Age of Wonders: Shadow Magic

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 13 сеп. 2003

Спомняте ли си Age of Wonders II: The Wizard’s Throne? Тази прекрасна походова фентъзи стратегия, която излезе през миналото лято, и която, наред с поредиците Heroes of Might and Magic и Disciples, бе едно от най-хубавите неща, които са се случвали на въпросния жанр? Тя разказваше за неволите на вълшебника Мерлин и бе една приятна смесица от най-добрите елементи на Civilization, Heroes of Might and Magic и Master of Magic. И ето че дойде време и за нейния експанжън, наречен просто Age of Wonders: Shadow Magic – без каквито и да било цифрички и с едно привличащо окото подзаглавие. Той е самостоятелен и не изисква оригиналната игра. А благинките и подобренията, които добавя, са многобройни. И както обикновено – те се движат предимно по линията – от всичко старо, по малко ново. Сама по себе Shadow Magic е страхотна игра. Така че нека не губим повече време, а да насочим вниманието си към Мерлин, за да видим какво му се е случило през изминалите месеци.

Малко след събитията в The Wizard’s Throne

младият вълшебник Мерлин спечелил поведената срещу кръга от магове-предатели война. И макар и за кратко, той възстановил Годините на чудесата, отишъл в Евърмур и се възкачил на Трона на магьосника. Но безспирните битки, които се водели в продължение на много, много време, разстроили баланса на природата и събудили взора на друго зло, идващо от едно непознато до този момент царство. Изведнъж започнали да се появяват гигантски плитчини на всяко едно място, където виреела магия и малко по малко засмуквали и унищожавали познатия ни вълшебен свят. Прочее последната от тях изникнала в Евърмур. Тя унищожила легендарния Трон на магьосника и запокитила и пленила Мерлин в един алтернативен свят, населен с невиждани досега демонични създания – този на Сянката. 

За случилото се обвинили магьосниците. А жителите на вълшебния свят намразили всичко магическо. Злият теократ Фобиъс се възползвал от случая и поел властта, опълчвайки се яростно срещу всеки, който посмеел да използва каквито и да било заклинания. По този начин всички магове били принудени да заживеят в изгнание и да се скрият от очите на новия владетел. Докато един ден Мерлин не успял да се свърже с тях и да ги помоли за помощ. Тук идва и вашият ред – моментът, в който вие, стига да искате, ще поемете управлението на тези легендарни магове и ще помогнете на Мерлин да се върне в нормалния свят. Ще трябва да

спрете идните Мрачни години

Стига, естествено, да решите да се опълчите, от една страна, срещу Фобиъс, а, от друга – срещу света на Сянката. Вярно е, че това не ще бъде лека задача. Но ако сте почитатели на Age of Wonders и/или просто сте съгласни да се впуснете в още една невероятна поредица от походови фентъзи приключения, то следващите редове са написани специално за вас.

Първото нещо, с което Shadow Magic прави впечатление е структурирането на мисиите в основната кампания. Те отново са групирани в епизоди (общо пет на брой), но сега са подредени на една географска карта, от която имате възможност да планирате следващото си нападение и да избирате с кой от основните герои да играете. Всички нива са огромни, внимателно изградени и с изключителна степен на детайлност, а ролевите елементи в тях – засилени.

Нови раси, ъпгрейди, същества, сгради, магии и артефакти

В Shadow Magic ще се запознаете с три напълно нови раси – номадите, сироните и естествено – демоните от света на Сянката. Всички са снабдени както с пълен комплект от всякакви чудати и зловещи единици, така и с няколко уникални умения. Номадите едва ли имат нужда от представяне. Що се отнася до сироните – това са първоначалните обитатели на света на Сянката – още по времето, когато той е бил чист и гален от лъчите на слънцето. Те владеели магията до съвършенство и живеели в хармония. Но един ден злите демони на Сянката дошли. В продължение на хиляди години сироните водели безспирни битки срещу тях, опитвайки се да ги изтласкат от своята родна земя. Но в крайна сметка демоните обгърнали света им в сянка и го превърнали в свой зловещ дом. Сега сироните са роби и тяхна основна храна.
  
За щастие и старите дванадесет раси са претърпели множество промени. На първо място – техните единиците са балансирани далеч по-умело. На второ – в определен момент от играта могат да изковават свои собствени магически артефакти – брони, оръжия, пръстени и прочие. И на трето – всяка раса получава по един допълнителен ъпгрейд, който, от своя страна, й носи нова бонус единица. Така например джуджетата могат да направят стените на своите замъци далеч по-издръжливи, което впоследствие им позволява да строят гарголити. Ако фростлингите пък издигнат една дребна зимна къщурка, произведените след това единици престават да бъдат силно застрашени от огнени магии. А тяхната бонус единица се нарича Йети. Що се отнася до елфите – техният ъпгрейд ми е любим. Чрез него замъците на тези благородни създания се обгръщат и скриват от чуждия взор благодарение на гъсти и многогодишни гори. Впоследствие те могат да произведат нещо подобно на енти.

Но Triumph Studio не са се спрели само до тук. Те са създали и десетки нови неутрални сгради, които правят стратегическата карта далеч по-разнообразна и жива, дузина допълнителни магии и много артефакти. Все неща, които правят Shadow Magic просто задължителен.

Светът на сянката

е новата обител в Shadow Magic. Той съществува като паралелен свят (по подобие на подземната част от картата), в който може да се влиза през специални портали. Магията в него е буквално пощуряла. Времето и гравитацията в този свят са изкривени и благодарение на това всички единици се движат далеч по-бързо от обикновеното. Освен това при влизането си в него повечето същества и герои, с изключение на тези на сироните и демоните, се заразяват със сенчеста болест, която засяга способността им да се движат и сражават.

Още и още

Интерфейсът на играта е преработен из основи. Сега той заема далеч по-малко място от екрана и е много по-интуитивен от преди. Освен това към всяка една единица е прибавено и детайлно описание на нейния произход и място в света на Age of Wonders.

Към всичко споменато до момента би трябвало да добавим и подобрения редактор на карти. Благодарение на него ще можем да създаваме мини кампании, да вкарваме свои собствени илюстрации или снимки в играта, да променяме уменията и статистиките на единиците и прочие.
В Shadow World ще се сблъскаме и с така обещавания

генератор на карти

Това е едно от най-хубавите попадения в Shadow Magic. Той е мощен, действа изключително бързо и може да генерира автоматично всякакви карти по какъвто начин пожелаете. Сигурен съм, че чрез него животът на тази стратегия ще се увеличи неколкократно.

Въпреки множеството подобрения, Age of Wonders: Shadow Magic не се води за истинско продължение на The Wizard’s Throne. Вярно – ще трябва да почакаме година-две, за да видим какви са истинските способности на това младо студио. Но тогава определено имаме едно изключително съблазнително предложение – да сраснем със стола и PC-то си и да се впуснем в изследване на този нов и необикновен свят на Сянката.

Автор: Владимир Тодоров