facebook facebook
 
 
 
   
 
Десетилетието на римейковете
19.02.2020 | автор: Георги Кацаров


Още едно десетилетие отмина и е време за дежурната равносметка. Зад гърба ни остава десетилетие, което лично аз ще запомня най-вече с неизброимите римастъри и римейци на хитови заглавия от предходни десетилетия. Тази тенденция се зароди някъде в края на предишното десетилетие, но се разгърна тотално в настоящето, превръщайки се в доминираща тенденция в неговия край.

Без значение дали е хубаво или лошо, добре направено или не, това явление е симптоматично за индустрията и казва ясно едно нещо:

”ТОТАЛНО ИЗЧЕРПАНИ СМЕ ОТКЪМ НОВИ ИДЕИ”

Реално погледнато индустрията се промени много. Масовият потребител все повече търси джобни заглавия, които да го хвърлят директно в екшъна за пет - десет минути. От MOBA жанра нещата се пренасочиха към игрите с карти, след това към Battle Royale, а от тях - към новата мода - аутобатлърите. Всичко това са заглавия, които нито са визуални шедьоври, нито са многомилионни проекти, изискващи голям човешки ресурс, но с невероятна популярност и възвръщаемост. Нишата е адски динамична и много бързо се запълва.

И тук големите мастодонти в индустрията забуксуваха

Или се оказаха доста изостанали назад в опашката. Е, имаше изключения и като Fortnite на Epic. Но все пак изключение. И поради тази причина едно от най-правилните решения за минимум вложения и максимум печалба се оказа за тях преработката на стари и легендарни заглавия. На теория ситуацията е win-win отвсякъде: Имаш разработени идеята, историята, персонажите, съдържанието, баланса и изобщо всичко, и това всичко през годините е преминало през допълнителна полировка (отне доста време и пачове например, преди StarCraft да се превърне в нарицателно за перфектен баланс, а играта - за дигиталния еквивалент на шахмата), и най-важното: продуктът е вече популярен и разпознаваем за купувача - просто го освежаваш визуално и технологично, и voilà: имаш готов продукт с готов огромен пазар, който да го изкупи.

Разбира се възможностите са далеч по-големи

Нещата не се изчерпват с преиздаването на обновения продукт. Такъв например е случаят с Age of Empires 2: HD Edition, която излезе в първата половина на това десетилетие. Освен технологично освежената игра и нейният експанжън от началото на хилядолетието, играта много скоро получи три изцяло нови експанжъна, всеки от които добавяше нови фракции и кампании за тях.

Казано иначе – The sky is the limit. Никой не е казал, че един римейк трябва да се ограничава само до съдържанието, което претворява. Винаги обновеното заглавие може да се превърне в платформа за тонове ново съдържание, което на свой ред да поддържа интереса към заглавието. Например защо да не видим кампаниите на WarCraft 1 и 2 като допълнителни кампании за WarCraft 3: Reforged (която точно сега си има доста по-големи проблеми от евентуалното ново съдържание). Старите игри, които имат сюжетна кампания, имат доста проблеми с реткони, затова преиздаването им под такава форма би послужила за изчистването на тези реткони. Age of Empires 2 HD Edition, както и Definitive Edition-a след него са показателни – освен графичното освежаване, те донесоха нови раси, нови експанжъни, нови кампании, което увеличава многократно преиграемостта на играта.

В завършек

Предполагам, че „епидемията“ на римейците скоро ще прерастне в „пандемия“ – масово заравяне назад в труповете на отдавна умрели по-известни или неизвестни игри, само и само да се реанимират под формата на някой пореден римейк и бърз cash grab. Това разбира се не е лошо – по този начин могат да се върнат към живот доста стойностни заглавия които да донесат отново стотици часове наслада и да привлекат нови аудитории към себе си.

Но от друга страна не зацикляме ли там, където бяхме преди 20 години? 

напиши коментар
 

175 мнения
профил »
Toadragon каза на 23.02.2020, 16:53 ?. :

Щеше да е найстина хубава ако се стараеха на тези ремеикове . Повечето просто cash grab бездаим пука въобще като близард. Не Могат да направят ново добре постарай се поне на старото . Следващото десетилетие изглежда ще е сигурно по лошо .

1126 мнения
профил »
vanmx каза на 24.02.2020, 16:25 ?. :
Редактиран на 24.02.2020, 16:26 ?.

Факт е че големите играчи напълно се изчерпаха, а в същото време разните moba, battle royal, игри с карти и всякаквите там p2win булшитове направиха огромен растеж откъм публика.

