facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Bad Boys II
Ревю | 09.04.2004 | автор: Георги Панайотов


оценка:
Производител:
Издател:
Empire Interactive
Жанр:
Екшън от трето лице
Платформа:
PC
сайт на играта »

Има нещо миризливо покрай всички игри, правени по филми, известни комикси или пък по книги. Нещо наистина неприятно - много рядко заслужават целия предварителен шум, който се вдига покрай тях. Обикновено това са геймки недоносчета, разчитащи основно на първоизточника си, за да се продават. Естествено че има и изключения - погледнете например LOTR: The Return of the King, но повечето останали заглавия, казано по-просто и на английски жаргон: "Яко sux, копеле!".
От друга страна, "Лоши момчета" беше един нелош ченгесарски филм, останал в паметта ми почти като "Смъртоносно оръжие", ама с негри.
Продължението бе по-голямо, по-шумно, по-лятно и естествено, по-тъпо. Не си спомням някой филм от лятото хем да се гледа от толкова много хора, а в същото време да отнесе толкова много критики. И въпреки че си беше откровена боза, му се наслаждавах, защото и не очаквах да е нещо повече.

На трето място идва въпросът с портването на игри за конзоли. Понякога това е добре, но не винаги. Защото това, което изглежда красиво на телевизорния екран, дори на 15-инчов монитор е с годинка назад от РС еквивалентите си. А дивелъпърите, работили по портването, много рядко си правят труда да скрият факта, че някоя игра е излязла първо за PS2 или Xbox.

От всичко, казано по-горе, сигурно вече сте разбрали, че Bad Boys II е порт на конзолна игра, вдъхновена от сравнително посредствен филм. Продуктът на Empire Interactive се преглъща, само ако филмът ви е бил забавен. Ако не - то тогава не поглеждайте към играта.

TNT (Tactical Narcotic Team)

И така, сюжетът на Bad Boys 2 е пряко продължение на филма, в който двете ченгета Mike Lowrey и Marcus Burnett разбиват бизнеса на колумбийски наркобарон. Като лайтмотив във филма се прокрадна и идеята за руската мафия. В играта, след смъртта на колумбиеца, руснаците са решили да си налегнат парцалките и да си върнат загубените територии на пазара на дрога. Естествено, ченгетата не могат да допуснат това и се опитват да ги спрат. Толкова с главната история. Ще я разчепквате бавно, на порции, мисийки по мисийка, и ще забележите, че доста се покрива с духа на филма. С други думи: нищо ново, което никога  да не сте виждали като сюжет или замисъл на задачите, но и доста приятно в собствената си клишираност. Всяка задачка се свежда до прокрадване зад стената и отстрелване на лошите, хвърляне на граната (ако са повечко), промъкване до следваща стена, аптечка и т.н. Лошото е, че на моменти това писва и началната засилка, получена от основното меню и разнасящия се от колонките рап, бавно започва да умира.

Геймплей

Като почти всеки себеуважаващ се екшън от трето лице и този ще ви предложи малко разнообразие, сменяйки през ниво персонажа, с който играете. Основното ви оръжие е пистолетът, зареден с неограничени амуниции, който е с доста добра точност, но стреля прекалено бавно. По-нататък ще се екипирате с узита, пушки помпи, различни автоматични карабини (в една от мисиите трябва да свалите руски хеликоптер КА само с АК :)). До тежка артилерия като АТ гранатомети още не съм стигнал.

Ок, да видим сега какво ни обещаха в предварителната си информация за играта дивелъпърите и какво всъщност се е получило. Според тях ни очакват "14 експлозивни мисии из Маями". Не знам, в този град не съм бил, може и там да се развива играта, може и да няма нищо общо с реалните локации. Виж, за експлозивността правичката са си го казали - почти всичко може да се разруши в комплект с информация за каква сума сте причинили щети (не че има някаква практическа полза). Така широко рекламираната "уникална система от точки за прикритие" представлява едни малки, разноцветни кръгчета тук-там из нивото. Само при тях можете да приклекнете или да се долепите до стената и да си показвате носа, за да пуснете по някой куршум... Тия хора за Lean бутона в куп други шутъри явно не са ли чували. Тъпо. Друга екстра в играта са динамичните диалози между персонажите в зависимост от ситуацията, които са издържани в стила на филма. Евала, ама поне тук добре е поработено, въпреки че към 8-мия път, когато чувате: "Маркъс, домъкни си черния задник, че ми писна да стрелят по моя!", започва леко да писва.

