facebook facebook
 
 
 
   
 
Раждането на една легенда: Need for Speed
27.03.2017 | автор: Иво Цеков


Едва ли има истински фен на компютърните игри, който да не се е докосвал по един или друг повод до заглавие от легендарната поредица Need for Speed. От своята поява преди повече от десетилетие досега играта е неизменна част от каталога на Electronic Arts. Тя е винаги гореща тема за разговор между геймжурналисти и фенове. Проблемът е, че в последно време тези разговори не съдържат иначе традиционните похвали, а точно обратното – критика, критика и пак критика. През своята метаморфоза от скромен рейсър до хитово заглавие Need for Speed е поредица, видяла всичко в съвременния геймсвят – хвалби и признания, но също и недоволство и откровено заклеймяване. Очевидно в момента сериите се намират на кръстопът и от това накъде ще поеме играта зависят не само продажбите, но и самото й бъдеще.

Имало едно време в Канада

За да разберем какви са причините, които се крият зад незавидното положение на Need for Speed в момента, трябва задължително да се върнем назад във времето и да проследим нейното развитие, опитвайки се същевременно да идентифицираме мига, в който нещата излизат извън контрол.

Първата игра от поредицата носи простичкото заглавие The Need for Speed и се появява за конзолата на Panasonic 3DO през 1995 г. Две години по-късно излиза и за PC. Тя е един скромен, но добре изпълнен опит за създаването на реалистичен рейсър с оригинални състезателни коли. Играта се приема много добре, но от EA Канада решават, че занапред трябва да се придържат към по-аркаден геймплей – за дълго време напред единственото изключение от това правило ще бъде NFS: Porsche Unleashed, който направи играта достъпна за още по-широк кръг геймъри. Ефектното представяне на колите и пистите, както и популярните полицейски преследвания, обаче са счетени за попадение и скоро ще се превърнат в запазена марка на серията.

Следващото заглавие от серията Need for Speed излиза през 1997 г., а Hot Pursuit (1998) и High Stakes (1999) циментират позицията на поредицата като рейсър от най-висока класа. В края на 90-те Need for Speed се отличава със своите автентични състезателни коли, някои от които особено екзотични, с полицейски преследвания и с писти, които предлагат интересен дизайн. През този период поредицата предлага и две алтернативни заглавия. В NFS: Porsche Unleashed (2000) имате на разположение само коли от въпросната луксозна марка, както и по-реалистичен елемент в тяхното управление. Motor City Online (2001) е сред пионерите в онлайн жанра и предлага директен сблъсък между играчи с тунингувани класически американски возила. В много отношения това е заглавие, което е изпреварило своето време и това е вероятната причина за краха на проекта през 2003 г.

Същата година обаче е знаменателна в историята на поредицата и с още нещо – тогава се появява поредното заглавие под името NFS: Underground. То е амбициозен опит да се промени изцяло изгледът на поредицата - въвежда за пръв път сюжет, а освен това добавя и множество коли, които играчите могат да тунинговат и модифицират визуално, след което да карат в състезания по нощните улици на голям град. С повече от 15 милиона продадени бройки NFS: Underground получава продължение, става родоначалник на феномена “нелегални улични състезания”, превръща се в критичен и комерсиален успех и на свой ред става еталон за следващите няколко заглавия в поредицата. Най-успешното от тях пък безспорно е NFS: Most Wanted, което обира и купища награди.          

Къде точно се преобърна колата

Относително по-малка група хардкор фенове твърдят, че упадъкът на поредицата започва още след NFS: Underground. Те виждат проблема във въвеждането на нелегалните гонки за сметка на широките открити пространства, които имаме в предните игри, както и замяната на европейските класики с японски коли. Мнозинството обаче – а в това число и моята скромна милост – смята, че нещата за поредицата не вървят на добре от момента на приключването на еуфорията, последвала NFS: Most Wanted. Сама по себе си NFS: Carbon не е лоша игра, но просто не е Most Wanted и оценките за нея закономерно не са толкова високи. На свой ред, NFS: ProStreet се опита да върне реализма, но подобно на своя предшественик и тя не получи радушен прием.

