facebook facebook
 
 
 
   
 
Стават ли игрите прекалено трудни?
04.09.2009

За много геймъри всяка нова игра представлява интересно изживяване, което те искат да опитат. Някои учени обаче си задават въпроса дали всички играчи са еднакво удовлетворени от това, което получават и стигат до извода, че доста от съвременните игри са се превърнали в тежест. Според изследване на Университета в Чикаго някои заглавия просто не успяват да приобщят голяма аудитория, тъй като са прекалено трудни, а играещите ги възприемат не толкова като развлечение, а като задача.

Изследвайки поведението на над хиляда геймъри, учените различават два типа играчи - обикновени и хардкор. За хардкор геймърите участието само по себе си не е достатъчно; те искат да печелят, и то по най-добрия и зрелищен начин. Екипът, провел изследването обаче стига до извода, че тези хардкор геймъри всъщност губят същината на играта, тъй като полагат твърде големи усилия, за да стигнат края и не успяват да потопят в приключението. Обикновените играчи пък често са отблъснати от непосилно трудни игри, създадени умишлено или станали такива в резултат на недомисляне от страна на разработчиците. И в двата случая според чикагските учени резултатът е неудовлетворяващо изживяване, което разочарова и отблъсква.  

Учените считат, че за да се запази интереса към игрите е необходимо да се проведат качествени реформи в начина, по който те се играят. Те смятат, че игри, които премахват страха от провал или намаляват предизвикателството, ще се харесат на по-голяма аудитория. В подкрепа на това си твърдение те посочват успеха на конзолата Wii и нейните заглавия Wii Fit и Wii Music. Друг пример за ненатоварваща игра според тях е World of Warcraft, където геймплеят се развива по-бавно и широкообхватно, както и въвлича много повече хора. Като пример за успешен психологически елемент в геймплея те посочват Prince of Persia, където при грешка главният герой не умира, а е спасен от спътничката си. Това отново връща играча назад, но чувството за провал не е толкова силно. Накрая, екипът счита, че ако видео игрите включват повече история, която пленява играча и го кара да продължава напред, те ще станат достъпни за по-голяма аудитория, подобно на филмите.
 

напиши коментар
 


51 мнения
профил »
freemanx каза на 05.09.2009, 08:11 ч. :

Според мен напоследък излизащите игри стават все по-лесни. Но това си е политика явно, защото така са насочени към по-голям кръг от геймъри.

3 мнения
профил »
nihilism каза на 06.09.2009, 12:42 ч. :

mi taka si e...to ve4e nikoi ne se hva6ta da raboti vurhy trydnosta...vsi4ki gledat grafikata da e na nivo a ostanaloto kvoto stane...

684 мнения
профил »
the_presator каза на 05.09.2009, 08:19 ч. :

"Друг пример за ненатоварваща игра според тях е World of Warcraft, където геймплеят се развива по-бавно и широкообхватно, както и въвлича много повече хора."
rofl

7 мнения
профил »
Manowarrior каза на 05.09.2009, 08:22 ч. :

Е тва с УоУ, че е ненатоварваща игра кърти яко. :)

355 мнения
профил »
VaL1aKa каза на 05.09.2009, 08:27 ч. :

И според мен игрите стават по лесни и къси. Повечето игри стават толкова елементарни че ги преварташ за няколко часа след това просто ги триеш и забравяш, просто не искаш да я преиграеш.

30 мнения
профил »
d8i3a7n каза на 05.09.2009, 08:27 ч. :

World of Warcraft не само,че НЕ е от лесните игри ами и доста често може ТОТАЛНО да ти скъса НЕРВИТЕ!Защо ли не се спомена в статията за ганкването?Толкова приятно и спокойно се играе,като те ганкват през 5 мин и губиш маса време.....

17 мнения
профил »
Mihata123 каза на 05.09.2009, 11:24 ч. :

Пич,просто не играй в PvP Server >:)

1140 мнения
профил »
Slesher каза на 05.09.2009, 08:51 ч. :

Прави са за делението при геймърите,наистина се делят на обикновени играчи и нърдове,но сега игрите не са трудни.Днешните игри стават все по-лесни,най-трудни си остават старите аркадни игри.

715 мнения
профил »
Sonic The Hedgehog каза на 22.09.2009, 16:58 ч. :

Като например Megaman и Contra. Макар че те са за NES.

