facebook facebook
 
 
ИГРИ » PC
 
   
 
Интервю: Rage
Интервю | 31.08.2009 | автор: Иво Цеков


Производител:
id Software
Издател:
Electronic Arts
Жанр:
Шутър
Платформа:
PC
сайт на играта »

Всеки нов проект от авторите на поредици като Doom и Quake заслужава внимание, но Rage не загуби много време, преди да се превърне в обсъждана тема. Най-напред id Software обявиха, че играта се разработва едновременно за PC, PlayStation 3, Xbox 360 и Mac, което разпали дебата за приоритета на различните версии, както и спора за Blue-ray срещу DVD носителите. Сякаш за да налеят масло в огъня, от студиото, иначе известно именно с компютърните си игри, побързаха да обявят, че въпросната платформа сега не е основен приоритет и Rage е предимно конзолно ориентирана. Дори появата на подробности по самия геймплей не успя да намали дискусиите около играта, като този път се говореше за това как традиционната конфигурация мишка плюс клавиатура ще бъде пренебрегната за сметка на конзолните контроли. Така в ексклузивно интервю ще се опитаме да почерпим повече подробности направо от източника, като този път завесата ще бъде повдигната от Тим Уилиц, творчески директор на проекта, който говори за него по време на QuakeCon 2009 пред колегите от Shacknews.

Да започнем съвсем откровено – притеснявате ли се от целия този шум, който вече се вдигна дълго преди играта да е излязла?

Тим Уилиц: Също толкова откровено ще отговоря „Не!”. Това не е нашият първи проект, доказали сме, че можем да работим добре и аз лично не се съм притеснен. Хората също не трябва да бъдат.

Добре, нека тогава да заменим „притеснение” с „предизвикателство”. Кое беше най-голямото предизвикателство пред екипа?

Тим Уилиц: Може би работата по толкова различни платформи едновременно. Например интеграцията на XBOX Live и PlayStation Network ни отнема адски много време и вече не съм сигурен дали ще може да се справим с Windows Live или ще потърсим друго решение. Независимо от това всички платформи ще получат еднакво добро качество. Например много хора се чудят как ще изглежда Rage на Mac – истината е, че нашият екип е настроен много позитивно към Мас и имаме желание да направим играта качествено. Единствената ми машина в офиса, която използвам ежедневно в работата си, е именно Мас; Джон (John Carmack) също има афинитет към платформата.

Постапокалиптичният сюжет не е нов във видео игрите. По какво Rage ще се отличава от другите продукти?

Тим Уилиц: Ние добре знаем това и искахме играта да има характерен визуален стил, който да изпъква. След като си поиграхме с няколко различни артистични идеи, решихме тя да изглежда като някогашните крими списания и комикси – много атрактивна и шарена, така че да привлича вниманието лесно. Например в едно от нивата ще трябва да си пробиете път през малък лунапарк, което внася сюрреалистичен елемент. Освен това решихме да направим нещо, което досега не е присъствало в нашите игри – да увеличим възможността от изследване на картата и да добавим уникални NPC-та.

Какво означава последното на практика?

Тим Уилиц: В пустошта на Rage все пак ще срещнете и други хора, с които може да разговаряте. Искаме диалозите в играта да се развиват лесно, а не да са в тежест. Това означава, че няма да видите типичното избиране на нови реплики, нито ще чуете едно NPC да повтаря дадена реплика повече от веднъж. Всеки страничен герой в играта е уникален сам по себе си. Това се отнася и до враговете ви. Определено желанието ни беше да избегнем противници, подобни на тези, които сте свикнали да виждате в Doom. Тук ще срещнете доста мутанти, но също и хора, които не ви мислят доброто.       

Да поговорим за стелт елемента в играта. Доколко ще играе роля той в геймплея?