Иронично е, че NFS: Undercover бе сочена за играта, която подобно на птицата феникс най-сетне ще възроди от пепелта поредицата. Тя бе рекламирана като естествено продължение на Most Wanted, в което ще присъстват всички характерни за това заглавие черти. Вместо това получи едни от най-лошите отзиви за заглавие от серията, техническите й проблеми бяха широко коментирани и като цяло направи повече лошо, отколкото добро за поредицата. И то точно в момент, в който се нуждаеше от точно обратното.

Един поглед върху последните няколко заглавия ни показва, че разработчиците от Black Box на няколко пъти се опитват да дадат различна насока на играта, като изпробват нови идеи. При всяко ново NFS-заглавие те премахват дадена функция – била тя вид състезание или нещо друго – и добавят нова. Всеки път обаче се оказва, че загубата от липсващия елемент е по-силна от ползата от нововъведения. Това доказва само едно – проблемът се крие не в техническите недостатъци, които могат да бъдат отстранени при наличието на съответните технически ресурси, хора и усилия, а в липсата на онази страст, динамика и оригиналност, които превърнаха милиони хора във фенове на предходните игри. Разочароващото представяне на Undercover доведе до така и непотвърдилите се слухове от зимата на 2008 г., че е възможно дори пълното спиране на поредицата.  

Има ли рецепта за успех

Need for Speed е поредица, която се радва на обичта на няколко поколения фенове. По-възрастните си спомнят полицейските преследвания през широки пространства в екзотични състезателни коли като McLaren и Ferrari; по-младите почитатели говорят ентусиазирано за нелегални гонки из улиците на големия град с марки като Nissan и Mazda. И едните, и другите обаче са категорични, че Need for Speed е поредица на кръстопът и са необходими решителни действия, за да избере правилната посока.

Най-кардиналният вариант безспорно е спирането на цялата поредица. Макар и неофициално обсъждан, той твърде много напомня на прословутата реплика на Сталин „Нет человек – нет проблем!” и е по-скоро бягство от проблема, отколкото негово решение. Същевременно има и друг краен вариант – да продължава издаването на заглавие след заглавие с надеждата, че поредната игра най-сетне ще оправдае надеждите – но той също толкова несъстоятелен. Ето защо най-удачно изглежда да се потърси междинен вариант, който да се насочи преди всичко в корените на проблема.

От доста време поредицата се разработва от дъщерното студио на EA, наречено Black Box, което е базирано в Канада. То е отговорно за хитове като Underground 2 и Most Wanted, всеки от които е създаден в рамките на една година. На свой ред обаче последният им продукт Undercover категорично не успя да пресъздаде техния успех, макар че имаше доста по-дълъг цикъл на разработка. Нещо повече, той бе помрачен и от редица чисто технически грешки и визуални проблеми, което е недопустимо за заглавие от такъв калибър и своеобразен прецедент за Need for Speed. Затова не е изненада, че наскоро се появиха слухове, според които EA обмислят да прехвърлят работата по следващите заглавия на друго свое студио – Criterion Games – което създава игрите от поредицата Burnout. Имайки предвид успеха на въпросната серия, вариантът със смяната на студиото изглежда смислен. Така ще се внесат свежи идеи, ще се включи опитът от Burnout, а пак според слуховете е възможно дори използването на енджина на играта. Засега обаче това е непотвърдена информация и макар EA действително да прибегнаха към скастряне на Black Box, няма ясни индикации за преместването на Need for Speed към английското студио на Criterion. Все пак не можем да пренебрегнем факта, че един от бъдещите проекти – NFS: Shift – вече бе възложен на екипа на Slightly Mad Studios, което може да служи като преход към окончателния трансфер на сериите в посока Англия. 