116 мнения
профил »
Sidhe каза на 05.09.2009, 09:04 ч. :

Ето защо учените не трябва да правят изследвания на мозъчната дейност и психологията върху американци. Нищо против американците като цяло, ама това изследване говори, че пичовете от чикаго са правили тестове върху лигльовци и малоумници, а не върху casual и hardcore gamer-и.

18 мнения
профил »
pudding каза на 05.09.2009, 09:06 ч. :

Цялото това "проучване" повече ми наподобява на скрита реклама. Имам предвид, всичко е изсмукано от пръстите им и от общи знания. Това за трудноста пък за мен е огромна глупост - сравнете Tomb Raider сега и преди 10 години или даже Hitman - колко по-лесна е Blood Money от предишните части. Умните хора са тъпи

32 мнения
профил »
yani552566 каза на 15.11.2009, 07:48 ч. :

"Умните хора са тъпи"....Хитро....

150 мнения
профил »
Алми каза на 05.09.2009, 09:27 ч. :

Тъпи американци. Сигурно изследването е финансирано от Blizzard :D.

3 мнения
профил »
boppu каза на 05.09.2009, 09:34 ч. :

За последното направо ми взеха думата. Точно такива игри харесвам с заплетени сюжети като филми. Такова изживяване ми оставиха например Девил Мей Край 4, Ласт Ремнант, Принс оф Персия и т.н. Трябва по често за мен да се правят такива игри:)!

389 мнения
профил »
Draksis каза на 05.09.2009, 10:17 ч. :

Още щом прочетох, че според "учените" WoW е лесна и ненатоварваща, си дадох сметка за какво точно изследване става дума. :)

Направо да отидеш в Чикаго и да ги сочиш с пръст и да им се хилиш на ония "професори"... :) :D :P

399 мнения
профил »
Dreadz каза на 05.09.2009, 10:36 ч. :

E че какво и е сложното на WoW ?
Играл съм я и съм я изоставил понеже ми беше прекалено семпла.
Пробвайте EVE Online да видите каво е то сложност.

Относно дали е натоварваща, това си зависи от човека, а не от играта. Има такива дет се нервят дори на Тетрис, но също така и други на които не им и мигва окото и при най-брутално реалистичните игри.

29 мнения
профил »
tarbuh каза на 05.09.2009, 10:38 ч. :

А защо я слагате при трудните игри? Те са казали, че е широкообхватна... Много хора обикалят насам натам, въртят търговия и т.н. УоУ не е само dungeons и босове и дропнат гиър...

266 мнения
профил »
TreantBG каза на 05.09.2009, 10:41 ч. :

Не WOW хич не натоварва, никак даже.
Братята ми строшиха 4 мишки и 1 клавиатура покрай тази простотия, само защото умрели... представяш ли си колко е ненатоварваща че да те кара да играеш по 10 часа най-малко и да повтаряш едни и същи действия отново и отново.

Това е най-тъпото изказване за WoW което съм чувал....

195 мнения
профил »
GreenBlood каза на 05.09.2009, 11:46 ч. :

Една причина с която зарезах Wow. Другата е че не обичам MMORPG :)

203 мнения
профил »
Fanatic каза на 05.09.2009, 14:42 ч. :

Играта не е виновна, че братята ти са изпочупили хардуера

266 мнения
профил »
TreantBG каза на 05.09.2009, 18:43 ч. :

Така е, но играта е причината.

399 мнения
профил »
Dreadz каза на 05.09.2009, 10:53 ч. :

Пак повтарям, понеже никой не чете докрай: зависи от човека дали ще изперка, а не от играта.

А щом твоя брат изпочупва хардуера заради някаква игра, остави го сам да плаща за поправката, да видим дали ще се кротне когато трябва да плаща за глупостите си от собствения джоб.

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 05.09.2009, 11:17 ч. :

Безспорно резултатите от това проучване са противоречиви. В подкрепа на своята теза, авторите привеждат изказване на създателя на God of War David Jaffe, който казва следното: "Аз например като геймър правя сериозна разлика между "предизвикателство" и "забавление". Когато отида в магазина, за да си купя игра, искам продукт, който срещу 60 долара ще ме забавлява, а не изнервя. Някои хардкор геймъри искат да побеждават най-трудните игри и да се фукат с това, но за мен това не е забавление".
В друг момент от своето изследване, групата учени споделя, че когато историята е наистина хубава, а не извинение за да започнете екшъна, това прави играта стойностна. Отново за да подкрепят виждането си, те цитират известния кинокритик Roger Elbert, който казва , че филма Terminator: Salvation "ви дава същата наслада като при видео игра, без обаче да се мъчите да я играете". Аз лично не съм съгласен с това твърдение. Историята безспорно е много важен елемент от всяка игра и заглавия като Fаhrenheit: Indigo Prophecy показаха на какво е способна интерактивната игра, но далеч не бих искал да видя игра, която просто "се гледа", така както гледате филм. Нали именно възможността да вземете нещата в свои ръце и да направлявате действието е това, което прави игрите толкова интересни!