Тим Уилиц: Всъщност идеята е, че по-скоро той ви дава допълнителна възможност, отколкото определя начина на игра. Искам да подчертая – ние не правим стелт игра, просто по този начин разширяваме избора, който геймъра може да направи. Може да изиграете Rage почти без да махнете пръста си от бутона за стрелба, но стелт елементът ще ви позволи минавате някои нива по-ефективно.

Говорейки за нива, бихте ли определили играта като „отворен свят”?
 
Тим Уилиц: Терминът, който ние използваме е „отворен, но направляван”. Ние не искаме да направим някоя комплексна игра, в чийто свят геймърът може да се изгуби. Точно обратното, държим играчите във всеки един момент да са насяно с това какво трябва да правят. Затова на картата има различни места, които биха били интересни за играчите и те могат да загубят малко време, за да ги посетят, но винаги съществува една основна задача, към която те могат бързо да се върнат, ако се почувстват неориентирани. От това идва и елементът на „направление” на героя, искаме геймплеят да е фокусиран и структуриран.

Има и още нещо – това че светът не е напълно свободен за обикаляне се компенсира от друго. Всеки път, когато минете през някаква местност или зона може да очаквате да се натъкнете на нещо ново. Никой не обича да прекосява до болка познати места, само за да се придвижи до следващата задача и при нас това няма да се случи.

Не смятате ли, че „направляването” ще ограничи играчите?

Тим Уилиц: Твърдо не. В Rage никога не сте насилвани да направите каквото и да било. Ако се придържате само към главната сюжетна линия, ще видите как всичко се развива успоредно с това и всяко нещо попада на мястото си. Ако се отклоните, също няма как да прекарате много време в лутане. Всяка задача, която изпълнявате и всяко оръжие, което получавате имат своя смисъл.

Когато обявихте Rage, имаше доста спекулации за годината на излизане – 2009, 2010, 2011 – а вие само намекнахте, че „2011 г. не е чак толкова невъзможно”. Сега времето напредна, така че бихте ли се ангажирали с по-конкретна дата на излизане и възможно ли е това да се случи догодина?

Тим Уилиц: Когато започнете работа по нова игра, нещата винаги изглеждат лесни в началото. Имате технологията и идеята и не след дълго екипът вече си мисли, че всичко е въпрос на малко време. Когато обаче работата напредне, става ясно, че не може да се бърза. Затова и не мога да кажа друго, освен че чакането – колкото и да е то – ще си заслужава. 

напиши коментар
 

716 мнения
профил »
Drecher каза на 01.09.2009, 19:28 ?. :

Снимките леко напомнят на Borderlands. Не мислите ли ?

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 01.09.2009, 19:33 ?. :

Благодарим за инфото. Сега обаче ми стана съвсем ясно защо в "Инсайд Гейминг" нарекоха трейлъра на Рейдж, "трейлър за Фолаут 4". Нищо. Аз съм фен на постапокалипсиса във всичките му форми =) А и според мен ще доста трудно да направиш постапокалиптична игра, в която да има нещо "ново" без да излезнеш от тематиката.

601 мнения
профил »
Seigar -X- каза на 01.09.2009, 20:44 ?. :

Гадно ми стана когато Inside Gaming го казаха това >.< Enyway aз си чийрвам за моя фаворит ID. Rage ще е дори по МРАЧНА версия на Fallout 3. Знаете болния мозък на ID и техните изродски деформирани създания :>

87 мнения
профил »
Kambino каза на 01.09.2009, 20:25 ?. :

хубаво интервю, но поправете заглавието :)

5 мнения
профил »
nickelman каза на 02.09.2009, 07:12 ?. :

FALLOUT forever!!!

42 мнения
профил »
Veso каза на 02.09.2009, 11:56 ?. :

Изглежда доста обещаващо,все пак id са си id :)
Само дано не се окаже някъв клонинг на Fallout,ама не ми се вярва щом и те не знаят кога ще е готова,значи ще променят всичко в процеса на разработка,може би ще играем нещо което да засенчи Fallout,дано!

