facebook facebook
 
 
 
   
 
Разработчик: Нищо над 30 FPS няма значение
28.12.2015

Играта Vendetta – Curse of Raven’s Cry, известна преди това като Raven’s Cry, не поддържа SLI конфигурация и очевидно такава опция едва ли ще бъде добавена. А според един от нейните създатели, подобна функционалност изобщо не е нужна, тъй като качването на кадрите в секунда над 30 не влияе по никакъв начин на изживяването, което геймърите получават.

"Разбираемо е, че човек, който е похарчил над 600 долара за скъпа карта, очаква играта да върви два пъти по-бързо, отколкото с някоя карта на две години, но от друга страна, ако сложите два двигателя в колата, тя едва ли ще се движи по-бързо, отколкото ако има един мощен двигател", обяснява представителят на студиото Reality Pump.

"Vendetta – Curse of Raven’s Cry е комплексна ролева игра, а не графичен бенчмарк. Затова и да вдигнем кадрите в секунда над 30, това няма да добави нищо", завършва той. 

напиши коментар
 


197 мнения
профил »
Kompira каза на 29.12.2015, 09:38 ч. :

Този май не е наред с главата?

267 мнения
профил »
TreantBG каза на 29.12.2015, 10:19 ч. :

Нормално, тъй като човешкото око вижда 25-30 фрейма.

44 мнения
профил »
Grim каза на 29.12.2015, 11:20 ч. :

Мне,това е мит вероятно възникнал поради стандартите в киното.Провеждани са експерименти доказващи,че човешкото окото може да засича над 200 кадъра в секунда.

598 мнения
профил »
XENOpz каза на 29.12.2015, 11:22 ч. :
Редактиран на 29.12.2015, 11:25 ч.

Глупости са това. Има много голяма разлика между 30 fps и 120 fps. С един поглед (~четвърт секунда) може лесно да се различи разликата между фреймрейтовете.

И все пак ако е стабилен FPS-ът може и на 20-25 да се играе. Проблемът с толкова ниски fps-ове е че забавяне и от един фрейм се усеща.

Ето малко интересно четиво: http://accidentalscientist.com/2014/12/wh y-movies-look-weird-at-48fps-and-games-ar e-better-at-60fps-and-the-uncanny-valley. html

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 29.12.2015, 12:38 ч. :

Нищо подобно, има гифчета, които показват разликата, разгледай ги, сигурен съм, че ще видиш разлика от 30 на 60 кадъра. :)

19 мнения
профил »
Psycho47 каза на 29.12.2015, 14:52 ч. :
Редактиран на 29.12.2015, 14:53 ч.

На "учените" твърдящи този факт им задавам въпроса - И кво става когато 30-те кадръра в секунда от екрана се разминават с тези на очите ти?
Ако не ти се чуди сега, ще ти дам жокер - забелязвал ли си черните линии които минават през някой телевизор когато го гледаш през камера която снима с 30 кадъра в секунда, и тяхната липса когато използваш такава с по - висока скорост на заснемане?
А това с 25-30 кадъра е скоростта с която движенията могат да се възприемат като "гладки", не скоростта с която виждат очите ти.

942 мнения
профил »
vesko18 каза на 29.12.2015, 17:13 ч. :

Не е вярно, човешките очИ виждат максимум 24 кадъра, което прави по 12 на око.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 29.12.2015, 20:04 ч. :

@Vesko18 ...ъм, ти нали правиш разлика между кадри, от които човешкото око действително да извлече информация, или кадри в смисъл отговарящи за плавност на картината?

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 29.12.2015, 21:09 ч. :

Веско се ебава, а вие не хващате шегата :D

Както и да е, пълни глупости, повечето кадри винаги се виждат, може да не знаеш колко са точно, но ги виждаш(ако ли не, бързо на лекар), оттук нататък всичко е кривене на душата и щуротии. Този като не може да си оптимизира играта, много ясно, че ще разправя пълни глупости. Статията линкната от XENOpz е полезна, ако човек иска да се запознае и да не ръси глупости. Пък ако има конзола и на нея повечето игри засега повече от 30 не отлепват и му олеква като се залъгва, нека си мисли, че няма разлика между 30-60-120 кадъра :)

942 мнения
профил »
vesko18 каза на 29.12.2015, 21:21 ч. :

Как ще се ебавам? Примерно паяците милите с толкова много очи стигат до 3 кадъра на око. Направо цяла powerpoint презентация минава през тях.

951 мнения
профил »
Moon_Burn каза на 29.12.2015, 23:56 ч. :

@Vesko18 Добре де, ето пак грешиш с пример. Паяците не разчитат на зрението си за да ловуват. Използват го с друга цел. Човешкото зрение е съвсем друга бира,а именно за него става въпрос и то в конкретен контекст на електронни забавления. :) Надявам се не приемаш коментарите ми за злобни или заяждане, а просто for the sake of argument. :)

35 мнения
профил »
pe6o560 каза на 01.01.2016, 10:09 ч. :

Вярно че е по-така с 60 кадъра и по-лесно и приятно се играе, но сингълплейър ролева игра не изисква толкова внимание и рефлекси, като мултиплейър шутър. Та, от тази гледна точка изказването е горе-долу обосновано.