5 мнения
профил »
deqne каза на 05.09.2009, 21:09 ч. :

Всъщност дори като играеш игра така,както гледаш филм,е също толкова интересно.Fahrenheit е една от любимите ми игри,най-вече заради историята,а след това заради екшън сцените,които са супер яки и могат да се минават по много пъти,без да ти стане скучно.A Heavy Rain също ще кърти и въпреки,че сцените са като на филм,наистина чувстваш,че си там и правиш неща.Вярно,не е като да се биеш наистина,но...А това ще е и играта с най-големи последствия в/у действията ти. (Абе я направете едно ревю на Fahrenheit,нищо,че е стара и едно превю на Heavy Rain...Предполагам,че доста хора искат ревюта по поръчка,няма с какво да се различа от тях,но тези 2 игри се различават от доста от другите,дори може да се каже,че са основоположници на нов жанр.)

71 мнения
профил »
Klm каза на 05.09.2009, 11:18 ч. :

Стават ли игрите прекалено трудни?.......Не Американските геймъри стават по тъпи!

2 мнения
профил »
dark_xcho каза на 05.09.2009, 14:47 ч. :

Американски геймъри е несъществуващо понятие :D

2 мнения
профил »
dark_xcho каза на 05.09.2009, 14:49 ч. :

Понятието 'Американски геймъри' не съществува. :D

503 мнения
профил »
The Chameleon каза на 05.09.2009, 11:36 ч. :

Игрите през 90-те и 80-те ( Нинтендо, anyone? ) бяха къде-къде по-трудни и хардкор. Новите са лигава работа.

12 мнения
профил »
Iavor911 каза на 05.09.2009, 11:56 ч. :

Според мен игрите сега са по-лесни от да речем преди десет години.Пример веднага давам с последния Prince of Persia и Tomb Raider Underworld които са уникално лесни за такъв тип игри:)

31 мнения
профил »
Lino каза на 05.09.2009, 13:02 ч. :

Моите поздравления за тези учени - най-накрая са открили топлата вода! Не мога да повярвам, че им плащат за такова нещо...

31 мнения
профил »
Lino каза на 05.09.2009, 13:10 ч. :

Не разбирам защо са им били нужни 1000 души, за да разберат, че американците са лоши геймъри.

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 05.09.2009, 13:38 ч. :

Всъщност като изключим твърдението им за УоУ (една от най зомбиращите игри в света, ако не и най) съм склонен да повярвам на написаното, а това какви игри излизали напоследък - не ме интересува, аз играя за кеф.

129 мнения
профил »
ivo333 каза на 05.09.2009, 15:09 ч. :

Аз винаги играя игрите на нармална трудност. На лесна няма предизвикателство и не ми е интересно, а на трудно пък се нервя и бързо губя интерес.

14 мнения
профил »
JaD каза на 05.09.2009, 15:41 ч. :

Някои игри наистина са обидно лесни. Дори да ги минеш, не оставаш удовлетворен от сършеното и това се превръща просто в поредната изиграна игра. Нищо против нямам това, да съществуват игри, където няма опасност от провал. По-голямата част от куестовете са такива. Но те са трудни по друг начин. Не ми харесва, когато на екшън-адвенчър (Prince of Persia новия визирам) няма начин да умреш. Така някак се губи тръпката, тъй като не се чувстваш в постоянна опасност. А според мен това прави игрите вълнуващи.

1152 мнения
профил »
teodosi_ivanov каза на 05.09.2009, 16:00 ч. :

една игра става трудна когато я играеш със 10 кадъра на най-висока трудност

119 мнения
профил »
Destroyer16100 каза на 05.09.2009, 16:03 ч. :

туй че американците са ламери и ем " ТРУДНО " незначи че на нас ни е "ТРУДНО " И " ТЪПО " !!!



аз примерно Крайсис само на ДЕЛТА ( най-силната трудност) ме кефи но не мра !








