America: Expansion Pack

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 01 дек. 2001

Романтично усещане е да препускаш в прерията на Дивия Запад. Интересна обстановка, която се подсилва от атмосферата на епохата.
Това е бекграундът на играта, която възпява борбата за територии между заселниците от Европа, депортираните престъпници на Британия, местните индианци и нахлуващите от юг мексиканци. Ето защо поисках незабавно да седна пред компютъра. Пък и нали вече не се пишат книги за индианци, а хора като мен, които са ги изчели всичките, се чудят какво да правят.

Играта Америка има едно основно предимство – тя е трудна дори на very easy, а това е приятно за всички закоравели геймъри. Трудна, защото задачите за преминаване на дадено ниво са разнообразни и оригинални. Наред с това безспорно предимство през повечето стратегии в реално време, темата й също е актуална, на което вероятно са разчитали авторите.

Но ако американците днес имат нужда от патриотични игри (логиката е, че щом купуват милиони знамена, ще купуват и копия от най-шовинистичното заглавие на геймърския пазар), то какво ще предразположи българите да си я потърсят? Отговорът е – нищо. Идеята на един expansion pack е не само да оправя бъгове, но и да внася съществени различия в геймплея на играта. Само тогава би оправдало цената му. В този случай нещата не стоят така. В чужбина играта се продава за 20 долара, което по-скоро е желание на Data Becker да поизстиска геймърския джоб със стар продукт, отколкото да предложи нещо качествено ново.

Има обаче едно

учудващо подобрение – pathfinding-а

Той е направен блестящо и единиците ви вече няма да забатачват из горите и да се налага да ги вадите оттам една по една. Където и да се намира групата ви, можете да я пратите дори в другия край на картата и да сте сигурни, че ще намери начин как да достигне дотам. Да, толкова качествен pathfinding не съм виждал в никоя стратегия.

Новост са осемте допълнителни мисии – по две за всяка от различните раси, както и редакторът на нива. Създателите съветват да си направим свои градове, да изпробваме свои теории, дори да създадем невъзможни мисии, които щели да бъдат добавени в играта. Гейменето през gamespy.com пък е възможност да предизвикате други играчи на Америка от целия свят.
Подобрения са най-вече технически – играта върви по-гладко, а графиката и геймплеят са по-качествени. Въпреки че няма нова раса, добавени са

пет нови единици

Това са Tomahawk Warrior, Pioneer, Gatling Gun, Ironclad Coach и Saboteur. Ще можете да построите във вашите градове четири нови исторически автентични сгради – training camp, restaurant, tent of the elders и wood mill.
Няма промяна в ресурсите – разполагате с храна, дърво, злато, пушки и коне. А би било добре да се оправи несправедливостта, благодарение на която бандюгите си добиват храна като превръщат дърво в алкохол. Това, което ме радва, е, че когато нападате вражески град с далекобойни единици, можете да разрушавате кулите му, без да попадате в обсега им. Обаче не можете да сривате форта на селището, така че битката става равнопоставена.

Ако сте привърженици на предната част, ще останете доволни от допълнението. Но ако ви се играе нещо наистина качествено, съветвам ви да си потърсите някое заглавие от класацията на списанието…

Автор: Свилен Енев