20 мнения
профил »
REGdestRoy каза на 05.01.2016, 13:20 ч. :

Прав си. Окото вижда макс 25-30 кадъра. А сега ако можеше монитора да синхронизира тези кадри с очите ти щеше да е перфектно.

707 мнения
профил »
sturba каза на 29.12.2015, 10:28 ч. :
Редактиран на 29.12.2015, 10:31 ч.

Вярно не вижда, но е факт, че преди като имах по-слаб комп и аз се чудих какво толкова искат 60 FPS. Но след като последните 2-3 години играя почти винаги на 60фпс в момента като видя 30-40 фпс и веднага го усещам гадно и некомфортно. Може би окото свиква някакси не мога да го обясня. Явно номера е изобщо да не свикваш над 30 фпс :D
Да не говорим, че играх малко и на 144hz монитор, а там вече разликата е огромна :).

406 мнения
профил »
Freedom or Death каза на 29.12.2015, 11:21 ч. :

Не е никакъв проблем да се играе на 30 кадъра, но тези некадърници изкараха Raven's Cry напълно счупен, така че да мълчат.

51 мнения
профил »
PinHeaDi каза на 29.12.2015, 14:24 ч. :

Не знам за Raven's Cry, но притежавам Vendetta – Curse of Raven’s Cry...и там са зле нещата, така съм съгласен с теб.

18 мнения
профил »
AndreyTsvetkov42 каза на 29.12.2015, 11:50 ч. :

На мен ми стигат 30 , стига да на пада под това

1076 мнения
профил »
Deroni76 каза на 29.12.2015, 14:25 ч. :

"Raven’s Cry е комплексна ролева игра" ХАХАХАХАХАХАХА!

801 мнения
профил »
Ajax fen каза на 29.12.2015, 16:54 ч. :

''от друга страна, ако сложите два двигателя в колата, тя едва ли ще се движи по-бързо, отколкото ако има един мощен двигател"
Май не е чувал за Porsche 918, La Ferrari, Mclaren P1, Кoenigsegg regera и т.н.

230 мнения
профил »
DarkAvenger89 каза на 29.12.2015, 16:55 ч. :

За техните игри определено няма значение. Даже бих казал, че колкото по-малко са кадрите толкова по-добре. А пък на 0 фпс играта се играе перфектно.

368 мнения
профил »
emsito каза на 29.12.2015, 17:47 ч. :

Знаех си, че това изказване ще отприщи лавина

18 мнения
профил »
set122201 каза на 29.12.2015, 18:57 ч. :

И коя игра поддържа от 30 до 30 кадъра в секунда ?!
За мен комфортен геймплей е поне 60 за да може когато има спад в кадрите да не се усеща толкова.
Ето примерно играл съм кризата със 30 и със 60
когато беше със 30 през 1/3 от времето кадрите падаха 15-25 и ставаше доста тромаво
а когато беше със 60 през 1/3 от времето кадрите падаха 40-45 и определено имаше осезаема разлика

71 мнения
профил »
eXceLLen7 каза на 29.12.2015, 19:00 ч. :

http://steamcommunity.com/app/386280/discussions/ 0/458604254442508834/#c458604254443376655

1296 мнения
профил »
hyper' каза на 29.12.2015, 21:52 ч. :

Това изказване ще го разказвам на приятелите ми като виц.

355 мнения
профил »
VaL1aKa каза на 30.12.2015, 02:04 ч. :
Редактиран на 30.12.2015, 10:36 ч.

Пробвал съм да локвам игри на 30 фпс които никога не падат под 30 ... ужасно е предпочитам да не играя ако ще е така.

224 мнения
профил »
Играч Велики каза на 30.12.2015, 08:12 ч. :
Редактиран на 30.12.2015, 08:14 ч.

Много си е прав разработчика, когато вие станете разработчици(тоест никога) тогава може да му държите сметка.

Разбира се всички мнения са в добрия тон, преди найтуориърчо да се изсере, като набърква и конзолите в цялата работа. За комплексара празници няма.

1616 мнения
профил »
nightwarrior каза на 30.12.2015, 09:58 ч. :

Инересно кое точно в коментара ми е изсиране? Както и факта че защитниците на тезата са точно на конзолният фронт. Съвпадение? Едва ли. Това че един очевидно некадърен разработчик(ако знаеше поне малко за играта и за "новата" и версия, щеше да знаеш що за разработчик е) опитва да си защити смотаното кодене с абсурдни тези, си е негов проблем. За всички освен слепите(и явно тъпите) разликата между 30 и 60 кадъра е очевидна(http://gaspull.geeksaresexytech.netdna-cd n.com/wp-content/uploads/2015/06/fpsdemo1 .gif прост пример), пък за по-нагоре да не говорим.