150 мнения
профил »
Алми каза на 05.09.2009, 20:28 ч. :

Крайсис беше лесна, дори на делта. Я пробвай King's Bounty на imposible с Warrior :D.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 05.09.2009, 16:42 ч. :

Напълно подкрепям горните мнения относно WOW. Като цяло мисля, че точно MMORPG-тата са 9тия кръг на ада за нервната система и ОСОБЕНО, ако ти цъфнат гореспоменатите хардкор играчи. В частните сървъри винаги има играчи, които са "каймака" и мажат наред, имат най- яките предмети, в следствие на което са богоподобни и простосмъртните им се подмазват с 2 бидона лигоч.

45 мнения
профил »
thethief каза на 05.09.2009, 19:12 ч. :

Не съм много съгласен това че имат най-добрата екипировка дори и за Private сървър никога нищо не е означавало или поне за мен винаги има хора които да са по добри и с по слаба екипировка а относно другите игри просто като са ви лесни ги започвайте на медиум или по-висока степен както правя и аз.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 06.09.2009, 00:19 ч. :

Абе не знам с какво си съгласен и с какво - не, ама написа едно от най-тъпите изречения в сайта. WoW-аджия, кво да прайш

32 мнения
профил »
yani552566 каза на 15.11.2009, 07:56 ч. :
Редактиран на 15.11.2009, 07:57 ч.

Емии не знам....за мен WoW означава пълна деградация...простооо няма толкова скучна и еднообразна игра.

162 мнения
профил »
ThePunisher каза на 05.09.2009, 18:33 ч. :

Незнам дали игрите стават по-лесни или по-трудни,но мога да кажа че изискванята са тежки-особенно за новите игри.

4 мнения
профил »
Creator_ каза на 05.09.2009, 21:19 ч. :

Зваеш ли колко ми пука за трудността като цяло, за хит пойнтовете на Диабло или друг квази бос, за Световните Гинес рекорди на компютърните игри като цяло. Отдавна чакам стереоскопичния видеошлем и пластмасовия лазърен автомат, който да ме вкара в една по-реална игрома матрица в сравнение с плоския монитор пред плоския стол.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 05.09.2009, 22:09 ч. :

Хех и като хванеш лазЪрния патлак все едно пак няма да си на плоския стол за да пуцаш някой квази бос докато не му заминат хитпойнтовете. Голямо чакане ще падне докато дойде това време.

32 мнения
профил »
yani552566 каза на 15.11.2009, 07:59 ч. :
Редактиран на 15.11.2009, 07:59 ч.

:D:D:D rofl
Леко, че щях да падна от леглото...:Д

17 мнения
профил »
crazyair каза на 06.09.2009, 07:00 ч. :

Според мен вече новите игри са с малко по-труден gameplay

43 мнения
профил »
JuveUltra каза на 06.09.2009, 07:13 ч. :

Абе не знам тея професори къде забелязаха, че игрите ставали по-трудни. Аз пък забелязах, че вече не "слизат" от мин. 7ГБ дисково пространство, двуядрен на 2Гхц и 2ГБ РАМ...

43 мнения
профил »
JuveUltra каза на 06.09.2009, 07:25 ч. :

И вече не помня кога за последно имах удоволсвието да разцъкам на прилична графика... машината ми е на 1год., а вече остаря.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 06.09.2009, 10:35 ч. :

Ако си си купил едноядрен Пентиум 4 със 768 РАМ и GeForce 6 серия може и да е така.

12 мнения
профил »
Iavor911 каза на 06.09.2009, 09:32 ч. :

Така е и на мен ми се иска Томб Рейдър да изглежда като Uncharted 2 ама май скоро няма да стане!Нищо стойностно с готина графика и готин геймплей,а за история да не говорим:(

156 мнения
профил »
hyper каза на 06.09.2009, 11:16 ч. :

Аз май уцелих формула за съчетаване на casual и hardcore, но става само при много яки игри - в моя случай FF Crisis Core. Първият път я минах изцяло воден от идеята да видя историята, втория - за да мина страничните 200+ мисии, от които падат зверските предмети и левелите хвърчат нагоре. :)

481 мнения
профил »
denik каза на 06.09.2009, 18:23 ч. :

Всеки, който е казал, че игрите му се струват прекалено лесни.... имам лоши новини за него :D Get a life!

