се, че всичко ново е добре забравеното старо. Доказателства има в изобилие – както в модата, така и в компютърните игри. Но когато copy-paste явлението е направено с вкус, резултатът е наистина приятен. Ballance е пример за съживяване на една осемдесеташка аркадна игра, а именно Marble Madness. Идеята й е използвана и преди това в Marble Blast и Hamster Ball. Но това не обезкуражава немските гейм дивелопъри Cyparade и те залагат на оригинален геймплей, фокусиран върху… придвижването на едно топче.

Звучи прекалено просто на пръв поглед, но в случая

детайлите са определящи

за цялостното усещане. Светът, в който се развива действието, се намира високо над облаците. Може да усетите тишината и най-вече своята беззащитност, когато се придвижвате по различните повърхности и конструкции на километри над земната повърхност. След първо ниво, което е по-скоро за запознаване с елементарните закони на гравитацията и основните правила на навигация, Ballance предлага още десет мисии, до които достигате след последователно преминаване от едно в друго. С всяко ново ниво тръпката се увеличава, а предизвикателствата, свързани с уменията ви за боравене със стрелките за четирите посоки и за разрешаването на логически загадки, растат.

Топчето в играта има три физични състояния, от които зависи подходът ви при преодоляване на различните препятствия. Хартиеното е най-леко, но и най-нестабилно. На металните релси рискът то да полети в бездната е много голям, но пък теглото му позволява изкачване под висок ъгъл и придвижване чрез въздушната струя на вентилаторите. Дървеното топче е с най-голяма стабилност, особено при преминаване по дървените плоскости или люлеещите се мостове. Уви, теглото му не позволява преодоляването на препятствия, за които е необходима тежест. Каменното топче в такива ситуации се оправя безпроблемно, но масивността му го прави тромаво и трудно за манипулация. За

преминаване от едно агрегатно състояние в друго

се ползват трансформаторите, като достигането им е свързано с преодоляване на конкретно препятствие, което понякога не е в непосредствена близост и се налага много пъти да се връщате.
По пътя си сред облаците орли и орки няма да срещнете, но пък ще попадате на два вида бонуси – за допълнително време и за extra life. Първият прибавя по 220 точки към общото време, с което разполагате.
При стартиране то е 1000, но по логиката на пясъчния часовник с всеки момент намалява. Крайното класиране е именно на базата на времето, което е било необходимо, за да извървите целия път. Допълнителен живот в повече също е от полза, особено като се има предвид, че save на междинно ниво не съществува. За сметка на това има междинни станции, на които се връщате, ако изпаднете в бездната по невнимание. Но колкото и да внимавате, с всяко ниво трудността се повишава осезаемо.

Но не само строгите правила за оцеляване в този свят правят престоя ви там вълнуващ. Графиката е невероятна – ще можете да се насладите на детайлните текстури на топките, трансформерите и кулите, изграждащи света на Ballance. Музиката е psychedelic и съвпада с действията ви – звукът на каменната топка по металните релси, когато се движите по тях е наистина реален. А и не само той. И именно комбинацията от свръхреалистичността при движение и нереалността на света ме кара да си мисля, че точно Ballance е играта, която ще подложи на изпитание вашите рефлекси и логическа мисъл и ще ви даде толкова много fun.

Автор: desi|re