П.С. Нещо много си активен тия дни, да не те пуснаха от лудницата по Коледа?

224 мнения
профил »
Играч Велики каза на 30.12.2015, 11:38 ч. :

Не поканиха ме да съживя сайта. Като го разгледах без мен я има 1-2 коментара на новина, я няма. Иначе да си жив и здрав.

80 мнения
профил »
jenssnn каза на 30.12.2015, 16:22 ч. :
Редактиран на 30.12.2015, 16:31 ч.

едно време да бях ученик и нямах толкова мощен комп играех всичко на утлра гига детайли на по долна резолюция като 800х600 и като 1600х900 без АА-то на 30 кадъра .. викам си супер си е .


Почнахаа се некст джен тъпни и додоха дните на 60fps сега работя и си купих ултра сдуха издухващата ГЕЙМ машина ... мечтаната от учник ... яко цъкане 3 години на 60фпс ..... кадрите ми дропят на 40 ....MY EYEEEEEEEEEEEEEEEEEES пускам битчера да видя кво е на 30 ... толко сълзи не съм имал и на погребение ..... РАЗЛИКА има от ЗЕМЯТА ДО НЕБЕТО
Пълен изддегустиран мит е че ОКОТО можело да възпримее и отбележи информация само 24 кадъра ... ахахахахахха да БЕ ДАААААААААА хахахахах добреее въри гледах хобита на 3д на 48 кадъра и ми кажи не си ли гледал някфа шибана продукция на HALL MARK или все едно с камерите на пайнер ТВ са снимали филма ..

тей че .. тия дето твърдят че нямало разлика моа само да им се изреса нда оченцата без другоото не моат видят нищо .. поне да го осветим хахаха !


80 мнения
профил »
jenssnn каза на 30.12.2015, 18:05 ч. :

https://youtu.be/lofR-R_rFJ0?t=338

и тия си мислят че могат да кодират ахуьухьхаухуьауьахуьаухьа

2755 мнения
профил »
Zlob каза на 02.01.2016, 12:22 ч. :

"ако сложите два двигателя в колата, тя едва ли ще се движи по-бързо, отколкото ако има един мощен двигател", обяснява представителят на студиото Reality Pump.

Предлагам да го уволнят или да го назначат на друга позиция, както направиха с патката от летище София, когато се разколачваха бусове на Терминал 1. За да има логика в това изказване трябва да ни пробутват горива, които се държат различно при различни двигатели по мощност. Гориво=софтуерен продукт(игра). Ако горивото има различни показатели и един двигател не стига, за да се използва максимумът, то ще трябва не втори двигател, а подобряване на продуктът, пък бил и той малко по-скъп. Просто не е рентабилно да слагаш втори двигател или друг тип двигател. Купуваш си колата според нуждите и желанията, знаейки че какъвто и бензин/дизел да и сложиш(говоря за модерните еквиваленти), то тя ще работи нормално и няма да дава отклонения.

Изводът е че или трябва да се спрат от продажба скъпите карти и всички игри да излизат на 30 FPS, или да се накарат разработчиците да ги правят на 30+ FPS, за да има файда от мощните карти. Ако примерно се създаде някакъв документ и гласно споразумение за това че даден разработчик ще иска 5-10 $ на игра отгоре, но гарантира че FPS-а отговаря на желанията на клиента, то колко човека биха се запънали да ги платят, за да си угодят? Аз мисля че биха били доста малко! Така остава само потребителят да отсее хубави заглавия от плявата, а вече със Steam refund,например, е и по-лесно.

26 мнения
профил »
boyski33 каза на 04.01.2016, 12:21 ч. :

Бе 30 кадъра е абсурдно, да, но над 60 разликата е слабо осезаема и не си струва инвестицията в 120 херцов монитор и видео карти за 2 бона.
напиши коментар
 
ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Raven's Cry

новини:
Преработената версия на RPG-то Raven’s Cry трябва да се появи за РС на 20 ноември с доста допълнително съдържание и промени.
Екипът на PC Mania се извинява на читателите си, за непредумишления опит да ги прогони от сайта, подарявайки им копие на играта Raven's Cry.
Нов ден, ново забавяне на това митично пиратско приключение. Този път уж само с 4 дни.

Ревю:
Хубавата концепция за пиратски свят, абордажи и дуели е тотално опропастена от посредствено изпълнение и множество технически проблеми.

НАЙ-КОМЕНТИРАНО
Игрите през новата седмица 17.08-23.08 177
Завръщането на една легенда! 163
Grand Theft Auto V идва за PS4, XBO и PC 158
Петото "яйце", награди и регламент 154
Слух за изискванията на АС: Unity 152
The Division за PC няма да е прост порт 145
Assassin's Creed: Syndicate е официална, но закъснява за РС 131
Blizzard също прави разпродажба на игри 122
Най-разочароващо заглавие за 2014 г. 122