007 Agent Under Fire

 SINCE 1998
  • Играй си играта, човече!
author image by PC Mania | Archive | 0 Comments | 12 фев. 2002

Вярност с оригинала :І

Идеята за едно съвсем ново Бонд-приключение е наистина страхотна. Какво по-добро за феновете на 007 от игра, в която до последния миг не знаеш как точно ще се развият събитията? Уви, точно “Само един свят не стига” и Agent Under Fire само доказва, че дори да се наливаш с водка и мартини 365 дни в годината, дори да лягаш и ставаш с Армани за няколко хиляди долара, а в гаража ти да е паркиран последният модел BMW спийдстър, това все още не те прави Джеймс Бонд. Играта изглежда точно като най-добрия дубльор на Пиърс Броснън – в каскадите изглежда съвсем истински, но по-добре не приближавай камерата твърде много, защото всеки ще усети разликата.

Ритъм :І

Може би това, което ме издразни най-сериозно в Agent Under Fire, беше липсата на усещане за едно цяло и завършено приключение.
Преминаването от един тип мисии в друг не винаги е особено логично.
Един пример – играта стартира като типичен first person shooter и тъкмо когато си посвикнал с управлението и вече потриваш доволно ръце в очакване на нови престрелки, изведнъж идва ред на задача, в която трябва да стреляш от люка на летящ с бясна скорост автомобил. Звучи доста сходно, но на практика усещането е съвсем друго. В третата мисия пък неочаквано сам трябва да седнеш на мястото на шофьора. И всичко това в рамките на някакъв си половин час игра. В началото имах чувството, че играя не една, а три игри едновременно.

Геймплей 🙂

С всичко, казано по-горе, не искам да кажа, че Agent Under Fire е лоша. Напротив! Новият 007 се играе като по мед и масло, като при това предлага един от най-разнообразните геймплеи, навестявали някога тази платформа. Всеки от основните елементи – стрелба, шофиране, използване на прословутите Бонд “играчки”, е изпипан в най-лошия случай прилично, а в най-добрия – значително над средното ниво. Особено забавни ми се сториха мисиите, в които трябва да се стреля от движещо се возило, било то поредният Бонд-мобил или изчанчена вариация на тема ролъркостър. Все едно, че играеш поредното издание на Time Crisis, но с тази разлика, че този път не само можеш, а и трябва да се въртиш на 360?, защото противниците прииждат буквално от всички страни.

Мултиплейър 🙂

Може би единственото нещо, по което Agent Under Fire би могъл да съперничи на култовия Golden Eye за Nintendo64, са режимите на игра с 2 и 4 играчи. Освен стандартния deathmatch, играта предлага няколко по-нетрадиционни вариации на тема мултиплейър, между които protect the flag, terrorist training и top agent. Особено приятен е VIP-режимът за двама играчи, при който трябва да защитите определена “много важна персона” за определен период от време. За съжаление отново става въпрос за игра на разделен екран. За утеха мога да отбележа само, че дори при игра с четирима души, графиката в отделните мини-екрани върви все така гладко и безпроблемно, както и сингълплейът на цял екран. Струва се да се спомене също, че мултиплейър-нивата са компактни и удачно замислени, така че да позволяват максимално развихряне.

Автор: Ивелин Иванов