Трябва обаче да се прави разграничение между различните трендове. В края на по-миналото и началото на миналото деситилетия бяха т.н re-boot- напълно различна игра но носеща старото има за да продава. Нещо като God of War, Tomb Raider 2013 и т.н. Това за мен е простотия. Даже и да се добри тези игри, намирам за супер тъпотия, че използват старите герои и имена и се чудят какво неуместно нещо да вкарат в сюжета, само да се оправдае играта със същото заглавие

С появата на сегашното поколение конзоли всички избухнаха с ремастърите - съшата дърта игра само дето върви на по-нов хардуер и има някакви подобрения в картината, които не добяват никаква стойност, но въпреки това ти пробутват играта като "нова". Пак дебилен тренд по мое мнение.

След това идват римейковете. Този тренд вече ме кефи. Шедьоври от миналото, наистина дърти и ръбати, пренаправени изцяло с най-новите технологии и запазващи духа на оригинала. Crash Bandicoot и Spyro римейковете ми осмислиха покупката на PS4. Новия Resident Evil 2 е тотален шедьовър, Age of Empires 2 HD - също. Ако направят римейк на всичките Legacy of Kain игри или на Silent Hill 1 направо мога да умра спокоен :). Това е хубава тенденция и бих искал да продължава. Най-добрите концепции и идеи от миналото + най-добрата технология към настоящия момент - колко по-добре от това може да бъде ?

2755 мнения
профил »
Zlob каза на 27.02.2020, 20:17 ?. :

Само леко да те поправя за God of War. Това си е продължение, а не reboot. Случаят с Tomb Raider не е нищо по-различно от игра на сигурно ползвайки старото IP. Ако бяха направили игра с различно име и женски персонаж в същият стил, тогава геймърите щяха да се чудят защо просто не я кръстят "Tomb Raider"... няма угодия просто.


1126 мнения
профил »
vanmx каза на 05.03.2020, 10:12 ?. :
Редактиран на 05.03.2020, 10:15 ?.

@Zlob, аз лично не мога да видя къде е разликата между Tomb Raider 2013 и последния GoW. Ситуацията е абсолютно една и съща - дълга и изтъркана поредица, и най накрая съвсем различна игра, нямаща нищо общо с предходните освен разни препратки и името на героя. Даже и двете игри носят името на първите игри от поредицата, т.е рестартираха и цифрите пред заглавието. За какво продължение може да става дума? Какво точно "продължават" тези игри ?

Със същия успех новия GoW можеше да е sci-fi ww2 шутър с главен герой редник Kratos, тогава пак ли нямаше да имаме reboot ? :)

Ако бъдем още по-дребнави даже, може да кажем че всичко от GoW 2 нататъка е един вид reboot ако говорим единствено за сюжета. Не знам някой дали помне първата игра от 2005-та, ама тази игра си е абсолютно завършена и логична откъм история, с явен категоричен край с приключенията на Kratos , без никакъв намек за каквото и да е продължение. Тогава беше по-старият тренд от 2005-2010 - времето на продълженията и поредиците.

Явно Sony/Santa Monica не са очаквали играта да стане толкова хитова, затова пускат втората част с изсмукани от пръстите неща в историята, дупки в сюжета и отворен край, предразполагащ към още епични епизоди. И все пак всичките тези игри като жанр, концепция и сетинг са еднакви така че биха минали за продължения, а оная скандинавска тупаница е съвсем друга игра :)

7 мнения
профил »
Jotaro97 каза на 02.04.2020, 14:04 ?. :

@Zlob - Виж термина "Soft Reboot", God of War 2018 и Tomb Raider 2013 спадат в тази категория.

175 мнения
профил »
Toadragon каза на 24.02.2020, 21:18 ?. :

Ще е хубаво да направят римейк на всички стари игри. Да оправят бъговете по добра графика. Щеше да е хубаво. Властелина Междузвездни войни Ред алърт Rise Of Legends и още много. Но ги мързи или не се интересуват. А можеха да изкарат повече пари дори от новите игри. А толково стари игри се играят по рудно със новите подобрения във технологиите .

969 мнения
профил »
Serious Sam каза на 28.02.2020, 12:09 ?. :

Първия Red Alert май вече го работят заедно с Tiberian Dawn.

363 мнения
профил »
radi каза на 02.03.2020, 17:43 ?. :

Аз бих играл римейкове на стари игри само ако са качествено осъвременени . И оригиналите не съм ги играл преди. Тогава ще имаш интерес :)

175 мнения
профил »
Toadragon каза на 08.03.2020, 14:18 ?. :

Норвежката God of war ако използваха друго име за играта и друг герои щеше да има повече смисал . God of war 3 беше много зле направена и доста скучна . По хубаво е да бяха започнали на ново друга митология друг герои .
напиши коментар