От къде може да дойде скритият коз

В EA очевидно съзнават, че нещата не вървят на добре и в края на януари 2009 г. започнаха масирана кампания, по време на която анонсираха три конкретни и едно неизвестно заглавие от поредицата. Вероятно залагайки на един финален напън, всяка от трите игри има конкретна аудитория и цели. Флагманът на сериите този път ще се казва NFS: Shift и ще представлява усъвършенстван вариант на ProStreet. Той ще комбинира състезания на писти с възможността за кустомизация на интериора и екстериора на колите. Екипът, който работи по Shift, в голяма степен е отговорен за спортните симулатори GTR2  и GT Legends. На свой ред NFS: Nitro ще бъде продукт, разработван ексклузивно за портативните конзоли Nintendo DS и Wii, насочен към по-непретенциозната аудитория.

Възможно е обаче разковничето на успеха да се крие другаде, а именно в масовия онлайн рейсър NFS: World Online, който бе третата обявена игра. EA вече имат опит с подобно заглавие от времето на Motor City Online, което въпреки краткия си живот получи наградата на Е3 2000 за „Най-добър рейсър”. Основните причини, които доведоха до постепенния упадък на тази игра, бяха слабата по онова време популярност на онлайн игрите и лошата интернет връзка, която пораждаше чести технически проблеми. Днес масовите онлайн игри са особено популярен жанр, а почти всеки компютър и интернет доставчик са в състояние да осигурят надеждна връзка в мрежата. Освен това в MMORG жанрът няма практически никаква истинска конкуренция на рейсъри и популярността на поредицата лесно може да се справи със заглавия като Draft City и Project Torque. NFS: World Online ще представлява гигантски виртуален свят, изграден на базата на градовете от Most Wanted и Carbon (който този път ще бъде представен на дневна светлина), в който играчите ще могат да се състезават помежду си или в преследвания с компютърни опоненти. Новост в играта ще бъдат и кооперативните гонки с полицейски коли. Не на последно място, в основата си NFS: World Online ще бъде безплатна, за разлика от повечето си събратя, което неминуемо ще привлече по-широка аудитория.   
 

напиши коментар
 

484 мнения
профил »
denik каза на 29.04.2009, 20:28 ?. :

За Codemasters съм напълно съгласен, особено след като обявиха лицензирана F1 игра за PC - нещо, което чакаме от много време насам.

Сега по темата. Първо, страхотна статия и съм напълно съгласен със становището на автора.
Според мен HP2 беше провал също, двата Ъндърграунда бяха разбиващи, а Мост Уонтед не беше нищо особено, като изключим гонките с полицаите, които можеха да бъдат имплементирани още в U2. Следващите след MW ги оставям без коментар.

И все пак, аз съм настроен изключително оптимистично и се надявам Шифта да бъде връщане към корените на играта, а и не бих имал нищо против ако краднат малко от GRID.

А и самото завръщане на камерата в кокпита си е голям плюс :D Крайно време беше.

484 мнения
профил »
denik каза на 29.04.2009, 20:41 ?. :

Преди да кликна "публикувай" забравих, че имам още няколко думи да кажа.

Относно връзката с Бърнаут.
Самата поредица в последно време (особено с последната част) получава много високи критики, дори си мисля, че са по-високи от флагмана на ЕА (NFS). Няма спор, че много от нас биха избрали Burnout пред NFS, ако им се цъка нещо с коли - дори и разликата на пръв поглед между двете заглавия да е голяма.

Ако Criterion поемат NFS ще съм адски доволен, най-малкото защото са англичани. Като един консервативен народ, те са по-сдържани и се надявам да не натъпчат играта с тази отвратителна "пищност", както правят негрите от Канада (може и да не са негри, но са смотани и ми писна от рапъри).

Другото позитивно нещо е, че ако европейска компания разработва играта има шанс да се завърнат някои европейски рейс класически автомобили или пък може да наблюдаваме завръщане на концептуалните модели, както в по-старите серии (но това е твърде смела моя мечта).