4164 мнения
профил »
VK_ каза на 02.09.2009, 15:22 ?. :

Ами... ето малко геймплей тук Изглежда "забавно". Но силно се съмнявам, че ще засенчи Фолаут =Р просто защото Фолаут е "слънцето" в жанра. Всички игри които са правени на тази тематика са вдъхновени основно от Фолаут. Създателите на Столкър също си го признаха веднъж =)

562 мнения
профил »
ivo tsekov каза на 02.09.2009, 18:21 ?. :

Самите автори на играта определят Rage като "проектът с най-много геймплей иновации от Wolfenstein насам". Например за рейсинг елемента - за който в горното интервю практически не се говори - те твърдят, че са вдъхновени от игри като Project Gotham Racing и 3 MotorStorm. В същото време обаче те бързат да отбележат, че Rage няма да прилича на PGR3 или Gran Turismo; по-важно е самото усещане за каране и възможността да се изследват различни области по картата. Авторите признават, че като цяло са се повлияли и от игри като Fallout и Road Warrior, които определят и историята на Rage - комета удря Земята и унищожава голяма част от цивилизацията, така че сред пустошта са разпръснати само отделни поселища и развалини, които крият различни тайни. Голяма част в играта ще се развива във въпросните поселища, където може да ъпгрейдвате колата си и да подобрявате инвентара си. Звучи добре :)

553 мнения
профил »
Найн Инч Нейлс каза на 03.09.2009, 00:16 ?. :

Mad Max... това беше първото нещо за което се сетих като гледах преди години може би първите трейлъри. Уникален свят, супер добре. Възможност за развиване като вкарат некои извънземни :) подобно на Реднек Рампейдж. Там уникалния свят беше американски пиянски престапници с двуцевки. Тук нещо като филма на Мел Гибсън. Много ме кефи.
Последния Фалоут е супер боза за мен. Ше опитам пак да го играя некой път но нещо не ми влиза. Много сложен, странно неразбираем, труден. Иначе супер графика, на което съм особен ценител. Тия бетседа, леваци, те ли купиха ИД ? омфг :)

1 мнения
профил »
cristi каза на 05.09.2009, 10:49 ?. :

Я xaчу играти в стрилялки

370 мнения
профил »
des каза на 08.09.2009, 17:49 ?. :

Чакам я да излезе, да видим като излезе, да не вземе да се окаже някой провал, че доста често взеха да се случват такива неща

139 мнения
профил »
koomshiqta каза на 10.09.2009, 08:07 ?. :

Весо,едва ли нещо ще може да засенчи Fallout 3 ;) .Иначе ще е интересно докъде може да се стигне с копирането и както казаха някои,това е дело на болни мозъци,ще видим какви бруталии има в играта :D
напиши коментар
 
ОЩЕ ЗА ИГРАТА
Интервю: Rage

Ревю:
Поредното технологично демо или един зарибяващ шутър от първо лице, който ще ви впримчи чрез страхотна атмосфера и увлекателен геймплей?

Превю:
Голямото завръщане наближава, а постапокалиптичният свят никога не е изглеждал толкова добре. Ще стигне ли това обаче на играта, която чакаме толкова години?

новини:
Прославеният ветеран се отказа окончателно от ангажимента си към студиото след като напоследък се увлича повече по Oculus Rift и други негеймърски проекти.
Рано или късно id Software ще върне към своя постапокалиптичен шутър, убеден е Тим Уилиц от компанията.
Gamereactor UK публикува изказване на Тим Уилиц, творческият директор на id Software, още от E3. На въпроса какво се случва с RAGE, той отговаря, че...
ОЩЕ ИГРИ ОТ ЖАНРА
Duke Nukem Forever 280
Crysis 2 200
Call of Duty: Modern Warfare 2 139
Battlefield 3 133
Call of Duty: Modern Warfare 3 121
RAGE 98
Crysis 3 74
Call of Duty: Black Ops: сингъл и кооп 74
Call of Duty: Ghosts 70
Bulletstorm 69