A.I.M.

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 30 ное. 2004

Някъде в далечното бъдеще човечеството излиза в космоса в търсене на нови терени, за да се справи с глобалното пренаселване. Първата раса, с която се сблъсква, е миролюбива, малко по-напреднала в технологично ниво и обожаваща водата. Така се заформя един чудесен алианс, в който наш’те окупират сушата на всяка нова планета, а извънземните ни приятели се заселват в океанските дълбини.

Но този синхрон не трае дълго. Скоро след раждането на съюза на сцената излизат и другите актьори – започва мащабна космическа война, в която всяка планета с що-годе приемливи условия за живот се превръща в желана и апетитна хапка за всички. Войната трае столетия, в това време човешката военна индустрия се развива. На необитаемите планети се създават Полигони – напълно автоматизирани и компютъризирани промишлени райони за създаване и тестване на бойни машини и артилерии.

Но идва голямото БУУМ!

От нищото се появява Арбитърът – свръхсъзнание, видяло предстоящото самоунищожаване на великите галактически цивилизации в продължилата толкова много години война. Натиквайки посредством твърда ръка и ядрени взривове развитието им обратно в каменната ера, той успява да успокои нещата и да прекъсне конфликта. По някаква причина обаче той пропуска един от полигоните. След още няколко столетия Супер PC-то, ръководещо планетата на машините, започва да проявява инициативност, създавайки първия mech mind – компютърно съзнание, действащо не по предварително зададени директиви, а вземащо собствени решения. Постепенно се ражда истинска цивилизация, в която машините почти са забравили за своите създатели и първоначалната си цел. И тук се появявате вие.

Изкуствен интелект

Вие сте пето поколение mech mind. Имате своя глайдър (бойна, хипербърза и проходима машина, левитираща над всякакви повърхности) и началния пакет директиви. Очевидно сте готови да се впуснете в големия свят на Полигона…

Интересно е, че авторите от 1C са успели доста добре да пресъздадат атмосферата на някоя онлайн-ролева игра. Светът на A.I.M. е огромен, изпълнен със своите обитатели, всеки воден от някаква конкретна цел. Образуват се кланове и можете дори да се присъедините към някой от тях, а взаимоотношенията между различните фракции силно определят развитието ви и посоката на геймплея. В играта се комбинират RPG и шутър жанровете, подобно на Freelancer и Privater, с разликата, че цялото действие се развива не в космоса, а на повърхността на планетата. Имате няколко основни сюжетни линии, които можете да следвате, но през останалото време можете да правите каквото ви душа иска – просто да изследвате терена,

да пиратствате или да въртите мощна търговия

с различните фракции. Постоянно има възможността, докато се шматкате мирно и тихо нанякъде, да ви издебнат други пирати или да ви погнат представители на вражия клан. А стигне ли се до битка, разбирате, че глайдерът не е само превозно средство. Ще разполагате със солиден арсенал от оръжия, които зависят от типа машина (ако натрупате парички, можете да си купите нов и по-добър) и авоарите, с които разполагате. Всичко в глайдера ви подлежи на подмяна – генераторите, щитовете, бронята, различните оръжия и амуниции за тях. Можете да закупите и множество специални предмети, добавящи различни функции.

Графично играта няма да обере всички призове, но е до-о-оста добре реализирана. Истината (както и Дявола ;)) обаче е в детайлите – плавната смяна на деня с нощ, “живото” небе и т.н.

Истинската сила на A.I.M. е в геймплея. Той комбинира яростни битки с развитие и изграждане на персонажа ви, както и интеракция с останалите същества, подвизаващи се в този футуристичен свят.

Автор: Георги Панайотов