192 мнения
профил »
toptony каза на 30.04.2009, 14:05 ?. :

Хубава статия и както другите коментиращи и автора и аз я очаквам с голям оптимизъм.
Относно споменатата Теst Drive Unlimited лично аз с нетърпение очаквам втората част
която би трябвало да избие рибата ако си свършат добре работата разработчиците.

342 мнения
профил »
nero9333 каза на 30.04.2009, 17:44 ?. :

На мен всички нфс ми допадат малко или много но ъндърграундите не ми харесват колкото ъдъркавара

30 мнения
профил »
aaleel каза на 30.04.2009, 19:07 ?. :

за мен има само едно заглавие Underground 2, трябва на него да направят продължение, а не някоя друга част. Следващите заглавия само ги пробвам как се държат на компа и ги трия. Станало ми е като традиция...

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 30.04.2009, 19:11 ?. :

Благодаря на онези от вас, които изказаха мнение по темата. Това показва, че всички ние се интересуваме от съдбата на поредицата. Различните фенове виждат в игрите с марката Need for Speed различни неща, но са обединени от основната концепция, която направи играта толкова харесвана. Трудно е да се говори за бъдещето на поредицата, защото оценката е субективна. Пишейки тази статия, аз се постарах да почерпя повече реална информация по въпроса, като в същото време се опитах да си отговоря на въпроса от заглавието сам за себе си. Струва ми се, че една реална и потенциално правилна идея е поредицата да намери нов дом в друго геймърско студио. Дали това ще бъде Criterion - което безспорно е атрактивно предположение - или някое друго, не бих могъл да кажа, но съм убеден, че един нов екип, особено ако има предишен опит в жанра, за момента има доста по-голям шанс да вдъхне живот в играта. Това само по себе си прави NFS: Shift по-интересна, защото ще може да видим на какво са способни хората от SMS. Дали обаче залагането на реализма ще се окаже правилен ход е нещо, което е трудно да се предвиди. Но пък и това е част от чара на компютърните игри...

2749 мнения
профил »
Zlob каза на 01.05.2009, 01:34 ?. :

Може много да се коментира за тази така обичана от нас поредица.Добър знак е че ще сменят евентуално разработчика на играта,но това може и да не е достатъчно.Трябва да се вслушат в исканията на феновете.Не знам какво ще излезе от този проект Shift,но ако няма коренни промерни играта отново ще отнесе огромно количество критики и до там...Относно он-лайн заглавието съм по-оптимистично настроен,макар че най-вероятно ще са необходими цял куп кръпки в последствие...Според мен разковничето на бъдещата масова он-лайн игра се крие в баланса,да вярно че на едни се харесват японските резачки,на други екзотичните спортни коли,а на трети мускулестите например,но ако има за всекиго по нещо и ако самата игра е направена на едно високо ниво както предишните части(знаете кои части на играта не включвам към успешните :) ) всичко ще е ОК и феновете ще пеят "Моторни песни"(Вапцаров е страхотен поет).В крайна сметка ако не излезе нищо от World Online ще трябват да помислят за крайни мерки ми се струва.Дано знаят какво правят и не дозакопаят поредицата,защото ми се иска още дълго време да разцъквам игри от тази поредица.Според вас има ли друга race-игра с по-оригинално име?Ще си е чиста загуба,ако не го срещаме из гейм пространството ;)

4 мнения
профил »
wrcmaniac каза на 01.05.2009, 06:46 ?. :

