facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
America
Ревю | 17.03.2001 | автор: Свилен Енев


оценка:
Производител:
Издател:
Data Becker
Жанр:
Стратегия в реално време
Платформа:
PC
сайт на играта »

Тъкмо щях да кажа: това е играта! Най-после конкурент на Age of Empires! Обаче... веднага бият на очи доста бъгове, липса на произволни карти, еднообразен терен и още някои други недомислици. Повярвайте, наистина исках да похваля тази стратегия в реално време и то не защото отдавна не съм писал нищо, а защото бях въодушевен от идеята да се боря с колонизаторите на Новия свят с цената на всичко. Но огромно е разочарованието да нямаш никакво предимство пред враговете, въпреки че си истинският господар на Америка. Тъпите пуритани -

американците, имат всички преимущества

пред индианците - коренното население на Новата земя. Затова бях убеден, че ще намразя играта, но открих, че другите раси не са никак лоши. Дори ме вдъхновяват повече, отколкото очаквах. Ако трябва да направя своята лична класация, ще ви препоръчам бандюгите - готини пичове, дето не се лигавят с тъпите женски, които копат лозето, а поркат до несвяст, за да побеждават и най-обучените воини.

Играта прилича на expansion pack на АОЕ, но в Дивия запад. Действието се развива след Гражданската война в САЩ. Всяка раса, с която играете, има мисии, които са най-разнообразни - да превземете форт, да откраднете оръжие, да унищожите дилижанс, да превземете вражески град и т.н.

В играта има четири раси - американци, индианци, мексиканци и бандити. Точно в този ред ги играх и аз и горещо съжалявам, защото бандитите според мен са най-добрата раса, а стигнах до тях едва най-накрая.
Разполагате с пет ресурса - храна, дърво, злато, пушки и коне.
Съществуват мъжки и женски единици - жените обработват нивите, а мъжете секат дърва и поправят разрушените постройки. Разлика има при индианците, които явно обичат да се скатават. При тях всички сгради (те едни сгради :-) ), включително и фермите, се строят от жените. Всяка раса има свои специфични воини, които като цяло са най-слаби при индианците.

Златото се добива от мини, но за разлика от АОЕ, работниците го събират в склад, след което трябва да го пренесете в главната си сграда, за да можете да го използвате.

Пушките се произвеждат само във фабрики. Ако сте с раса, която не може сама да създава огнестрелни оръжи, не се тревожете - съществува възможността да ги откраднете. А ако това е твърде трудно, можете и да си ги купите. Просто изкарвате каруцата от конюшната и прикачвате към нея няколко души за охрана. Конете могат да се развъждат във ваше стопанство, но ако потърсите по картата, сигурно ще

намерите и диви жребци, които да си обяздите

Когато воинът е качен на кон, характеристиките му се подобряват. И все пак някои бойни единици явно просто не могат да яздят, защото не ви е разрешено да ги качите на кон.

За съжаление максималният лимит на хората е 100. Това като че ли е малко, след като свикнахме с доста повече бойни единици в Age of Empires. Освен това няма цикъл на ден и нощ, нито каквито и да е природни явления. Всички терени са еднакви - или пустинни земи, или гористи местности. Липсва релеф, освен ако изключим подобието на планини, които са по-скоро плата, разделящи земите на различните тимове.

Разполагате с множество постройки - дъскорезници, хамбари, църкви, месарници, конюшни, фабрики и магазини, от които можете да купувате дефицитни стоки, както и да продавате това, която ви е в излишък.
Расите си имат своите големи разлики. Въпреки че са силни, разбойниците нямат възможността да се лекуват, за разлика от американците, които се възстановяват благодарение на медицинската сестра, която е в църквата. Мексиканците пък покачват жизнените си характеристики с помощта на отчето. Индианците притежават свръхестествена сила и се лекуват от самосебе си.

Макар да са по-слаби, индианците си имат и някои предимства. Например

могат да се приближават към врага, скрити в храстчета

и да останат незабелязани. Често, когато минавате покрай планини, ще бъдете обсипвани със сиукски стрели от близкото възвишение, което на пръв поглед е абсолютно необитаемо.

Дървото и храната са основни ресурси и още в началото трябва да наблегнете на свръхпроизводството им, за да се развие икономиката на селището ви. Златото е жизненоважно за американците, но но не и за индианците. Просто не всички червенокожи воини се купуват с жълтия метал, както е при янките. По време на битките американците наблягат на огнестрелното оръжие, докато индианците разчитат на безшумните си лъкове. Макар и по-слаби, индианските воини се създават значително по-бързо от другите, така че лесно ще можете да изпращате пълчища срещу врага.

Разбойниците имат алтернативен начин за производство на храна. За разлика от всички останали раси, които се препитават от фермите си,

те здраво поркат и вместо с храна живеят с ликьор

които се вари в дестилаторите. Необяснимо защо ресурсът, необходим за ликьора, е дървото. Може би създателите на играта имат предвид, че то е нужно, за да поддържа огъня. А може би просто бандитите си правят алкохол менте. :-) В играта има и други необясними неща. Ако си произвеждате крави например, можете да си добивате от тях не само месо, а и злато!

Хубаво е, че бойните ви единици трупат опит. Честно казано обаче едва ли ще можете да ги прибирате, за да ги излекувате, защото движението е бъгаво. Това е и основен проблем на играта. Когато маркирате група от воини, често някой от тях изостава или не се подчинява на заповедите ви. Ако спрете групата в гора, горко ви - трябва да вадите въоръжените човечета едно по едно. Като цяло изкуственият интелект на играта е доста слаб.

Имате възможност да строите военни съоръжения. Кулите побират трима души или оръдия. За щастие (или нещастие),

когато разрушите кулата, войниците в нея не умират

а излизат навън и продължават епичната битка. Ако не сложите стрелци в кулата, няма смисъл от нея. Фортът е добро решение, ако често ви атакуват. Там можете да скътате 10 души, които поразяват с олово всеки, дръзнал да наближи.

Нивата се преминават чрез изпълняването на задачи, които са зададени в началото на мисията и в хода на действието се ъпгрейдват. Наистина необяснимо е за мен защо е пропуснато генерирането на произволна карта или поне възможността да си създадем наша. Неприятно е и че фермите свършват твърде бързо и непрекъснатото им засяване става изключително досадно.

Графиката е на добро ниво, макар че не е много детайлна. Атмосферата е най-красива при мексиканците. Е, сградите са същите, само че в типичния латино стил. Те са силна раса и ако не беше въдушевлението, което изпитах от срещата с разбойниците, щяха да са мои фаворити.

Бандюгите, също като индианците, не са много силни, но пък са по-евтини и

това позволява да пращате цели орди в боя

Воините се създават в Saloon-а. Бойците, които струват злато, не са кой знае колко по-силни от останалите, така че за вас е важно да правите едно - да сечете дърветата, за да варите ликьор.

Ако сте фенове на стратегиите в реално време, все пак е добре да поджиткате America. Тя едва ли ще стане свръхпопулярна, а и има доста бъгове. Но не трябва да губим надежда - това е първа версия и е много вероятно скоро да излезе подобрение. 

 
системни изисквания
Pentium II, 64 RAM
напиши коментар
 
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
StarCraft II: Wings of Liberty 130
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight 59
StarCraft II: Heart of the Swarm 53
DotA 2 - PCM2.0 47
Demigod 42
League of Legends - PCM2.0 41
Warhammer 40k: Dawn of War II - Chaos Rising 38
Stalin vs. Martians 33
Total War: Shogun 2 31
Napoleon: Total War 28