Черните не могат да скачат

Мисиите са структурирани доста хаотично, а свободата ви е ограничена на макс. С други думи - отивате само там, където ви води сюжетът. Лошите излизат само откъдето им е "казал" сценаристът. Най-силно усетих тези ограничения като осъзнах, че персонажите ви не могат да скачат.
Наистина, колкото и чудно да ви се струва, Маркъс и Майк, с изключение на премятанията през рамо, не отделят нозете си от земята. Като прибавим и пълната линейност на ситуациите, в които попадате, доста тъпите противници и постоянното усещане за "дежа ву", картинката се стъжва съвсем.

Но тук идва светлинка в края на тунела. Малката глътка въздух, спасяваща играта от Unplayable лейбъл върху опаковката й. Това са босовете в края на всеки епизод. Доста оригинални са и вдигащи адреналина. Причината е и липсата на сейв, заради която на моменти ще ви избие студена пот на челото. Забавни са и мини задачките, които можете сами да си поставите. Защото колкото по-точно стреляте, вкарвайки хедшоти, толкова по-голям рейтинг получавате. Най-добре е просто с един точен изстрел да избивате оръжията на вразите и да ги арестувате. На края на мисията, в зависимост от това как сте се представили, ще се отключват нови предизвикателства на стрелбището, допълнителна информация за играта, оръжията и персонажите, напъхани в нея.

И в крайна сметка геймката се оказва не чак толкова лоша. Да - успява да ви изнерви, но нещо в нея ви кара да си я поемате като лекарство - по малко всеки ден. Пък и е доста добра тренировка за стрелковите ви умения. Уви, настройки на клавишите не са предвидени. Ако не са ти удобни, и си редови юзър, който не знае, че някъде си все трябва да има cfg файлче, откровено духаш супата.

Бой на негри в тъмна нощ

ОК, стигнахме и до графиката. Сигурно сте забелязали ключовата фраза от текста досега - конзолен порт. Но не, това не е оправдание за нискодетайлни персонажи, декор и т.н. Знам, че сме се разглезили от последените няколко поколения графични карти, но вижте само "Defiance" как спира дъха с гледки. И тя е замислена за конзоли, но не й личи, и в това е номерът. Приликата между Уил Смит и дигиталния му еквивалент се изчерпва с негърски цвят на кожата, мустачки и толкоз. Със същия успех може да се каже че е и Уитни Хюстън, но с къса коса. За кът-сцените мога да кажа само едно нещо, трябваше всички да са с енджина на играта, така поне щяха да си спестят резила... И опа, една звездичка блесва в графа музика - особено ако си падате по черно в стила на Източния бряг.
Но едната музика, концерт не прави, хубава игра - още по-малко.

Така че дали да си я взема или не? По принцип в последните редове обикновено се опитвам да дам някакъв що-годе смислен съвет за решаването на този въпрос. Тук е трудно. Ако не си претенциозен, не си играл никакви други шутъри от трето лице досега, кефиш се и на филма, то тогава BB2 определено ще ти допадне. Току-виж ти станала любимата игра. Ако ли пък не и си имате нещо по-добро за правене, правете си го, не губите нищо съществено. И на последно място - явно според авторите на играта руснаците се гейове - само така си обясних наплива от товарищи, чакащи ме из женските тоалетни... Ха, какво съм правил там ли? Ами търсех скрити бонусчета. 

 
системни изисквания
PIII 600, 64 MB RAM
напиши коментар
 

46 мнения
профил »
Asoto95 каза на 12.01.2011, 11:00 ?. :

Як филм,тъпа игра!

244 мнения
профил »
DA_ROK каза на 08.06.2014, 19:18 ?. :

Индийд!
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Watch_Dogs - видео ревю 149
Star Wars: The Force Unleashed II 125
Tomb Raider 103
The First Templar 91
Assassin's Creed: Revelations 90
Darksiders 2 87
Assassin's Creed 2 81
Assassin's Creed III 80
Grand Theft Auto V - Втори поглед 80
Prince of Persia: The Forgotten Sands 80