Statiata dobre obobshtava poredicata NFS. Samo ne razbrazbiram zashto Most Wanted se smiata za uspeh, no tova e ddruga tema. Spored men of EA dopuskat gruba greshka kato se opitvat da kopirat drugi igri v novia si proekt NFS Shift(ili kakto nai verioatno shte se poluchi NFSshit). Ot screenshotovete izglejda che igrata shte dabe niakakva splav mejdu GTR, Grid i Forza i nakraia ot trite stola shte padne na zamiata. Sledvashtia NFS triabva da bade ili neshto mnogo arkadno (podobno na NFS 3) ili neshto realistichno kato NFS Porsche Unleashed. Ne che GTR, Forza ili GRID(koeto si beshe splav mejdi Forza 2 i GTR no za nachinaeshti v janra na simulaciite, poneje beshe super lesno za igra i ne chak tolkova realistichno, no priznavam dosta zabavo i priatno za igra) sa kofti igri no tova prosto ne oblika na NFS igrite. Starite zaglavia( Porsche Unleashed i predi neia) se otlichavaha s interesni pisti, koito biaha tip: open road, a ne sastezatelni(kakto v prostreet, GTR , FORZa i GRID) i tova che po tiah imashe trafic i policai. Neshto kato sastezanie sas skapi koli(no ne pro raceri) po obiknoven pat. Tova e formulata. Veche dali da napraviat igrata realistichna ili arkadna e drug vapros. Spored men Porshe Unleashed 2 bi bil idealnia variant no edva li shte ima takova chudo otnovo niakoga.

5 мнения
профил »
terzer каза на 01.05.2009, 15:25 ?. :

значи, играта се развали изключително след ъндърграундите. целта и чара на играта беше състезания между екзотични коли в алпите (такива типове пътища) и гонки с полицаи, а не да си слагаме лепенки, турбота, нитрота и да караме дрифтърски коли в градове. също самия енджин верче се изтърка, 5 игри са на тоя енджин и игрите изглеждат еднакви. после вкараха реклами на всякъде. играта не успява сега, защото не следва първоначалната идея. вижте само как се наложи test drive unlimited. огромни площи за каране, страшно много коли, интерирорни камери. въпроса беше, че графиката и геймплея не бяха мн добри. ако НФС ще копират, най-добре е да копират от ТДУ. според мен, докато не почнат да правят такъв тип игри, няма да се оправят. с тея глупави "гъзарски" простотии (15 татута, потници, ланци, мацки и мерцедеси, голфове, гонки по улиците за кинти "братле" ) това са мн изтъркани глупости и лошото е, че влиаят на младото поколение и то почва да шофира по такъв начин.

5 мнения
профил »
terzer каза на 01.05.2009, 15:29 ?. :

... и все още смятам, че нфс1 (сигурно много малко са го играли) е най-добрата от нфс поредицата. до ден днешен я играя. толкова реалистично управление (между аркада и симулация). тя ме накара навремето да си облепям стаята с плакати на екзотични коли. всички игри до ъндърграунда бяха страхотни!

5 мнения
профил »
terzer каза на 01.05.2009, 15:32 ?. :

оф извинявам се, трябва да сложите едит. работата беше, че тея игри бяха за удоволствието от шофирането, просто така, да караш. в днешно време са много малко хората, които просто обичат да карат. не да се състезават...

13 мнения
профил »
Jicata94 каза на 02.05.2009, 08:08 ?. :

Aко Need for Speed Shit е като про стреет значи едвали ще се хареса, но World Online наи-вероятно ще е чакания оспех за NFS сериите.

126 мнения
профил »
Hamilton каза на 02.05.2009, 18:39 ?. :

По мое мнение цялата глупост с "историята" ала Пакман, която решиха да добавят, заби пироните в ковчега на ЕА. Циганията на Ъндърграунд, която заля марката изцяло веднага ми дойде в повече. Когато заглавието се промени тотално, всички фенове за пръв път погледнаха към другите рейсинг игри и всеки си хареса по една-две, като НФС-то остана за между другото. Разбира се, Ъндърграунд 1 и 2 имаха огромен успех заради еуфорията около филмите "Бързи и яростни", след които всички деца искаха да са лоши стрийт-рейсъри. ЕА сами решиха да се пренасочат към такъв тип аудитория. Когато модата на незаконните състезания мина, новите фенове се оттеглиха, а старите продължиха да си играят Бърнаут и Тест Драйв. В случая голямата грашка на издателите беше, че се опитаха да си върнат старото поколение играчи, харесващи "истинската" НФС и така отблъснаха и малкото останали нови геймъри. Предполагам, че NFS: Shit (Ако всички я наричаме така, може и да й сменят името) ще е по-успешна от последните 2-3 игри, както ще е и Нитро в Япония, но едва ли някоя от тях ще е следващият голям хит от поредицата. А и не вярвам ЕА да зарежат НФС-марката, защото все пак много хора си купуват новите игри по навик и "Нуждата от скорост" далеч не е едно от най-малко продаваните заглавия в света.

