Autobahn Racing

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 16 мар. 2001

Едва ли скоро сте чували за раждането на нов жанр. Уви, нещата започват да стават застрашително монотонни като единственият светъл лъч е появата на така наречените жанрови хибриди. При всички тях обаче имам усещането сякаш гледам някой филм за десети път.

Наличието на толкова крехка жанрова структура естествено води и до претрупвания и недоносчета. Всяка година на пазара се появяват тонове игри, които да кажем имат претенциии да станат поредният Warcraft или Tomb Raider. И всяка година с умиление, а понякога с явно отвращение, наблюдаваме скапаните стремежи на създателите на тези продукти да изработят нещо интересно. За мнозина от тях това може би е единственият шанс в живота, единствен светъл лъч в скучното им и еднообразно всекидневие, изпълнено с тривиални неща като хранене, спане и понякога малко програмиране пред компютъра. Малко, защото повече от тях явно не могат да правят такива неща, просто умственият им капацитет е ограничен. Един ден обаче идва денят, в който Чичко Паричко почуква на мазната им и олющена врата и им казва: “Имам една работа за теб! Е, как каква – да се напише компютърна игра!”

Точно такива трябва да са създателите на това НЕЩО, наречено Autobahn Racing – откровени бездарници, които имат претенции да са повече от дупка на картата на софтуерната индустрия. Autobahn Racing е игра със стандартен, но крайно изтъркан замисъл – автомобилно състезание по немските магистрали, като, естествено, целият трафик също участва в гонитбата. Уви, за пореден път се убеждавам, че само една сносна идея, колкото и да е банална тя, не е достатъчна, за да постигнеш нещо в суровия и жесток живот – трябва и да ги можеш тия неща.
По същество:

Autobahn Racing изглежда отвратително

Някога имаше една игра, която се наричаше Testdrive. Ако ви кажа, че тя има по-добро качество на графиката, макар че не се възползваше от възможностите на 3D-ускорителя ми, сигурно ще се съгласите с твърденията ми за бездарността на авторите. Във времето на Need for Speed, Мidtown Madness или Collin MacRae е просто жалко да разчиташ да впечатлиш широката публика с плоска (буквално) двумерна графика, която освен всичко останало е и крайно нескопосано нарисувана. Да речем, че графиката е нещо, което евентуално можем да преглътнем. Да си кажем: ок, може пък изпълнението да е по-добро. Това обаче са напразни надежди. Можете да избирате между две коли, които нямат марка. Все пак живеем в света на големите пари, където лицензът за използване на определена автомобилна марка в компютърна игра струва колкото рекламните приходи на националната телевизия за цяла една година. Едната кола има някаква бегла прилика с порше. Съжалявам, но втората просто не можах да я позная, прилича на нещо японско.

Когато най-сетне сте в колата и започва състезанието, всичко, което се чува от колоните, ви кара да се замислите дали звуковата ви карта функционира нормално или това е позабравеният и прашасал PC-спийкър. След това се започва с

най-смешното нещо – карането

То е толкова е неадекватно и нереалистично, че в един момент се чудите защо по дяволите се размазвате в мантинелата, като всъщност се движите с около 20 км/ч (субективно усещане)?! Има damage rating, който, естествено, отчита всяка ваша колизия с друго тяло. Но какво от това…
Някога съществуваха зали с големи игрални автомати, където имахме единствената възможност да поиграем на електронна игра. Там игрите дори бяха по-добри от този отковен боклук. Жалко наистина.

Автор: Александър Бойчев