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 08.01.2010, 12:14 ч. :

Проблема е,че игрите стават толкова лесни,че не е нужно да си дебел полу-идиот за да ги минеш

10 мнения
профил »
n0reaga каза на 06.09.2009, 19:22 ч. :

Отговор на темата:Не!!! Не стават по-трудни, стават все по ламерски.С тая идея всяка игра да става за NOOB-ве просто разваля кефа на хората които са навътре в Gaming-а.Нямам нищо против да има игри за хора които да нямат опит,но това не значи че всяка нова игра трябва да лесна щото имало хора дето не могат да играят.Песледните игри които превартах не отнемаха повече от ден,което е жалко.
Липсват ми времената когато дадена игра я играеш седмици за да я превъртиш,не наколко часа и Finalo Grande

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 06.09.2009, 19:39 ч. :

Съгласен съм с n0reaga. Отдавна не помня игра, която да я цепя повече от 2 дни. Вярно, че са късички, но са и лесни. Определено не съм хардкор геймър, играя за кеф и по никакъв начин не твърдя, че имам някакви завидни умения, но спред мен си зависи от играча, а не от това дали живее пред компа или прави и други неща.

1565 мнения
профил »
n00b каза на 06.09.2009, 19:43 ч. :

Мен ме разнят игри, които излизат за РС и конзоли. Едно е да си кух конзоладжия, чиито представи за яка стрелба се базират на Halo, друго е да си хардкор РС животно, което стреля с танк от 3 километра игрално разстояние, докато пуца като див с картечницата и върти бърнаут с веригите в пустинята.

Просто конзолните шутъри са малко помиярести :)

Love you all :)

1152 мнения
профил »
teodosi_ivanov каза на 07.09.2009, 11:03 ч. :

100% съм съгласен с тебе-никога не съм харесвал конзолите

1 мнения
профил »
Kolci каза на 07.09.2009, 07:37 ч. :

"..Просто конзолните шутъри са малко помиярести .."

Нямаше начин да го кажеш по-точно !

Иначе заглавието ме кара да се сетя за Куейк 1 на найтмеър или за АвП 1...

350 мнения
профил »
Ghost_Leader каза на 07.09.2009, 11:53 ч. :

И според мен игрите стават все по-лесни.Вярно е,че има някои игри,които изискват повече от 10 минути за усвояване,но тези игри стават все по-малко и по-малко.Факт е,че средната възраст на американския "геймър" е 35 години.Тези хора нямат много време за игра и сигурно купуват игрите направо за децата си.Сигурно и затова разработчиците се стремят да правят игрите достъпни за по-неопитните играчи,но това влияе на геймърската индустрия.Наистина се печелят повече пари,но скоро "хардкор" геймърите ще се откажат от игралната индустрия,поради липсата на трудност,а игрите ще стават все по-лесни и по-лесни с цел повече играчи и максимални печалби - сигурно 99% от съвременните шутъри вече имат регенериращо се здраве,което убива тръпката,а дължината на играта намаля все повече.

140 мнения
профил »
bmwkz каза на 16.10.2009, 19:29 ч. :

vse po lesni i vse po KRATKI


пиши на кирилица! има десетки латиница към кирилица конвертори!!

761 мнения
профил »
Sabaka каза на 08.01.2010, 12:10 ч. :

Разликата между Warrior Within и Ghoust of the Past е точно 4 години,1 следобед,2 клавиатури и един джоистик и 27 силни псувни,па да ми говорат,че игите стаат по-трудни

54 мнения
профил »
guitar_man123 каза на 03.02.2010, 17:03 ч. :
Редактиран на 03.02.2010, 17:04 ч.

Не стават. Просто ние ставаме по-тъпи и глупави. x)
напиши коментар
 
НАЙ-ЧЕТЕНО ПРЕЗ СЕДМИЦАТА
Intel пускат 10-то поколение на своята Н-серия мобилни процесори 989
И Bethesda няма да правят презентация, дори и онлайн 914
Задава се нова Commandos игра. 869
QuakeCon 2020 също няма да се проведе 757
Излизането на Wasteland 3 се отлага за август 745
Не, Гари Нюман не работи по Garry's Mod 2, а по Sandbox 508
Starborne навлезе в отворена бета 484
Игрите за пeриода 06.04 - 12.04.2020 482
PC Mania Топ 10 | Януари - Февруари 2020 453
НАЙ-КОМЕНТИРАНО
Игрите през новата седмица 17.08-23.08 177
Завръщането на една легенда! 163
Grand Theft Auto V идва за PS4, XBO и PC 158
Петото "яйце", награди и регламент 154
Слух за изискванията на АС: Unity 152
The Division за PC няма да е прост порт 145
Assassin's Creed: Syndicate е официална, но закъснява за РС 131
Blizzard също прави разпродажба на игри 122
Най-разочароващо заглавие за 2014 г. 122