4 мнения
профил »
wrcmaniac каза на 03.05.2009, 20:01 ?. :

ne sam suglasen che Porsche Unleashed be uspeshna samo zaradi realizma si. Na men lichno realizma super mi dopadna, no ne beshe samo tova. Pistite biaha super iako napraveni. Prosto unikalni! A game play-a beshe super zaribiavasht s otvarianeto na posledovatelni novi klasi i modeli. A pak za missiite kato test driver na Porsche prosto niamam dumi. NFS Porshe Unleashed i Colin McRae 1 sa za men sa nai iakite igri s koli izlizali dosega, a pak kato gledam nakade sa tragnali neshtata v posledno vreme ne vijdam neshto po dobro na horizonta.

23 мнения
профил »
turbox каза на 04.05.2009, 18:22 ?. :

Някой знае ли кога играта ще има официален сайт ?

10 мнения
профил »
n0reaga каза на 04.05.2009, 23:18 ?. :

Според мен няма да тръгне на горе, докато не се откажат от идеята че игрите трябва се правят за всички(колтото и егоистично да звучи).За мен върха достигна при Most Wanted, от там насетне с идеята за кежуал гейминг се развали магията.Просто за мен следващите части останаха семпли,недоразвити.А най-много се разочаровах от Pro Street.Това е единствения NFS които не сам превартал,защото беше прекалено детски и най не балансиран.Смисъл при нормална трудност да ти помагат нукви асисти,сякаш си някав инвалид и можеш да ползваш само 3 копчета.А за да ги изключиш трябва да играеш на най-висока трудност и към края на играта да си направо бог.Смешна работа.От Undercover-а не сам разочарован, но все пак не е кой знае какво,смисъл липсват ми Drifta и Draga от Undercover.Само тва на магистралите дето ми хареса.

23 мнения
профил »
turbox каза на 04.05.2009, 23:54 ?. :

И за мен няма да тръгне поредицата нагоре , въпреки че съм й голям фен . Аз също гледах клипчета на SHIFT и не останах очарован , даже отначало си помислих ,че е фейк и клипчето е на Pro Street. Това че ще има камера вътре в копето ,няма да е кой знае какво. За мен след Carbon нещата не вървят както трябва . Според мен трябва да направят Underground 3 . Първото ,което е само като се види името рейтинга ще скочи супер много . Като не трябва да променят много кой знае какво , да бутнат графиката ,да сложат например този спринта от каньоните на Carbon (това беше супер добра идея за мен ) , град ,който да е смесица между U1 и U2 и ето една формула за успех . Да търсят да извлекат най-стйностните неща от най-добрите си заглавия . Това с тези организирани състезания за мен не е никаккъв Need For Speed.

7 мнения
профил »
RockefellerX каза на 05.05.2009, 14:43 ?. :

А аз мисля че Most Wanted е прекалено прехвален. Underground 1 и 2 си оставът най-добри за мен. Можеби защото тогава такава беше модата. Всички за това говореха. Street Racing , улични състезания , тунинг , японски резачки. И можеби най-добрата игра от този жанр е Street Racing Syndicate. Тунингът на автомобили там е найстина на много добро ниво. Надявам се Shift да изведе поредицата от калта. А гледахте ли шотовете ? А трейлъра ? Ех каква графика.

23 мнения
профил »
turbox каза на 06.05.2009, 16:36 ?. :

eenchev , аз пък ти казвам ,че изобщо не така . НФС съм играл много преди това , признавам не от първата част от hot pursuit , нататък само porshe , го бях играл малко . За мен просто там поредицата направи най-големия фурор .

87 мнения
профил »
Sandyno каза на 07.05.2009, 21:08 ?. :

Аз пък да ви кажа, най-много съм се забавлявал с първия Hot Pursuit и Underground 2. Първия и досега го помня, как се гонихме с аверчетата, по 5 човека, накачулени на един компютър - двама трошат една клавиатура, другите трима висят на главите им и лазят по нервите. Ех, какъв купон беше само......Underground 2 пък беше по-добрият Underground и си беше нещо ново и непознато по нашите ширини. След него май спрях да играя NFS. А за Поршето - сигурно е била голяма работа, както всички в хор твърдят, но тогава тя не успя да ме грабне поради една съвсем простичка причина - ами в нея има само Поршета! Не, че колата не заслужава, напротив. Ама не може по цял ден само пасти да ядеш, нали?

25 мнения
профил »
boyski33 каза на 08.05.2009, 17:21 ?. :

Като гледам по разни сайтове снимки, по всичко личи, че Shift много ще прилича на Pro street.

92 мнения
профил »
REACTIVE93 каза на 09.05.2009, 12:22 ?. :

Пичове за мене най-добрите си остават CARBON и MOST WANTED ама нз какво толкоз плюят UNDERCOVER.Сложих си я преди 3 дена и е много добра.

238 мнения
профил »
io_bs каза на 10.05.2009, 15:15 ?. :

Много хубава статия. Както някой по-горе каза, ако ЕА направят Ъндърграунд 3, ще имат голям успех (естествено с по-добра графика, с полиция, с тунинг и същия геймплей на Ъндърграунд 1 или 2). Сега по-старите любители на поредицата ще кажат, че и аз съм от най-новите фенове на поредицата. Донякъде е вярно, първата игра, която съм играл на компютъра си беше Ъндърграунд 2. Играл съм я с часове! Беше толкова зарибяваща... Когато ми пуснаха интернет, си изтеглих и някои от по-старите части - Порше ънлийшд и Хот Пърсът 2. Те са си класика просто. За последните части от поредицата (от Картон до Ъндъркавър) няма какво да говоря... Пълна боза! Картон - несполучливо продължение на MW - доста истъркана, превъртаща се за часове. Мисля, че в тази част на поредицата се изгуби тръпката, която съм изпитвал при предишните части. Porn street - неуспешен опит да се привлекат по-старите фенове на играта. Все пак трябва да се отбележи, че Ъндъркавър е донякъде напредък. Не може да се мери с ъндърграундите поради липсата на тази тръпката от игране и заради това, че е направена за такива, които сядат пред компютър за пръв път (например - лесни състезания, меки завои и най-вече това, че няма нужда да се обикаля из града, за да си намериш състезание...). След като изгледах трейлъра на Shit, мога да съдя, че пак ще е някоя издънка, която според мен ще трябва да се казва Pro street 2. Да се надяваме, че занапред ще направят някое продължение на някоя от класиките от поредицата (порше ънлишд, хот пърсът или ъндърграунд).

3 мнения
профил »
sainrest каза на 21.05.2009, 11:36 ?. :

Моето мнение че Underground 1 беше и си остава ключовата част от серията,но притежавам и уникални спомени от Порше и тн. интересното при мен е че така се случи та да играая Карбон преди Мост Уантед и в крайна сметка съм фен на Карбон-а а иначе Ъндърковър съм го играл на ПС2 и ПСП,но се усеща куцането в тази игра можеби с една страхотна машина и огромен 21' монитор ще е друго :) но ще видим според мен онлайн базирана игра с коли-''резачки'' от типа голф 3 и си намираш в една морга и си купуваш 1ча кабрио уникт :) 106 RALLY 206 GTI ,Prelude,civic производство до 95 и други такива забавни коли до 10000 лв. ако има достатъчен набор от възможности просто ще ме върне пред монитора,но дотогава ще видим...
напиши коментар